Na czym polega administrowanie i opieka nad sklepem internetowym?

Obsługa sklepu internetowego to długofalowy proces, który łączy znajomość technologii informatycznych z kompetencjami w zakresie marketingu. Podstawą jest gwarancja prawidłowego funkcjonowania witryny, aktualizacja platformy e-commerce oraz zapewnienie bezpieczeństwa i wydajności e-sklepu. Sklep online potrzebuje również wsparcia na poziomie działań reklamowych i marketingowych co wiąże się z umiejętnością zarządzania biznesem.
Gdy na swoim pokładzie masz dedykowanych specjalistów, znikają wszystkie obowiązki z zakresu administracji e-sklepu a skupiasz się wyłącznie na sprzedaży swoich produktów.
Lista podstawowych czynności administracyjnych
To kilka najważniejszych punktów które są istotne dla klienta. Naszą intencją jest utrzymanie Twojego sklepu internetowego na najwyższym poziomie bezpieczeństwa oraz podjęcie efektywnych działań marketingowych , aby przyciągać więcej klientów. Pozostałe elementy składające się na administrację sklepu internetowego zależą od branży i skali prowadzonego przedsięwzięcia.
Aktualizacja oprogramowania

Administrator sklepu internetowego jest odpowiedzialny za poprawne funkcjonowanie systemu CMS. Wykorzystywane oprogramowanie musi być aktualne i bezpieczne. Obejmuje to instalowanie najnowszych wersji platformy sprzedażowej Woocommerce, wtyczek i modułów oraz usuwanie błędów i luk w zabezpieczeniach. Jest to także niezbędne działanie dla zapewnienia zgodności sklepu z najnowszymi standardami internetowymi i implementacją nowych funkcji.
Bezpieczeństwo sklepu e-commerce

Gwarancja bezpieczeństwa sklepu obejmuje systematyczne wykonywanie kopi zapasowych plików i bazy danych aplikacji a także implementację oprogramowania zapobiegającego atakom hakerskim. To również zarządzanie bezpieczeństwem danych osobowych klientów i właściwa konfiguracja metod płatności. Zgodnie z Aktem o Usługach Cyfrowych DSA który obowiązuje w Polsce od lutego 2024 roku, przechowywane informacje przekazywane przed odbiorcę muszą być chronione. Jest to jednym z Twoich obowiązków o czym przeczytasz w tym artykule.(tu link do bloga o DSA) Elementarny wpływ na bezpieczeństwo ma instalacja certyfikatu SSL oraz stosowanie silnych haseł. Szkolenie personelu w zakresie bezpieczeństwa e-sklepu również pomaga w uniknięciu potencjalnych zagrożeń.
Optymalizacja wydajności witryny

Optymalizacja witryny jest jednym z kluczowych elementów opieki nad e-sklepem. Czas wczytywania strony ma wpływ na pozytywne doświadczenia użytkownika. Szybkie ładowanie grafiki produktów zachęci klientów do szerszego przeglądu asortymentu oraz do dłuższego pozostania na Twoich stronach. Co równie istotne, prędkość sklepu ma wpływ na jego widoczność w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja strony jest jednym z aspektów, które rozpatrują algorytmy Google decydując o kolejności wyświetlania wyników w wyszukiwarce. Czynniki wpływające na szybkość działania witryny to przede wszystkim:
Dostępność i uproszczenie procesu zakupowego

Dostępność w kontekście administrowania sklepem WooCommerce oznacza, że dokładamy wszelkich starań aby sklep był osiągalny i użyteczny dla wszystkich odbiorców. Niezależnie od ich ewentualnych ograniczeń czy niepełnosprawności. Dostosowanie do wytycznych WCAG polega na stosowaniu tekstów alternatywnych obrazów, ustawieniu odpowiedniego kontrastu strony oraz zachowaniu odpowiedniej wielkości fontów. Czym są wytyczne WCAG 2.2 dotyczące dostępności stron internetowych przeczytasz klikając w ten link. (link do WCAG 2.2)
Prawidłowa optymalizacja e-sklepu szczególnie dla urządzeń mobilnych, powoduje ułatwienie procesu składania zamówienia. Dzięki temu, klienci mogą dokonać zakupu w jak najkrótszym czasie. Proces składania zamówienia powinien być intuicyjny i możliwie jak najmniej skomplikowany. Użytkownicy będą z łatwością dodawać produkty do koszyka, dostosowywać ilość, wprowadzać dane dostawy i płatności oraz potwierdzać zamówienie. Zminimalizujemy liczbę kroków, które klienci muszą podjąć, aby sfinalizować transakcję.
Integracje i dodatkowe funkcjonalności
Usługi związane z administracją Twojego e-sklepu obejmują integracje z wewnętrznymi systemami firmy oraz Twoich partnerów. Te dodatkowe funkcjonalności uproszczą Twoją pracę i zwiększą potencjał marketingowy sklepu opartego na WooCommerce. Oto z jakimi zewnętrznymi usługami możemy powiązać Twój e-sklep:
Prowadzenie akcji promocyjnych lub kampanii marketingowych

Podejmiemy efektywne działania marketingowe, takie jak content marketing, reklamy w mediach społecznościowych oraz e-mail marketing. Zajmiemy się stworzeniem i optymalizacją treści czy grafik pod kątem aktualnych promocji lub kampanii reklamowych. Dla wyselekcjonowanych artykułów wykonamy dedykowane strony lądowania (Landing Page), które wyeksponują zalety pojedynczego produktu. Zapobiega to rozpraszaniu uwagi użytkownika i pomaga w skupieniu tylko na jednym przedmiocie w witrynie. Takie marketingowe podejście to fundament skutecznej strategii dotarcia do odbiorców w celu zwiększenia sprzedaży na dynamicznie rozwijającym się rynku e-commerce.
Usługi administracji sklepu e-commerce
realizujemy na dwa sposoby:
Jednorazowe, pojedyncze zlecenie
Decydując się na ten wariant, precyzujemy wykaz niezbędnych zadań, które mają być wykonane, albo przesyłasz nam listę zmian jakie chcesz wdrożyć w swoim sklepie internetowym. Następnie szacujemy czas, potrzebny na ich wdrożenie i ustalamy kosztorys. Po akceptacji przechodzimy do wykonywania czynności a po zakończeniu zdania otrzymujesz raport z wykonanych prac.
Stała, okresowa współpraca
W przypadku takiej opcji Twój sklep będzie pod stałym nadzorem administratora. Wariant ten jest kierowany do osób lub, firm, które sprzedają dużo produktów albo poszerzają ofertę asortymentu i nie mogą sobie pozwolić na przestój w działaniu sklepu. Oferta abonamentowa to również priorytetowa realizacja zlecenia, a osoby które z nami współpracują, obsługiwane są w pierwszej kolejności.
Przede wszystkim, na co dzień, zajmujemy się budową funkcjonalnych sklepów internetowych. Jeśli dopiero planujesz zacząć taką działalność lub nie wiesz jak zmierzyć się z takim przedsięwzięciem, zajrzyj na tą stronę.
Posiadając wieloletnie doświadczenie w budowie i prowadzeniu sklepów internetowych, jesteśmy otwarci na różne formy współpracy dopasowane do Twojego biznesu. Znamy i rozumiemy meandry polskiego rynku. Szeroki outsourcing usług związanych z e-commerce pomoże oszczędzić Twój czas, ograniczy koszty funkcjonowania i na długi czas zapewni Ci spokój.
Dlaczego warto korzystać ze stałej obsługi sklepu internetowego?
Szanujemy Twój czas a dzięki nam, nie będziesz już go poświęcał na samodzielną opiekę nad swoim e-sklepem i skupisz się na tym, co jest dla Ciebie naprawdę ważne – na sprzedaży produktów i rozwijaniu swojej firmy w sieci. Kliknij w ten link i skontaktuj się z nami.
Najczęściej zadawane pytania dotyczące obsługi e-sklepu
Regularne aktualizacje są kluczowe dla bezpieczeństwa i wydajności sklepu. Aktualizację wtyczek i komponentów przeprowadzamy raz w tygodniu a motywu, gdy tylko pojawi się najnowsze wydanie. Przed każdą aktualizacją wykonujemy kopię zapasową sklepu.
Szybkość ładowania sklepu poprawiamy poprzez optymalizację obrazów, minimalizację kodu, korzystanie z szybkiego hostingu, włączenie pamięci podręcznej oraz ograniczenie liczby wtyczek.
Aby zapewnić bezpieczeństwo sklepu, należy regularnie zmieniać hasła, instalować certyfikat SSL, stosować silne hasła do FTP, regularnie tworzyć kopie zapasowe oraz przeprowadzać szkolenia personelu dotyczące zachowania poufności.
Skuteczne sposoby na zwiększenie sprzedaży to optymalizacja SEO, marketing e-mailowy, remarketing, promocje, programy lojalnościowe, systematyczne pisanie firmowego bloga oraz budowanie pozytywnych relacji z klientami.
Koszt obsługi technicznej zależy od zakresu usług i indywidualnych potrzeb klienta. Jednorazowe zlecenie zamyka się w przedziale 1500 – 2100 zł. a stała współpraca to 1700 – 2500 zł. miesięcznie. Oferujemy dwa pakiety usług, aby dopasować się do Twojego budżetu.
W przypadku problemów ze sklepem należy sprawdzić logi błędów serwera, skontaktować się z hostingiem, przywrócić kopię zapasową a najlepiej zasięgnąć porady specjalisty.