Administracja sklepów internetowych
Obsługa e-sklepów Woocommerce

  • aktualizacja WordPressa, Woocommerce, wtyczek i modułów,
  • wykonywanie kopii zapasowych plików strony i bazy danych,
  • śledzenie statystyk odwiedzin i analityka e-sklepu,
  • zarządzanie optymalizacją treści, dodawanie tekstów i grafik,
  • dostosowanie sklepu do aktualnych trendów, wdrażanie RODO i DSA,

W jaki sposób wykonujemy powierzone nam zadania
związane z obsługą e-sklepu?

Zaczynamy od przeprowadzenia szczegółowego audytu platformy Woocommerce. To działanie determinuje podjęcie kolejnych kroków decydujących o bezpieczeństwie, płynnej pracy systemu i optymalizacji sklepu internetowego.

Aktualizacja oprogramowania

Administrator sklepu internetowego jest odpowiedzialny za poprawne funkcjonowanie systemu CMS. Wykorzystywane oprogramowanie musi być aktualne i bezpieczne. Obejmuje to instalowanie najnowszych wersji platformy sprzedażowej Woocommerce, wtyczek i modułów oraz usuwanie błędów i luk w zabezpieczeniach. Jest to także niezbędne działanie dla zapewnienia zgodności sklepu z najnowszymi standardami internetowymi i implementacją nowych funkcji.

Bezpieczeństwo sklepu e-commerce

Gwarancja bezpieczeństwa sklepu obejmuje systematyczne wykonywanie kopi zapasowych plików i bazy danych aplikacji a także implementację oprogramowania zapobiegającego atakom hakerskim. To również zarządzanie bezpieczeństwem danych osobowych klientów i właściwa konfiguracja metod płatności. Zgodnie z Aktem o Usługach Cyfrowych DSA który obowiązuje w Polsce od lutego 2024 roku, przechowywane informacje przekazywane przed odbiorcę muszą być chronione. Jest to jednym z Twoich obowiązków o czym przeczytasz w tym artykule.(tu link do bloga o DSA) Elementarny wpływ na bezpieczeństwo ma instalacja certyfikatu SSL oraz stosowanie silnych haseł. Szkolenie personelu w zakresie bezpieczeństwa e-sklepu również pomaga w uniknięciu potencjalnych zagrożeń.

Optymalizacja wydajności witryny

Optymalizacja witryny jest jednym z kluczowych elementów opieki nad e-sklepem. Czas wczytywania strony ma wpływ na pozytywne doświadczenia użytkownika. Szybkie ładowanie grafiki produktów zachęci klientów do szerszego przeglądu asortymentu oraz do dłuższego pozostania na Twoich stronach. Co równie istotne, prędkość sklepu ma wpływ na jego widoczność w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja strony jest jednym z aspektów, które rozpatrują algorytmy Google decydując o kolejności wyświetlania wyników w wyszukiwarce. Czynniki wpływające na szybkość działania witryny to przede wszystkim:

  • wydajność serwera na którym znajduje się e-sklep,
  • optymalizacja i prawidłowy format zdjęć i obrazów,
  • ograniczenie ilości wtyczek i dodatkowych modułów,
  • wybór nowoczesnego i lekkiego motywu WordPressa,
  • regularne monitorowanie i testowanie prędkości witryny.

Dostępność i uproszczenie procesu zakupowego

Dostępność w kontekście administrowania sklepem WooCommerce oznacza, że dokładamy wszelkich starań aby sklep był osiągalny i użyteczny dla wszystkich odbiorców. Niezależnie od ich ewentualnych ograniczeń czy niepełnosprawności. Dostosowanie do wytycznych WCAG polega na stosowaniu tekstów alternatywnych obrazów, ustawieniu odpowiedniego kontrastu strony oraz zachowaniu odpowiedniej wielkości fontów. Czym są wytyczne WCAG 2.2 dotyczące dostępności stron internetowych przeczytasz klikając w ten link. (link do WCAG 2.2)

Integracje i dodatkowe funkcjonalności

Usługi związane z administracją Twojego e-sklepu obejmują integracje z wewnętrznymi systemami firmy oraz Twoich partnerów. Te dodatkowe funkcjonalności uproszczą Twoją pracę i zwiększą potencjał marketingowy sklepu opartego na WooCommerce. Oto z jakimi zewnętrznymi usługami możemy powiązać Twój e-sklep:

  • popularne platformy typu marketplace jak Allegro, OLX, eBay czy Amazon,
  • systemy dostaw oraz firmy spedycyjne i kurierskie współpracujące z magazynami i hurtowniami,
  • instytucje bankowe obsługujące płatności internetowe, systemy ratalne oraz odroczone płatności,
  • programy do wystawiania faktur i prowadzenia księgowości czy zarządzania sprzedażą online,
  • porównywarki cen, portale z opiniami o produktach i sklepach internetowych.

Prowadzenie akcji promocyjnych lub kampanii marketingowych

Podejmiemy efektywne działania marketingowe, takie jak content marketing, reklamy w mediach społecznościowych oraz e-mail marketing. Zajmiemy się stworzeniem i optymalizacją treści czy grafik pod kątem aktualnych promocji lub kampanii reklamowych. Dla wyselekcjonowanych artykułów wykonamy dedykowane strony lądowania (Landing Page), które wyeksponują zalety pojedynczego produktu. Zapobiega to rozpraszaniu uwagi użytkownika i pomaga w skupieniu tylko na jednym przedmiocie w witrynie. Takie marketingowe podejście to fundament skutecznej strategii dotarcia do odbiorców w celu zwiększenia sprzedaży na dynamicznie rozwijającym się rynku e-commerce.

Przede wszystkim, na co dzień, zajmujemy się budową funkcjonalnych sklepów internetowych. Jeśli dopiero planujesz zacząć taką działalność lub nie wiesz jak zmierzyć się z takim przedsięwzięciem, zajrzyj na tą stronę.

  • szybkie wsparcie techniczne i pomoc specjalistów,
  • optymalizacja SEO i wydajności witryny,
  • realizowanie polityki bezpieczeństwa i kopii zapasowych,
  • aktualizacje systemu Woocommerce i wdrażanie nowych funkcjonalności,
  • rozbudowa sklepu o nowe działy i aktualizacja treści.

Szanujemy Twój czas a dzięki nam, nie będziesz już go poświęcał na samodzielną opiekę nad swoim e-sklepem i skupisz się na tym, co jest dla Ciebie naprawdę ważne – na sprzedaży produktów i rozwijaniu swojej firmy w sieci. Kliknij w ten link i skontaktuj się z nami.


Jak często należy aktualizować witrynę sklepu na WooCommerce?

Regularne aktualizacje są kluczowe dla bezpieczeństwa i wydajności sklepu. Aktualizację wtyczek i komponentów przeprowadzamy raz w tygodniu a motywu, gdy tylko pojawi się najnowsze wydanie. Przed każdą aktualizacją wykonujemy kopię zapasową sklepu.

Jak poprawić szybkość ładowania sklepu WooCommerce?

Szybkość ładowania sklepu poprawiamy poprzez optymalizację obrazów, minimalizację kodu, korzystanie z szybkiego hostingu, włączenie pamięci podręcznej oraz ograniczenie liczby wtyczek.

Jakie są najlepsze praktyki dotyczące bezpieczeństwa sklepu WooCommerce?

Aby zapewnić bezpieczeństwo sklepu, należy regularnie zmieniać hasła, instalować certyfikat SSL, stosować silne hasła do FTP, regularnie tworzyć kopie zapasowe oraz przeprowadzać szkolenia personelu dotyczące zachowania poufności.

Jak zwiększyć sprzedaż w e-sklepie zbudowanym na WooCommerce?

Skuteczne sposoby na zwiększenie sprzedaży to optymalizacja SEO, marketing e-mailowy, remarketing, promocje, programy lojalnościowe, systematyczne pisanie firmowego bloga oraz budowanie pozytywnych relacji z klientami.

Jakie są koszty obsługi technicznej sklepu internetowego na WooCommerce?

Koszt obsługi technicznej zależy od zakresu usług i indywidualnych potrzeb klienta. Jednorazowe zlecenie zamyka się w przedziale 1500 – 2100 zł. a stała współpraca to 1700 – 2500 zł. miesięcznie. Oferujemy dwa pakiety usług, aby dopasować się do Twojego budżetu.

Co zrobić, jeśli sklep na WooCommerce przestanie działać?

W przypadku problemów ze sklepem należy sprawdzić logi błędów serwera, skontaktować się z hostingiem, przywrócić kopię zapasową a najlepiej zasięgnąć porady specjalisty.