Budowa Stron i Sklepów Internetowych ☎   +48 885 550 000     info@webstudio.com.pl

  Budowa Stron i Sklepów Internetowych
☎   +48 885 550 000     info@webstudio.com.pl

START STRONY INTERNETOWE SKLEPY E-COMMERCE COPYWRITING GRAFIKA INTERNETOWA KONTAKT CENNIK PORADNIK

Wizytówki NAP w wartościowych
katalogach internetowych.

Obecność w popularnych serwisach internetowych

Żeby dotrzeć do klientów i skutecznie prowadzić swój biznes, musisz dać im się znaleźć poprzez widoczność firmy w sieci. Z pomocą przychodzą popularne internetowe katalogi firm. Im więcej wizytówek w wartościowych serwisach ma Twoja firma, tym większa jest jej rozpoznawalność i lepszy wizerunek marki. Wirtualne wizytówki wspierają Twoją reklamę i marketing. To dobre narzędzia dla małych i średnich przedsiębiorstw, które chcą docierać do większej liczby klientów na rynku lokalnym albo ogólnopolskim.

Czym są internetowe katalogi firm?

Katalogi NAP

Katalogi firm są to internetowe bazy danych, czyli miejsca w sieci, w których przedsiębiorcy prezentują najważniejsze dane o swojej działalności. Nazwa firmy, adres, numer telefonu, adres e-mail, link do strony internetowej oraz opis działalności to informacje podstawowe, ale z punktu widzenia klientów, szukających danych produktów czy usług bardzo istotne. Obecność w wartościowych katalogach firm ma pozytywny wpływ na wiarygodność marki, a także na lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Takie serwisy są potrzebne i klientom i właścicielom firm, chcącym dotrzeć ze swoją ofertą do potencjalnych odbiorców.

Co to jest wizytówka NAP i jakie dane w niej zamieścić?

NAP to skrót pochodzący od Name, Address, Phone, czyli podstawowe dane firmy. Poza nazwą, adresem i numerem telefonu wizytówka NAP często zawiera też inne, równie ważne informacje.

  • ●  adres e-mail (nie każdy chce zadzwonić),
  • ●  aktualny adres strony internetowej,
  • ●  linki do profili firmy w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube),
  • ●  krótki opis działalności firmy zawierający słowa kluczowe,
  • ●  listę usług i produktów, które oferuje firma,
  • ●  numer NIP, KRS ewentualnie REGON,
  • ●  godziny pracy biznesu,
  • ●  zdjęcie siedziby firmy,
  • ●  interaktywną mapę lokalizacji.

Im więcej szczegółów zamieścisz w wizytówce, tym dokładniej użytkownik zapozna się z profilem Twojej działalności i formami kontaktu z Tobą. Zadbaj o to, aby informacje we wszystkich założonych wizytówkach były aktualne i spójne. Dotyczy to takich szczegółów jak zapis nazwy firmy oraz adresu. Zdecyduj więc, czy używasz skrótów, czy pełnych nazw i konsekwentnie się tego trzymaj.

Dlaczego warto założyć wizytówkę w katalogach firm?

Interaktywna mapa NAP

Internet to miejsce w którym 90% użytkowników szuka produktów i usług. Każda z tych osób to Twój potencjalny klient. Żeby nim się stał, musisz wyjść mu ma spotkanie dodając swoją firmę do katalogu i w ten sposób zyskać na widoczności.

Wizytówki w katalogach firm są także cennym źródłem linków zewnętrznych prowadzących do firmowej strony internetowej. Jeśli zadbasz o atrakcyjne wizytówki w popularnych katalogach i umieścisz w nich odnośniki do witryny, to pozycja Twojej firmy w wyszukiwarkach internetowych wzrośnie. Przyczyni się to również do wzrostu ruchu na stronie i pozyskania nowych klientów.

Google dobrze ocenia katalogi o wysokiej widoczności. Obecność firmy w tego rodzaju serwisach branżowych jest więc kluczowa, ponieważ buduje ona wiarygodność dla algorytmów wyszukiwarek. To właśnie przekłada się na lepszą pozycję firmy w Internecie.

Publikując dane o swojej firmie w internetowym katalogu firm osiągasz ważne cele:

  • ●  prezentujesz swoją ofertę w Internecie,
  • ●  zwiększasz widoczność w sieci i budujesz rozpoznawalność,
  • ●  pozycjonujesz własną stronę internetową,
  • ●  docierasz do większej liczby klientów.

W których popularnych katalogach warto się znaleźć?

W Internecie znajdziesz wiele stron, na których bezpłatnie lub za niewielką opłatą założysz wizytówkę NAP i opublikujesz informacje o swojej firmie. Katalogi ogólnokrajowe obejmują wszystkie rodzaje działalności a te specjalizowane skupiają się na konkretnych branżach albo regionach. Spośród wielu różnych serwisów wybierz te, które najlepiej pasują do potrzeb Twojego biznesu.

Podstawowe katalogi firm ogólnopolskich

  • ●  cylex-polska.pl,
  • ●  yellowpages.pl,
  • ●  targeo.pl,
  • ●  gratka.pl,
  • ●  majsteria.pl,
  • ●  aleo.com,
  • ●  bazafirm.org,
  • ●  fixly.pl (Grupa OLX),
  • ●  www.yelp.pl.
  • ●  teraz-otwarte.pl

Katalogi specjalistyczne i regionalne

  • ●  naszemiasto.pl/firmy,
  • ●  znanylekarz.pl,
  • ●  bliskilekarz.pl,
  • ●  kliniki.pl,
  • ●  edubaza.pl,
  • ●  budownictwo.pl,
  • ●  pyszne.pl,
  • ●  gdziezjesc.info,
  • ●  samochody.pl,
  • ●  auto.pl

Jeśli zastanawiasz się nad kosztem założenia takiej wizytówki, dobra wiadomość jest taka, że podstawowa wersja jest bezpłatna, a więc reklamujesz swoją działalność zupełnie za darmo. Za niewielką opłatą możesz skorzystać z wielu dodatkowych opcji reklamowych oferowanych przez te serwisy, co jeszcze zwiększy atrakcyjność Twojej wizytówki.

Jeżeli oprócz wpisu bezpłatnego zawierającego podstawowe dane, chcesz wzbogacić ją także o dodatkowe elementy, dzięki którym stanie się bardziej widoczna, skontaktuj się z nami. Przygotujemy dla Ciebie atrakcyjną wizytówkę, napiszemy unikatowe treści w atrakcyjnej formie, uzupełnimy o galerię zdjęć i słowa kluczowe a na interaktywnej mapie zaznaczymy lokalizację firmy, gdzie każdy klient z łatwością ją odnajdzie.

Na które katalogi powinieneś uważać?

W Internecie znajdziesz wiele wszelkiego rodzaju serwisów z katalogami firm. Miej świadomość, że nie każde miejsce zasługuje na to, żeby się tam znaleźć i zostawić swoje dane. Za takie miejsca można uznać np.:

  • ●  BiznesFinder.pl,
  • ●  Panorama Firm.pl,
  • ●  pkt.pl,
  • ●  dobrymechanik.pl ,
  • ●  AleRanking.pl,

Są to jedne z najstarszych katalogów w Polsce i swego czasu prawidłowo spełniały swoją rolę. Obecnie jednak krąży wiele niekorzystnych opinii na ich temat (pomimo zablokowania możliwości komentowania w Internecie!). Często pojawia się problem dotyczący wiążącej umowy na długi czas i kwestia wysokich cen za usługi świadczone „przy okazji” skorzystania z ich oferty.

Zanim zdecydujesz się na założenie wizytówki w którymś serwisie, sprawdź jakie stawia wymagania finansowe i upewnij się jaką renomą cieszy się wybrany katalog. Wizytówka w nieodpowiednim miejscu może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego, ponieważ algorytmy wyszukiwarek internetowych preferują jakość źródła pochodzenia informacji.

Logo Webstudio

Autor: WebStudio
Data publikacji: 09.02.2023 | Aktualizacja: 19.12.2023

Oceń artykuł:

>