Menu

Zbuduj markę i zdobądź klientów
na Instagramie


  • W prawym górnym rogu kliknij w menu hamburgerowe,
  • Odszukaj i kliknij w koło zębate, czyli Ustawienia,
  • Na zakładce Konto masz do wyboru dwie opcje: „przejdź na konto profesjonalne” albo „dodaj konto profesjonalne” podejmij decyzję, która opcja jest dla Ciebie korzystniejsza,
  • Po wybraniu konta, Instagram wyświetli Ci kilka podpowiedzi co zyskujesz przekształcając profil,
  • Następnie zaznacz, która kategoria działalności najtrafniej opisuje Twój status,
  • Konto twórcy jest wskazane dla osób publicznych, producentów treści, artystów czy liderów opinii,
  • Konto firmowe jest lepsze dla firm, sprzedawców, lokalnych marek, organizacji i dostawców usług.

Aby zainicjować szybką relację z Twoją firmą, dodaj w biogramie przyciski kontaktowe umożliwiające nawiązanie połączenia telefonicznego lub wysłanie e-maila bezpośrednio z aplikacji. Formę kontaktu ustawisz na swoim profilu.

Gdy posiadasz już profil biznesowy na Facebooku, jednym kliknięciem połączysz go z kontem firmowym Instagrama. Otrzymasz w ten sposób kilka dodatkowych funkcjonalności.
Podstawowym atutem integracji kont jest możliwość automatyzacji udostępniania postów i relacji w obu kanałach jednocześnie. Po połączeniu kont, opłata za reklamy odbywa się za pomocą metody któregokolwiek z portali.
Pozostałe zalety połączonych kont to między innymi:

  • Odczytywanie wiadomości oraz odpowiadanie na komentarze z poziomu jednej skrzynki odbiorczej na Facebooku,
  • Tworzenie reklam na Instagramia z poziomu Facebooka,
  • Synchronizacja i wyświetlanie danych kontaktowych klientów z Instagrama z poziomu zakładki Karty na Facebooku,
  • Aktywacja przycisku rezerwacji spotkań na Facebooku,
  • Korzystanie ze wspólnych narzędzi i konfiguracja opcji „Zakupy” na Instagramie,
  • Łatwy dostęp do danych analitycznych obu portali.

Funkcja zakupy sprawdzi się, gdy prowadzisz sklep na Instagramie. Polega na tym, że użytkownik, po kliknięciu w znacznik lub naklejkę wyróżnionego produktu, zostanie automatycznie przeniesiony do strony z jego opisem. Znajdzie tam między innymi cenę i bezpośredni link do zakupu prezentowanego przedmiotu.

Gdy masz połączone konta na Instagramie i Facebooku możesz ustawić kampanie za pomocą Menadżera Reklam Facebooka. Uruchamiasz to narzędzie, klikasz w przycisk „Utwórz” i przechodzisz do „Zestawu reklam”. Pamiętaj o wyborze umiejscowienia reklam aby wyświetlały się na Instagramie. Więcej szczegółowych i wyczerpujących informacji dotyczących Menedżera Facebooka znajdziesz tutaj, w moim artykule dotyczącym tego portalu. Dowiesz się jak posługiwać się tą precyzyjną metodą i ustawiać dochodowe reklamy.

Po publikacji posta, rolki albo wideo algorytm Instagrama analizuje jak wiele osób reaguje na Twoją publikację w pierwszej chwili po udostępnieniu. Dla systemu jest to istotna informacja, aby zwiększać zasięgi takich materiałów, które cieszą się największym powodzeniem. Wysoka ilość reakcji zaraz po publikacji posta wpływa na szerokość zasięgu.

Istotne jest więc, by publikować w odpowiednich godzinach czyli wtedy, kiedy najwięcej Twoich odbiorców przegląda Instagrama. Istnieją narzędzia, które to badają i jest Creator Studio, w którym te dane statystyczne sprawdzisz.
Jeśli Twoje konto jeszcze nie jest dostatecznie rozwinięte, by Instagram przedstawił odpowiednie wyniki – sprawdź wówczas profile konkurencji. Dowiesz się, kiedy odbiorcy najczęściej reagują i na które treści.

Standardowy format ma postać zdjęć lub grafik, najczęściej o proporcjach kwadratu i wymiarach 500 x 500 pikseli. Od obrazów przewijanych na tablicy różnią się wyłącznie informacją „sponsorowane” w górnej sekcji posta. Zawierają odpowiedni opis (do 300 znaków ze spacjami), przycisk CTA (wezwanie do działania) i najczęściej oznaczenia w formie hasztagów (nie więcej niż 30).

W sekcji „Aktualności”, poza standardowym formatem, opublikujesz reklamy w postaci karuzeli zdjęć. Jest to kilka obrazów, które można przewijać i które zawierają odnośnik do opisu reklamowanych produktów. Karuzele doskonale sprawdzają się w kampanii reklamowej, jeśli głównym celem jest promocja albo zwiększenie sprzedaży konkretnych artykułów.

Tablica, czyli główna sekcja na Instagramie to dobre miejsce dla reklam w formie katalogu. Taki format, zwany też „kolekcją” składa się z kompozycji zdjęć, którą można rozwinąć i przeglądać podobnie jak oferty w sklepie internetowym. Przejście do zamówienia wybranego przedmiotu następuje w płynny i subtelny sposób zwiększając szansę na sprzedaż.
Kolejną przestrzenią reklamową do promocji w formie krótkich filmów wideo albo animacji są Insta Stories. Dynamika relacji idealnie pasuje do prezentowania nowości w ofercie albo unikatowej informacji dnia. Relacja może trwać maksymalnie 15 sekund i jest widoczna wyłącznie przez 24 godziny. Inaczej, niż w przypadku zwykłych postów, relacji nie można komentować ani dodawać polubień. Na zamieszczoną relację możesz odpowiedzieć wysyłając wiadomość przez Instagram Direct.

Ciekawym, niemal idealnym miejscem dla krótkich form wideo jest Instagram Reels, zwany również Rolką na Instagramie. To stosunkowo nowe narzędzie na tej platformie umożliwia nagrywanie i edycję krótkich filmów o maksymalnej długości 60 sekund. Za pomocą aparatu Instagrama do Rolki dodasz efekty „specjalne”, muzykę albo własny, oryginalny dźwięk. Dla użytkowników w Polsce ta funkcjonalność dostępna jest od października 2021 roku. Tak jak w każdym innym miejscu Instagrama, tutaj także znajdziesz przestrzeń dla swojej reklamy oraz treści sponsorowanych zawierających odnośniki do produktów dostępnych na Twojej stronie.

Powierzchnią reklamową jest również Karta Eksploruj, widoczna po kliknięciu ikony lupy na ekranie głównym Instagrama. Na tej karcie wyświetlają się proponowane treści, które ktoś śledzi, ale z kont, których nie obserwuje. Źródła tych propozycji zależą od zainteresowań danej osoby. Reklama w takim miejscu zbuduje zasięg marki i zdobędzie kolejnych obserwujących.

  • Maksymalny czas trwania filmu – 30 sekund,
  • Rozmiar pliku – do 30 MB,
  • Proporcje filmu – 1 : 1 lub 1,9 : 1,
  • Format – .mp4,
  • Maksymalnie 30 klatek na sekundę.
  • Minimalna rozdzielczość zdjęć kwadratowych to 600 x 600 pixeli, a zdjęć poziomych 600 x 315 pixeli,
  • Proporcje obrazu – 1,9 : 1 lub 1 : 1.

Reklamy zawsze podlegają weryfikacji. Zazwyczaj trwa to do 24 godzin. Mogą także zostać odrzucone w dowolnym momencie z powodu nieprzestrzegania zasad społeczności, których nie możesz naruszać. Masz obowiązek zapoznać się z tym regulaminem i postępować zgodnie z zasadami tam opisanymi. W przypadku odrzucenia reklamy utwórz nową lub zmodyfikuj istniejącą i poproś o ponowne sprawdzenie.

  • Zdjęcia nie mogą dotyczyć polityki, seksu ani przedstawiać drastycznych lub agresywnych scen,
  • Niedozwolone jest reklamowanie wyrobów tytoniowych, alkoholu, pornografii, broni oraz niebezpiecznych substancji,
  • Publikowanie reklam zawierających dezinformację lub uznanych za fałszywe będzie objęte dodatkowymi ograniczeniami,
  • Reklamy nie mogą przedstawiać kontrowersyjnych treści, które wykorzystują sytuacje kryzysowe lub kwestie polityczne i społeczne do celów komercyjnych,

Na liście obostrzeń jest zdecydowanie więcej pozycji. Jeśli masz jakieś wątpliwości, zapoznaj się ze wszystkimi zasadami które są zgodne z polityką firmy Meta i obowiązują również na Facebooku.
Kampanie reklamowe na Instagramie to doskonały sposób aby zbudować rozpoznawalność marki, zwiększyć zasięgi wyświetleń oraz zrealizować wiele innych celów biznesowych.

Zawsze bądź tam, gdzie są potencjalni klienci, dlatego jak najlepiej wykorzystaj wszystkie możliwości, jakie daje Ci to medium.
Docieraj do odbiorców publikując wartościowe treści, rozmawiaj, zadawaj im pytania, wchodź w interakcje, używaj ankiet a zobaczysz, jak szybko liczba Twoich obserwujących znacznie wzrośnie.

Jeśli nie wiesz jak założyć i administrować kontem albo nie masz wolnego czasu, przejdź na naszą stronę i skontaktuj się z nami. Zrobimy to za Ciebie.
Jest jeszcze jedna ważna kwestia, o której musisz wiedzieć. Jeśli uznasz, że nie chcesz dłużej prowadzić konta biznesowego i przejść na prywatne albo publiczne, możesz to w każdej chwili odwrócić. Wystarczy zmienić ustawienia konta. Utracisz wówczas możliwość wyświetlania reklam i dostęp do szczegółowych statystyk.


Jak oceniasz ten artykuł?

Średnia ocena: 5 / 5. Ilość ocen: 57

No votes so far! Be the first to rate this post.