Skuteczne sposoby reklamy na
portalu Facebooka


  • Precyzyjny cel (target). Grupy skupiają ludzi zgromadzonych wokół określonego tematu. Dzięki temu masz dostęp do zaangażowanej społeczności z danej dziedziny,
  • Dopasowanie odbiorców. W przeciwieństwie do strony, gdzie dostęp jest powszechny, grupa pozwala Ci selekcjonować użytkowników, którzy będą mogli oglądać Twoje treści. W ten sposób, w krótkim czasie zbudujesz społeczność interesującą się odpowiadającą Ci tematyką,
  • Precyzyjna lokalizacja. Ten rodzaj promocji na Facebooku umożliwia reklamowanie zarówno marki ogólnopolskiej, sklepu internetowego czy biznesu lokalnego. Nie ma również problemu z ustaleniem szczegółowej lokalizacji odpowiednich grup,
  • Oszczędność czasu. Udostępniając ten sam post w kolejnych grupach nie musisz tworzyć nowych treści a jedynie promować szczegółowo dopracowany ten sam materiał. W większości przypadków odbiorcy otrzymają nawet stosowne powiadomienie o Twojej publikacji.

Zamieszczając posty, zadbaj, aby były one ciekawe, merytoryczne, poprawne, budziły zainteresowanie i przyciągały uwagę. Pamiętaj, że lepsze jakościowo posty, będą wyżej pozycjonowanie przez algorytmy Facebooka. Zapoznaj się także z regulaminem grupy i pamiętaj aby go nie łamały, bo zostaną usunięte lub potraktowane jako spam.

Sposobem, który pozwala promować się za darmo i nie wymaga inwestowania czasu ani pieniędzy w reklamę jest odpowiadanie w sposób marketingowy na istniejące już posty.
Wyszukaj na Facebooku wpisy z interesującej Cię tematyki. Są one dostępne nawet przez wiele miesięcy i lat, dzięki temu Twoja odpowiedź będzie również tyle czasu widoczna. Odnajdując posty dotyczące zapytań o opinię jakiegoś produktu, sposób wykonania usługi albo zakup określonego przedmiotu, umieść w komentarzu link do swojej strony www, albo ofertę sklepu internetowego. Dobrze jest też „przemycić” luźną informację co aktualnie dzieje się w twojej firmie i zasygnalizować najnowsze osiągnięcia.
Możesz tak postępować w przypadku każdej kategorii o dowolnej tematyce. Osoby mające dostęp do tych postów znajdą Twój link z odpowiedzią. Nie będzie to traktowane jako spam, ponieważ odpowiedź dotyczy konkretnego zagadnienia. W ten sposób, przez długi czas będziesz skutecznie zdobywał nowych użytkowników.

Mechanizm działania tego systemu opiera się na tym, że znajomi z grupy chętniej nawiążą współpracę z Tobą niż z kimś przypadkowym. Na ogół lubimy to, co już znamy, więc po co szukać nowych partnerów, kontrahentów czy anonimowych firm? W pierwszej kolejności, wolimy korzystać z usług tych, których znamy. Należy więc klasyfikować i wybierać znajomości z osobami, które posiadają odpowiedni potencjał a następnie takie kontakty podtrzymywać i rozwijać. Stworzenie siatki kontaktów na Facebooku rozwinie Twoją markę osobistą i umożliwi identyfikację dodatkowych celów sprzedażowych.

W organizacji webinarów i relacji na żywo niezawodnie pomoże Ci platforma ClickMeeting. Jest to oparta o przeglądarkę internetową aplikacja do wideokonferencji, działająca na wszystkich urządzeniach bez względu na system operacyjny. Dostępna jest również aplikacja mobilna na systemy Android i iOS. Doskonałą funkcjonalnością tego narzędzia jest tryb pytań i odpowiedzi oraz czat na żywo. Przez pierwsze 30 dni skorzystasz z tego narzędzia za darmo, później zapłacisz 49 złotych miesięcznie.

Zakładając stronę firmową i podając dane swojego konta prywatnego, stajesz się administratorem konta firmowego. Dostęp do panelu „Zarządzania stronami” znajdziesz na swoim koncie lub trafisz tam bezpośrednio poprzez ten link.

  • Zaloguj się na swoim koncie prywatnym i w menu, które znajdziesz w prawym górnym rogu wybierz „Utwórz” a następnie „Strona”. Wyświetli się przygotowany do tworzenia strony firmowej panel,
  • W menu tego panelu, po lewej stronie wypełnij trzy obowiązkowe pola:
  • nazwa Twojej strony firmowej,
  • kategorie najbliżej odpowiadające charakterowi Twojej działalności. Możesz dodać trzy i tak zrób,
  • opis (biogram) najtrafniej opisujący Twoją firmę, markę albo działalność. Wypełnij te pola w sposób staranny i przemyślany, bo są to podstawy wizerunku Twojej strony firmowej.
  • Kliknij w przycisk 'Utwórz stronę”. W kolejnym kroku masz możliwość dodania zdjęcia profilowego albo logo firmy (awatar 170 x 170 px), oraz zdjęcia w tle (cover photo 820 x 312 px) Jeśli je posiadasz, dodaj od razu. Nie odkładaj tego na później,
  • Teraz kliknij przycisk „Zapisz” i wszystko gotowe! Twoja strona firmowa jest już stworzona.

Dzięki założeniu konta firmowego masz dostęp do wielu narzędzi marketingowych. Pozwolą Ci dotrzeć z informacją o produktach, usługach czy firmie do szerokiej grupy nowych odbiorców. Masz również możliwość konfiguracji narzędzi reklamowych i biznesowych takich jak Menedżer Reklam czy Pixel Facebooka, oraz stworzenie sklepu powiązanego z Twoją stroną firmową. Jeśli planujesz działania reklamowe na platformie Instagram, połącz swoje konto ze stroną firmową na Facebooku, uzyskasz wiele dotykowych funkcjonalności, o których przeczytasz w tym artykule.

  • Nazwa firmy i konta
  • Twoje imię i nazwisko
  • Firmowy adres e-mail

Dostęp do Menedżera reklam masz bezpośrednio ze swojego prywatnego konta albo za pomocą aplikacji Meta Business Suite. Menedżer reklam pozwala tworzyć reklamy dla kilku kanałów social media jednocześnie. Z poziomu tego narzędzia przygotujesz reklamy na Facebooka, Instagrama i Messengera. Oto kilka powodów, dlaczego watro korzystać z tego narzędzia:

  • Dostosowanie formatu reklamy – samodzielnie określisz miejsce wyświetlania treści i rodzaj urządzenia (komputer, smartfon, tablet),
  • Dostęp do statystyk prowadzonych kampanii – przeglądasz osiągane wyniki każdej kampanii w jednym miejscu i masz bieżącą kontrolę nad efektami swojej reklamy,
  • Duży zakres celów reklamowych – do dyspozycji masz sześć różnych opcji, dzięki czemu wybierzesz najlepszą konfigurację reklamy,
  • Nieograniczone możliwości targetowania – precyzyjnie skierujesz treści reklamowe na wybraną lokalizację, wiek, płeć, języki i zainteresowania, aby Twoje reklamy trafiały do odpowiedniej grupy docelowej.
  • Rozpoznawalność marki – wyświetlaj reklamy osobom, które jeszcze nie znają Twojej firmy, zbuduj widoczność marki, co ułatwi dotarcie do nowych klientów,
  • Promowanie aplikacji – zachęć użytkowników do zainstalowania aplikacji mobilnej dodając bezpośredni link do sklepu App Store i Google Play,
  • Większy ruch na stronie – podnieś liczbę odwiedzin Twojej strony lub sklepu internetowego,
  • Zasięg – dotrzyj z reklamą do maksymalnej liczby odbiorców w ramach ustalonego budżetu albo wybieraj wyłącznie osoby znajdujące się w pobliżu lokalizacji Twojej firmy,
  • Sprzedaż – zwiększ sprzedaż produktów z katalogu, wygeneruj ruch w sklepie internetowym, maksymalizuj konwersje,
  • Pozyskiwanie kontaktów – nakłoń odbiorców do kontaktu z Twoją firmą, nawiąż komunikację za pośrednictwem Messengera.
  • Lokalizacje – kraj, miejscowość, dzielnica czy nawet ulica,
  • Wiek i płeć odbiorców,
  • Wykształcenie,
  • Zainteresowania,
  • Zachowania użytkowników
  • Aktywność w serwisie
  • Szczegółowe opcje targetowania – masz 3 opcje do wyboru: ∘ Uwzględnienie – do kogo ma trafiać reklama, ∘ Wykluczenia – do kogo reklama ma nie trafiać, ∘ Zawężenie – dokładniejsze sprecyzowanie punktu pierwszego.
  • W Menedżerze reklam kliknij w przycisk „Utwórz grupę odbiorców”, a następnie „Utwórz grupę niestandardowych odbiorców”,
  • Pojawią się różne opcje wyboru osób, które mają stworzyć tą grupę: ∘ osoby, które odwiedziły Twój profil, ∘ osoby, które wykonały jakąś aktywność na Twoim profilu, ∘ osoby, które wysłały wiadomość prywatną, ∘ osoby, które obejrzały Twoje wideo, ∘ osoby, które udostępniły Twój post lub film na swojej tablicy.
  • Gdy wybierzesz już dokładnie te osoby, w kolejnym kroku ustawiasz czas, w jakim odbiorcy wchodzili w interakcje z Twoim profilem. Maksymalnie możesz ustawić 365 dni,
  • Zwróć uwagę, że tworząc grupę, możesz również wykluczać pewne osoby, jeśli na przykład nie chcesz, aby w skład tej grupy weszły osoby wysyłające do Ciebie wiadomość prywatną,
  • Ostatnim, bardzo ważnym krokiem, jest nazwanie grupy. Zrób to tak, żebyś później bez problemu odszukał je wśród wielu innych, które stworzysz. Napisz, kto wchodzi w skład grupy, jaki czas obejmuje grupa oraz opcję, którą wybrałeś przy dodawaniu osób i ich wykluczaniu,
  • Następnie kliknij Utwórz grupę. Wówczas narzędzie zaczyna dodawać wszystkie osoby, które mogą wejść w skład Twojej grupy. Jeśli pojawi się komunikat, że grupa jest zbyt mała, przemyśl strategię szybkiego zwiększenia liczebności grupy.
  • Otwórz Menedżera reklam i przejdź do zakładki „Utwórz reklamę”,
  • Wybierz cel kampanii zgodnie z tym, co chcesz osiągnąć tą reklamą,
  • W polu wyboru Grupy wybierz grupę niestandardowych odbiorców, którą właśnie utworzyłeś. Istotne jest odpowiednie nazewnictwo,
  • Dalej poprowadzi Cię Menedżer reklam, wykonuj kolejne kroki po kolei.
  • Wysokiej jakości i niepowtarzalny,
  • Dopasowany do przekazu reklamy,
  • Przyciągać uwagę i intrygować.
  • Typ pliku: MP4, MOV lub GIF,
  • Współczynnik proporcji: 1:1 (dla komputerów lub urządzeń mobilnych) lub 4:5 (tylko dla urządzeń mobilnych),
  • Ustawienia filmu: Kompresja H.264, kwadratowe piksele, stała szybkość klatek, progresywne skanowanie, kompresja dźwięku stereo AAC, szybkość powyżej 128 kb/s,
  • Rozdzielczość: Co najmniej 1080 × 1080 pikseli,
  • Napisy do filmu: Opcjonalne, ale zalecane,
  • Dźwięk filmu: Opcjonalny, ale zalecany.

W kontekście reklamy, tekst musi umiejętnie wpływać na emocje odbiorców. Musi również odpowiadać na podstawowe pytanie: Czego potrzebuje odbiorca? I zawierać wyjaśnienie, w jaki sposób to osiągnie dzięki Tobie. Stosuj język korzyści odpowiadający na potrzeby klienta, które są najważniejsze, a produkt, który oferujesz, ma spełnić te wymagania.

  • Jaki produkt oferujesz?
  • Dlaczego Twoja oferta jest idealna dla klienta?
  • Co dzięki temu produktowi zmieni się na lepsze?
  • Jaki problem rozwiązuje?

Stworzenie skutecznej kreacji reklamowej na Facebooku wymaga czasu i praktyki. Powstaje dzięki umiejętnej konfiguracji ustawień kampanii, wybraniu właściwego celu i grupy odbiorców, optymalizacji zasięgu reklamy oraz stosowaniu wykluczeń. To w skrócie najważniejsze czynniki wpływające na sukces działań marketingowych w tym serwisie społecznościowym.
Atrakcyjna treść reklamy nasycona emocjami oraz angażujące grafiki maksymalnie zwiększają Twoją szansę na dużą liczbę konwersji i pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Jeśli potrzebujesz wsparcia przy tworzeniu reklam i chcesz wykreować skuteczne kampanie, chętnie pomożemy. Przejdź na naszą stronę internetową i skontaktuj się z nami.


Jak oceniasz ten artykuł?

Średnia ocena: 5 / 5. Ilość ocen: 150

No votes so far! Be the first to rate this post.