Spis treści

Autor: Ewelina
Data publikacji: 15.04.2021 | Aktualizacja: 04.12.2024
Obecność w popularnych serwisach internetowych

Żeby dotrzeć do klientów i skutecznie prowadzić swój biznes, musisz dać im się znaleźć poprzez widoczność firmy w sieci. Z pomocą przychodzą popularne internetowe katalogi firm. Wizytówka NAP to skrót od angielskich słów Name, Address, Phone Number, czyli nazwa, adres i numer telefonu. Odnosi się do informacji kontaktowych dotyczących Twojej firmy, które są udostępniane w sieci. Wizytówki NAP są często wykorzystywane w celu poprawy widoczności firmy w wynikach wyszukiwania oraz wzmocnienia pozycji SEO lokalnego. Im więcej wizytówek w wartościowych serwisach ma Twoja firma, tym większa jest jej rozpoznawalność i lepszy wizerunek marki. Wirtualne wizytówki wspierają Twoją reklamę i marketing. To dobre narzędzia dla małych i średnich przedsiębiorstw, które chcą docierać do większej liczby klientów na rynku lokalnym albo ogólnopolskim.
Czym są wizytówki NAP i jak wykorzystywać je w SEO?
Katalogi firm są to internetowe bazy danych, czyli miejsca w sieci, w których przedsiębiorcy prezentują najważniejsze dane o swojej działalności. Nazwa firmy, adres, numer telefonu, adres e-mail, link do strony internetowej oraz opis działalności to informacje podstawowe, ale z punktu widzenia klientów, szukających danych produktów czy usług bardzo istotne. Obecność w wartościowych katalogach firm ma pozytywny wpływ na wiarygodność marki, a także na lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Takie serwisy są potrzebne i klientom i właścicielom firm, chcącym dotrzeć ze swoją ofertą do potencjalnych odbiorców.
Jakie dane powinieneś zamieścić w wizytówce NAP?
NAP to skrót pochodzący od Name, Address, Phone, czyli podstawowe dane firmy. Poza nazwą, adresem i numerem telefonu wizytówka NAP często zawiera też inne, równie ważne informacje.
● adres e-mail (nie każdy chce zadzwonić),
● aktualny adres strony internetowej,
● linki do profili firmy w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube),
● krótki opis działalności firmy zawierający słowa kluczowe,
● listę usług i produktów, które oferuje firma,
● numer NIP, KRS ewentualnie REGON,
● godziny pracy biznesu,
● zdjęcie siedziby firmy,
● interaktywną mapę lokalizacji.
Im więcej szczegółów zamieścisz w wizytówce, tym dokładniej użytkownik zapozna się z profilem Twojej działalności i formami kontaktu z Tobą. Zadbaj o to, aby informacje we wszystkich założonych wizytówkach były aktualne i spójne. Dotyczy to takich szczegółów jak zapis nazwy firmy oraz adresu. Zdecyduj więc, czy używasz skrótów, czy pełnych nazw i konsekwentnie się tego trzymaj.
Dlaczego warto założyć wizytówki w katalogach firm?

Internet to miejsce w którym 90% użytkowników szuka produktów i usług. Każda z tych osób to Twój potencjalny klient. Żeby nim się stał, musisz wyjść mu ma spotkanie dodając swoją firmę do katalogu i w ten sposób zyskać na widoczności.
Wizytówki w katalogach firm są także cennym źródłem linków zewnętrznych prowadzących do firmowej strony internetowej. Jeśli zadbasz o atrakcyjne wizytówki w popularnych katalogach i umieścisz w nich odnośniki do witryny, to pozycja Twojej firmy w wyszukiwarkach internetowych wzrośnie. Przyczyni się to również do wzrostu ruchu na stronie i pozyskania nowych klientów.
Google dobrze ocenia katalogi o wysokiej widoczności. Obecność firmy w tego rodzaju serwisach branżowych jest więc kluczowa, ponieważ buduje ona wiarygodność dla algorytmów wyszukiwarek. To właśnie przekłada się na lepszą pozycję firmy w Internecie.
Publikując dane o swojej firmie w internetowym katalogu firm osiągasz ważne cele:
● Pozycjonujesz własną stronę internetową,
● Prezentujesz swoją ofertę w Internecie,
● Zwiększasz widoczność w sieci i budujesz rozpoznawalność,
● Docierasz do większej liczby klientów.
W których popularnych katalogach warto się znaleźć?
W Internecie znajdziesz wiele stron, na których bezpłatnie lub za niewielką opłatą założysz wizytówkę NAP i opublikujesz informacje o swojej firmie. Katalogi ogólnokrajowe obejmują wszystkie rodzaje działalności a te specjalizowane skupiają się na konkretnych branżach albo regionach. Spośród wielu różnych serwisów wybierz te, które najlepiej pasują do potrzeb Twojego biznesu.
Podstawowe katalogi firm ogólnopolskich
● cylex-polska.pl,
● yellowpages.pl,
● targeo.pl,
● gratka.pl,
● majsteria.pl,
● aleo.com,
● bazafirm.org,
● fixly.pl (Grupa OLX),
● www.yelp.pl.
● teraz-otwarte.pl
Katalogi specjalistyczne i regionalne
● naszemiasto.pl/firmy,
● znanylekarz.pl,
● bliskilekarz.pl,
● kliniki.pl,
● edubaza.pl,
● budownictwo.pl,
● pyszne.pl,
● gdziezjesc.info,
● samochody.pl,
● auto.pl
Jeśli zastanawiasz się nad kosztem założenia takiej wizytówki, dobra wiadomość jest taka, że podstawowa wersja jest bezpłatna, a więc reklamujesz swoją działalność zupełnie za darmo. Za niewielką opłatą możesz skorzystać z wielu dodatkowych opcji reklamowych oferowanych przez te serwisy, co jeszcze zwiększy atrakcyjność Twojej wizytówki.
Jeżeli oprócz wpisu bezpłatnego zawierającego podstawowe dane, chcesz wzbogacić ją także o dodatkowe elementy, dzięki którym stanie się bardziej widoczna, skontaktuj się z nami. Przygotujemy dla Ciebie atrakcyjną wizytówkę, napiszemy unikatowe treści w atrakcyjnej formie, uzupełnimy o galerię zdjęć i słowa kluczowe a na interaktywnej mapie zaznaczymy lokalizację firmy, gdzie każdy klient z łatwością ją odnajdzie.
Na które katalogi powinieneś uważać?
W Internecie znajdziesz wiele wszelkiego rodzaju serwisów z katalogami firm. Miej świadomość, że nie każde miejsce zasługuje na to, żeby się tam znaleźć i zostawić swoje dane. Za takie miejsca można uznać np.:
● BiznesFinder.pl,
● Panorama Firm.pl,
● pkt.pl,
● dobrymechanik.pl ,
● AleRanking.pl,
Są to jedne z najstarszych katalogów w Polsce i swego czasu prawidłowo spełniały swoją rolę. Obecnie jednak krąży wiele niekorzystnych opinii na ich temat (pomimo zablokowania możliwości komentowania w Internecie!). Często pojawia się problem dotyczący wiążącej umowy na długi czas i kwestia wysokich cen za usługi świadczone „przy okazji” skorzystania z ich oferty.
Zanim zdecydujesz się na założenie wizytówki w którymś serwisie, sprawdź jakie stawia wymagania finansowe i upewnij się jaką renomą cieszy się wybrany katalog. Wizytówka w nieodpowiednim miejscu może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego, ponieważ algorytmy wyszukiwarek internetowych preferują jakość źródła pochodzenia informacji.