Budowa Stron i Sklepów Internetowych ☎   +48 885 550 000     info@webstudio.com.pl

  Budowa Stron i Sklepów Internetowych
☎   +48 885 550 000     info@webstudio.com.pl

START STRONY INTERNETOWE SKLEPY E-COMMERCE COPYWRITING GRAFIKA INTERNETOWA KONTAKT CENNIK PORADNIK

Reklama w Bing Ads
Marketing w przeglądarce Microsoftu


Popularność wyszukiwarki Microsoftu

Logo Microsoft Edge

Wraz z instalacją dowolnego systemu Windows otrzymujesz dostęp do zintegrowanej z tym systemem przeglądarki internetowej Edge. Udział na rynku przeglądarek w Polsce plasuje Edge na czwartej pozycji i wynosi około 8,5%. Dzięki integracji z technologią z ChatGPT jego popularność stale wzrasta.

Udział przeglądarek internetowych w Polsce na komputerach stacjonarnych i laptopach (maj 2023)

Ranking wyszukiwarek internetowych

źródło: komputronik.pl (maj 2023)

Największą grupą korzystającą z wyszukiwarki Bing są osoby w średnim i starszym wieku zamieszkujące mniejsze miejscowości. Często także pracownicy biur i urzędów używają Edge’a, ponieważ na służbowych komputerach jest to jedyna zainstalowana przeglądarka. Dużo większą popularnością Bing cieszy się w krajach Europy zachodniej i w USA. Aby dotrzeć do tej grupy odbiorów, zacznij reklamować się w tej wyszukiwarce.


Czym się różni wyszukiwarka Bing od Google?

Podstawową różnicą między tymi popularnymi wyszukiwarkami jest dopasowanie wyników wyszukiwania. Użytkownicy korzystający na co dzień z Google, który zapamiętuje wpisywane frazy i „uczy się” ich zachowań, mogli odnieść wrażenie, że wyniki Binga były nieco mniej dokładne.

W lutym 2023 roku została opublikowana nowa wersja czatu w wyszukiwarce Bing. Zastosowanie sztucznej inteligencji od OpenAI sprawiło, że wzrost trafności wyników jest największy od dwudziestu lat a liczba wyświetleń Binga wzrasta systematycznie o 18% porównując rok do roku. Okazało się, że jest ogromne zapotrzebowanie internautów na korzystanie z technologii sztucznej inteligencji gdzie uzyskanie pożądanych informacji odbywa się bez konieczności odwiedzania docelowej witryny.


Reklama w Microsoft Ads

Logo Microsoft

Microsoft Ads (dawniej Bing Ads) to internetowa platforma reklamowa Microsoftu. Wyświetla reklamy użytkownikom korzystającym z przeglądarki Microsoft Edge, w której integralną wyszukiwarką jest Bing oraz pokazuje wyniki wyszukiwania w Yahoo! Search oraz AOL Search, szeroko znanym na amerykańskim rynku. Pomimo, że Google Ads wciąż stanowi najpopularniejszą platformę reklamową, Bing Ads jest bardzo dobrą i wartościową alternatywą. Oferuje niższy koszt za kliknięcie w reklamę, mniejszą konkurencję oraz dostarcza trafnych odpowiedzi na Twoje zapytania.

Jakie są korzyści z płatnej reklamy w Microsoft Ads?

  • ❯  Mniejsza konkurencja na rynku reklamowym. Wiele firm nie dostrzega jeszcze możliwości i ogromnego potencjału reklamy w Bing. Masz szansę zagospodarować tą niszę i być na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania.
  • ❯  Docierasz z reklamą do nowych użytkowników którzy działają na wielu globalnych rynkach a nie zawsze korzystają z wyszukiwarki Google.
  • ❯  Niższy koszt reklamy w porównaniu z Google Ads i lepsze pozycje reklam. Jeśli dysponujesz ograniczonym budżetem reklamowym w Bing osiągniesz wyższy zwrot z inwestycji płacąc mniej za kliknięcie.
  • ❯  Masz pełną kontrolę nad grupą docelową swoich odbiorców. Dzięki zaawansowanym narzędziom kreowania reklam efektywnie dotrzesz do odbiorców, którzy są najbardziej zainteresowani Twoją ofertą, co zwiększa skuteczność przekazu.
  • ❯  Integracja z innymi usługami Microsoft np. LinkedIn stwarza dodatkowe możliwości wyszukiwania grupy docelowej na podstawie kompetencji zawodowych. Jest to szczególnie istotne dla sektora B2B, gdy chcesz dotrzeć do specjalistów z określonych branż.
  • ❯  Microsoft Ads posiada intuicyjny interfejs użytkownika, który ułatwi Ci zarządzanie kampaniami reklamowymi, oraz dostarczy szczegółowe dane statystyczne i analityczne. System reklamowy Microsoft umożliwia również zaimportowanie istniejących kampanii z Google Ads, co może pomóc użytkownikom w skutecznym wykorzystaniu platformy.

Podstawowe formaty reklam w Bing Ads

Aby skutecznie dotrzeć do pożądanych odbiorców i wypromować swoją ofertę, kluczową kwestią jest różnorodność formatów reklamowych. Microsoft Advertising oferuje szeroki wybór reklam dostosowanych do specyficznych celów i potrzeb.


Kreator kampanii reklamowej w bing Ads

Reklamy tekstowe

Jest to najpopularniejszy format reklamowy w Bing Ads. Ich zadaniem jest przyciągnięcie uwagi odbiorców i zachęcenie do kliknięcia w reklamę, prowadzącą do określonej strony docelowej. Składają się one z maksymalnie trzech nagłówków po 30 znaków w każdym, dwóch linii opisu oferty z maksymalnie 90 znakami, adresu URL strony docelowej oraz opcjonalnych rozszerzeń. W nagłówku powinny znajdować się słowa kluczowe, które są związane z reklamowanym produktem lub usługą, natomiast opis powinien zawierać informacje na temat oferty i zachęcać do kliknięcia w reklamę.

Na etapie tworzenia grupy reklam masz możliwość wyboru, czy reklama automatycznie utworzy nagłówki na podstawie zawartości strony docelowej (reklama dynamiczna) czy będzie to reklama standardowa (w której samodzielnie wprowadzisz wszystkie zasoby). Jest to bardzo podobne rozwiązanie do kampanii w Google Ads.

Reklamy tekstowe w Bing Ads mogą wyświetlać również różne rodzaje rozszerzeń, takie jak lokalizacja, opinie czy numeru telefonu. Zwiększa to atrakcyjność reklamy i może poprawić jej skuteczność. Tworząc efektywne treści reklam, starannie dobieraj frazy kluczowe, stosuj jasny przekaz i atrakcyjne wezwanie do działania.

Reklamy dynamiczne

Reklama dynamiczna to taki format reklamy tekstowej, który automatycznie generuje treść reklamy na podstawie zawartości Twojej witryny. Jest wyjątkowo przydatny gdy masz wiele stron docelowych i chcesz promować różne produkty czy usługi. Dużą zaletą reklam dynamicznych w Bing Ads jest automatyczne generowanie nagłówków, opisów oraz treści reklamy. Reklama zostanie automatycznie zaktualizowana jeśli zmienisz na przykład cenę produktu albo czas obowiązywania promocji. Dzięki temu oszczędzasz czas na tworzenie indywidualnych reklam dla każdego produktu i masz zagwarantowaną bieżącą spójność przekazu.

Wyświetlanie reklam dynamicznych jest precyzyjnie dopasowane do wyszukiwanych zapytań użytkowników, co zwiększa ich skuteczność prowadząc do wyższych wskaźników klikalności i konwersji. Jeśli chcesz skorzystać z reklam dynamicznych w Bing Ads, utwórz kampanię dynamiczną, określ grupę docelową oraz dodaj strony docelowe do reklam. Odpowiednie reklamy tekstowe zostaną wygenerowane automatycznie. W taki sposób osiągniesz wysoką widoczność w wynikach wyszukiwania, zminimalizujesz koszty i zwiększysz efektywność swoich działań marketingowych.

Reklamy produktowe

Bing Shopping to popularny format reklamowy który umożliwia promowanie wielu produktów za pomocą szczegółowego opisu oraz zdjęć przedmiotów. Reklamy produktowe są odpowiednie dla sprzedawców detalicznych, sklepów internetowych oraz wszystkich, którzy chcą promować swoje towary bezpośrednio w wynikach wyszukiwania.

Reklama produktowa w Bing Ads prezentuje zdjęcie, które przyciąga uwagę użytkownika, tytuł reklamy (do 60 znaków) oraz cenę produktu, co umożliwia szybkie porównanie ofert przez użytkowników i wpływa na decyzję o zakupie. Opis zawarty w reklamie zawiera najczęściej dodatkowe informacje o produkcie oraz korzyści wynikające z jego zakupu. Długość opisu może zawierać aż 5000 znaków, jednak stosowanie krótszych i bardziej precyzyjnych jest lepiej odbierane przez odbiorców.

Informacje o sprzedawcy czyli nazwa sklepu oraz wystawione oceny wpływają pozytywnie na wiarygodność oferty. Aby korzystać z reklam produktowych w Microsoft Ads, załóż katalog produktów oraz zaimportuj go do Merchant Center. Następnie stwórz kampanię reklam produktowych, która będzie wykorzystywać dane z katalogu do wyświetlania reklam.

Rozszerzenia akcji w reklamach tekstowych

Logo Bing Ads

Reklamy z rozszerzeniami akcji pozwalają na dodanie interaktywnych elementów do reklam tekstowych. Rozszerzenia akcji zwiększają zaangażowanie użytkowników oraz zachęcają do podjęcia działań podczas wyświetlania reklamy. Elementy interaktywne reklamy to spersonalizowane przyciski z wezwaniem do działania, karty informacyjne produktów i rozwijane menu. Dzięki takim elementom użytkownicy mogą szybko skontaktować się z Tobą, pobrać aplikację albo zapisać na newsletter bezpośrednio z poziomu reklamy. Rozszerzenia reklam możesz edytować, usuwać oraz dodawać kolejne w dowolnym momencie kampanii reklamowej. Elastyczność i łatwe zarządzanie sprawiają, że są one uniwersalnym narzędziem, wykorzystanym podczas tworzenia reklam. Dzięki temu szybko zareagujesz na zmieniające się potrzeby rynku i oczekiwania odbiorców. Aby dodać rozszerzenia akcji do reklamy tekstowej przejdź do ustawień kampanii lub grupy reklam i dodaj pożądane elementy z listy dostępnych rozszerzeń. Następnie, dostosuj treść i wygląd zgodnie ze swoją strategią marketingową. Dzięki temu zwiększysz zaangażowanie użytkowników i wyróżnisz się wśród konkurencji w wynikach wyszukiwania.


Importowanie kampanii z innych platform

Bing Ads umożliwia importowanie gotowych kampanii reklamowych z Google Ads i Facebook Ads. Może to znacznie przyśpieszyć uruchomienie kampanii Microsoftu. Możliwe jest również cykliczne aktualizowanie kampanii ze źródeł Google lub Facebook.


Importowanie kampanii do Bing Ads

Jeśli chcesz zaimportować kampanię z Google Ads, wybierz pierwszą opcję z a następnie kliknij „Zaloguj się do Google”. Wybierz kampanię Google Ads, którą chcesz zaimportować do Binga a następnie „Wybierz opcje importu”. Do wyboru masz następujące opcje:

  • ❯  Co chcesz zaimportować
  • ❯  Stawki i budżety
  • ❯  Adresy URL stron docelowych
  • ❯  Szablony śledzenia
  • ❯  Rozszerzenia reklam

W tym miejscu możesz także zaplanować, kiedy kampanie mają być aktualizowane. Na przykład codziennie, co tydzień lub co miesiąc.

Tworzenie własnej kampanii od podstaw

Jeśli wolisz stworzyć własną kampanię w Bing Ads od podstaw, zrób to w następujący sposób:

  • ❯  Przejdź do strony głównej Bing Ads i zaloguj się na swoje konto Microsoft Advertising.
  • ❯  W zakładce “Kampanie” kliknij na “Utwórz kampanię”.
  • ❯  Wybierz cel swojej kampanii, na przykład "Sprzedaż", "Rejestracje" czy "Ruch na stronie", aby system zoptymalizował kampanię pod kątem tych celów a następnie kliknij “Dalej”.
  • ❯  Wybierz swoją grupę docelową i ustaw swój budżet dzienny oraz stawki, a także daty rozpoczęcia i zakończenia kampanii. Skonfiguruj ustawienia geolokalizacji, języka oraz targetowania demograficznego, aby Twoje reklamy docierały do odpowiedniej grupy odbiorców.
  • ❯  Utwórz grupy reklamowe i poszczególne reklamy. Nadaj grupie reklam nazwę i dodaj słowa kluczowe, niezbędne do wyświetlania Twoich reklam.
  • ❯  Regularnie monitoruj wyniki, optymalizuj kampanie i korzystaj z narzędzi analitycznych, aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty swoich działań reklamowych.

Ustawienia budżetu kampanii

W celu określenia budżetu w Bing, wykonaj następujące kroki:

  • ❯  Wybierz kampanię, dla której chcesz ustawić budżet.
  • ❯  Kliknij na “Ustawienia” i przejdź do sekcji “Budżet”.
  • ❯  Wpisz kwotę, jaką chcesz przeznaczyć na swoją kampanię w polu “Budżet dzienny”.
  • ❯  Kliknij na “Zapisz”, aby zapisać zmiany.

Pamiętaj, że kwota, jaką wpiszesz w polu “Budżet dzienny”, będzie dzienna kwotą, jaką chcesz przeznaczyć na swoją kampanię. Bing automatycznie dostosuje wyświetlanie Twoich reklam, aby nie przekroczyć tego budżetu. W każdej chwili możesz zmienić ustalony wcześniej budżet. Po prostu wpisz nową kwotę, jaką chcesz przeznaczyć na swoją kampanię w polu “Budżet dzienny” i kliknij na “Zapisz”, aby dokonać zmian.

W Bing Ads masz kilka opcji ustawienia stawek dla swoich reklam:

  • ❯  Stawki ręczne - możesz samodzielnie ustawić stawki dla swoich słów kluczowych i grup reklamowych. W tym przypadku Bing wyświetla Twoje reklamy w oparciu o stawki, jakie ustawiłeś.
  • ❯  Stawki automatyczne - Bing automatycznie dostosowuje stawki dla Twoich słów kluczowych i grup reklamowych w celu maksymalizacji liczby kliknięć przy zachowaniu określonego budżetu.
  • ❯  Stawki zorientowane na konwersje - Bing automatycznie dostosowuje stawki dla Twoich słów kluczowych i grup reklamowych w celu maksymalizacji liczby konwersji przy zachowaniu określonego budżetu.

Wybór odpowiedniej opcji ustawienia stawek zależy od celów Twojej kampanii reklamowej i preferencji. Możesz eksperymentować z różnymi opcjami, aby znaleźć tę, która działa najlepiej dla Ciebie.


Opcje targetowanie reklam

  • ❯  Targetowanie geograficzne - pozwala na wyświetlanie Twoich reklam tylko użytkownikom z określonego regionu geograficznego.
  • ❯  Targetowanie demograficzne - pozwala na wyświetlanie Twoich reklam tylko użytkownikom z określonej grupy wiekowej lub płci.
  • ❯  Targetowanie na podstawie urządzeń - pozwala na wyświetlanie Twoich reklam tylko użytkownikom korzystającym z określonego typu urządzenia (np. komputery stacjonarne, laptopy, tablety, smartfony).
  • ❯  Targetowanie na podstawie słów kluczowych - pozwala na wyświetlanie Twoich reklam tylko wtedy, gdy użytkownik wpisze określone słowa kluczowe w wyszukiwarce Bing.
  • ❯  Targetowanie na podstawie zainteresowań - pozwala na wyświetlanie Twoich reklam tylko użytkownikom, którzy wykazują zainteresowanie określoną tematyką.

Przestrzegaj uniwersalnych zasad dotyczących tworzenia reklam

  • ❯  Używaj jasnego, zachęcającego języka oraz zawsze podkreślaj korzyści i wartość Twojej oferty.
  • ❯  Dodawaj wezwania do działania, takie jak: "Kup teraz", "Zarejestruj się" lub "Skontaktuj się z nami".
  • ❯  Dopasuj treść reklamy do słów kluczowych i strony docelowej.
  • ❯  Przestrzegaj zasad Bing Ads dotyczących treści i formatu reklam.

Na początku zawsze warto eksperymentować z różnymi rodzajami reklam, strategiami targetowania grupy docelowej oraz stawkami za kliknięcie, aby znaleźć optymalne rozwiązania dla swoich reklam. Bing Ads umożliwia elastyczne dostosowanie kampanii reklamowej do specyfiki branży, grupy docelowej oraz celów marketingowych. Chętnie pomożemy Ci stworzyć kampanię w Bing Ads dla Twojej firmy i opracować skuteczną strategię reklamową która przyciągnie nowych klientów. Skontaktuj się z nami.

Mamy nadzieję, że ten poradnik był pomocny i życzymy Ci sukcesów w reklamowaniu się w wyszukiwarce Microsoftu.

Jacek

Autor: Jacek
Data publikacji: 10-06-2023 | Aktualizacja: 01-02-2024

Oceń artykuł:

>