Budowa Stron i Sklepów Internetowych ☎   +48 885 550 000     info@webstudio.com.pl

  Budowa Stron i Sklepów Internetowych
☎   +48 885 550 000     info@webstudio.com.pl

O NAS STRONY INTERNETOWE SKLEPY E-COMMERCE COPYWRITING GRAFIKA INTERNETOWA KONTAKT CENNIK PORADNIK

Reklama na Facebooku.
Kampania reklamowa krok po kroku

Dlaczego Facebook jest tak popularny?

Logo Facebooka

Każdy, kto posiada adres e-mail i ma więcej niż 13 lat, może założyć profil na Facebooku. W połowie 2022 roku swoje konta na tym portalu posiadało już ponad 48% Polaków. W tym gronie prawdopodobnie jesteś również Ty, więc o tym, jak założyć tam konto i co publikować nie warto się rozpisywać.
Jak wiadomo, Facebook doskonale sprawdza się w dotarciu do dużego grona użytkowników, służy do budowania relacji, prowadzenia dialogu i dzielenia się aktualnościami. Niezależnie od tego, jakich odbiorców poszukujesz – oni już tam są.

Oprócz inicjowania interakcji typowo towarzyskich, Facebook jest potężnym i niezwykle przydatnym narzędziem marketingowym, wpływającym na zdobywanie nowych klientów. Każdy, kto korzysta z Facebooka zobaczy naszą stronę czyli Fanpage. Jest to miejsce, które posłuży Ci do komunikacji i obsługi klientów oraz dzielenia się aktualnościami a nawet plotkami dotyczącymi Twojej firmy. Krótko mówiąc, to właśnie w tym miejscu zbudujesz zasięg, zachęcisz ludzi do działania, rozwiniesz nową grupę czy organizację. Od tego zaczyna się budowa kontaktów i wymiana myśli pomiędzy Tobą a odbiorcą.


Jak reklamować się za darmo na Facebooku?

Jeśli nie chcesz korzystać z płatnej kampanii Facebook Ads, wypróbuj kilka skutecznych i darmowych sposobów na reklamę. Jest to naprawdę możliwe a wymaga tylko trochę więcej czasu i zaangażowania. Poznaj kilka ciekawych metod:

Stworzenie ciekawego profilu

Profil na Facebooku

Efektywnym i jednocześnie podstawowym sposobem, jest stworzenie niepowtarzalnego i atrakcyjnego profilu.
Publikując regularnie ciekawe, spójne tematycznie posty, stworzysz wokół swojego profilu wyselekcjonowaną grupę osób zainteresowanych Twoją tematyką. Spełniając coraz większe wymagania odbiorców, udostępniaj na tablicy także materiały wideo, infografiki, ankiety, e-booki i poradniki. Wysoka jakość kontentu sprawi, że wiele osób odnajdzie Cię w sieci, dowie się o Twojej marce a w przypadku decyzji zakupu wybierze kompetentną i zaufaną firmę. Posiadając dostatecznie szerokie grono fanów zacznij publikować posty sprzedażowe i nowości w swojej ofercie. W ten sposób zyskasz stałych klientów którzy zaangażują kolejnych fanów.
Na systematyczne prowadzenie profilu, w ciekawy i intrygujący sposób, poświęcisz sporo czasu ale zawsze przyniesie to pozytywne efekty.

Publikacja postów na grupach tematycznych

Z perspektywy marketera, to właśnie grupy są przyszłością tego serwisu i umieszczanie tam postów reklamowych daje dużo możliwości. Oto kilka z nich:

  • ❯  Precyzyjny cel (target). Grupy skupiają ludzi zgromadzonych wokół określonego tematu. Dzięki temu masz dostęp do zaangażowanej społeczności z danej dziedziny,
  • ❯  Dopasowanie odbiorców. W przeciwieństwie do strony, gdzie dostęp jest powszechny, grupa pozwala Ci selekcjonować użytkowników, którzy będą mogli oglądać Twoje treści. W ten sposób, w krótkim czasie zbudujesz społeczność interesującą się odpowiadającą Ci tematyką,
  • ❯  Precyzyjna lokalizacja. Ten rodzaj promocji na Facebooku umożliwia reklamowanie zarówno marki ogólnopolskiej, sklepu internetowego czy biznesu lokalnego. Nie ma również problemu z ustaleniem szczegółowej lokalizacji odpowiednich grup,
  • ❯  Oszczędność czasu. Udostępniając ten sam post w kolejnych grupach nie musisz tworzyć nowych treści a jedynie promować szczegółowo dopracowany ten sam materiał. W większości przypadków odbiorcy otrzymają nawet stosowne powiadomienie o Twojej publikacji.

Zamieszczając posty, zadbaj, aby były one ciekawe, merytoryczne, poprawne, budziły zainteresowanie i przyciągały uwagę. Pamiętaj, że lepsze jakościowo posty, będą wyżej pozycjonowanie przez algorytmy Facebooka. Zapoznaj się także z regulaminem grupy i pamiętaj aby go nie łamały, bo zostaną usunięte lub potraktowane jako spam.

Odpowiedzi na posty w sposób kreatywny

Emotikon wszystko O.K.

Sposobem, który pozwala promować się za darmo i nie wymaga inwestowania czasu ani pieniędzy w reklamę jest odpowiadanie w sposób marketingowy na istniejące już posty.
Wyszukaj na Facebooku wpisy z interesującej Cię tematyki. Są one dostępne nawet przez wiele miesięcy i lat, dzięki temu Twoja odpowiedź będzie również tyle czasu widoczna. Odnajdując posty dotyczące zapytań o opinię jakiegoś produktu, sposób wykonania usługi albo zakup określonego przedmiotu, umieść w komentarzu link do swojej strony www, albo ofertę sklepu internetowego. Dobrze jest też "przemycić" luźną informację co aktualnie dzieje się w twojej firmie i zasygnalizować najnowsze osiągnięcia.
Możesz tak postępować w przypadku każdej kategorii o dowolnej tematyce. Osoby mające dostęp do tych postów znajdą Twój link z odpowiedzią. Nie będzie to traktowane jako spam, ponieważ odpowiedź dotyczy konkretnego zagadnienia. W ten sposób, przez długi czas będziesz skutecznie zdobywał nowych użytkowników.
Odpowiadając na posty pamiętaj, by twoje wpisy były angażujące i nie skupiały się wyłącznie na sprzedaży produktu lub usługi. Emotikon z serduszkiem Pisząc treści zadawaj pytania, prowokuj odbiorcę, zażartuj i zaskocz go, używaj (z umiarem) emotikonów.

Social Selling na Facebooku

Social selling, czyli sprzedaż w social mediach, jest jednym z najbardziej zaawansowanych sposobów darmowej reklamy na Facebooku. Polega na świadomym budowaniu siatki znajomych oraz wykorzystaniu tych znajomości do kontaktu z grupą docelową swoich klientów.

Mechanizm działania tego systemu opiera się na tym, że znajomi z grupy chętniej nawiążą współpracę z Tobą niż z kimś przypadkowym. Na ogół lubimy to, co już znamy, więc po co szukać nowych partnerów, kontrahentów czy anonimowych firm? W pierwszej kolejności, wolimy korzystać z usług tych, których znamy. Należy więc klasyfikować i wybierać znajomości z osobami, które posiadają odpowiedni potencjał a następnie takie kontakty podtrzymywać i rozwijać. Stworzenie siatki kontaktów na Facebooku rozwinie Twoją markę osobistą i umożliwi identyfikację dodatkowych celów sprzedażowych.

W mediach społecznościowych działania sprzedażowe nie są jednak najważniejsze. Istotne jest budowanie zaufania odbiorców i kreowanie pozytywnego wizerunku marki jako eksperta. Zarezerwuj co najmniej kilka godzin w tygodniu na publikowanie angażujących treści, oraz w sposób kreatywny odpowiadaj na pytania i komentarze.

Webinary i relacje Live

Logo aplikacji Clickmeeting

Prowadzenie webinarów i transmisji na żywo to doskonały sposób na wyróżnienie się i reklamę. Są to rzadko wykorzystywane elementy promocji, więc konkurencja jest niewielka. Wiele osób z ciekawością podchodzi do takich relacji i często je ogląda. Jeżeli nawiążesz do tematu, który interesuje odbiorców, z pewnością Twoja transmisja zostanie zauważona i zapamiętana. Dzięki takim działaniom wiele osób dowie się o Twojej marce, uzna ją za kompetentną i z zainteresowaniem zapozna się z Twoją ofertą.

W organizacji webinarów i relacji na żywo niezawodnie pomoże Ci platforma ClickMeeting. Jest to oparta o przeglądarkę internetową aplikacja do wideokonferencji, działająca na wszystkich urządzeniach bez względu na system operacyjny. Dostępna jest również aplikacja mobilna na systemy Android i iOS. Doskonałą funkcjonalnością tego narzędzia jest tryb pytań i odpowiedzi oraz czat na żywo. Przez pierwsze 30 dni skorzystasz z tego narzędzia za darmo, później zapłacisz 49 złotych miesięcznie.

Jest też darmowa alternatywa, dostępna bezpośrednio w aplikacji Facebooka. Po zalogowaniu do aplikacji klikasz w przycisk z ikoną kamery "Transmisja wideo na żywo", wybierasz jedną z dwóch opcji "Rozpocznij transmisję na żywo" albo "Utwórz wydarzenie z transmisją wideo na żywo" i rozpoczynasz emisje swojego przekazu.

Czy bezpłatna reklama na Facebooku jest skuteczna?

Tak. Jeśli przestrzegasz najważniejszych zasad marketingu na portalach społecznościowych: Zawsze bądź widoczny, informuj czym się zajmujesz, dziel się wiedzą, pomagaj, organizuj regularnie webinary, transmisje na żywo i prezentacje. Pokaż, że jesteś ekspertem. Wówczas klienci zaczną Cię dostrzegać i polecać innym.
Darmowa reklama na Facebooku prawdopodobnie nie zastąpi płatnej promocji, ale z pewnością będzie dodatkowym źródłem wartościowego ruchu i potencjalnych klientów.

Od czego zacząć płatną promocję reklamową?

Załóż konto firmowe na Facebooku

Logo korporacji Meta

Fanpage, czyli strona firmowa na Facebooku, umożliwia Ci promocję swojej marki, działania reklamowe oraz zwiększenie zasięgu informacji o Twoich produktach i usługach. Konto firmowe pozwala oddzielić profil prywatny od prowadzonej działalności i wyróżnia zalety Twojego biznesu.
Konto firmowe jest całkowicie bezpłatne a jedyną rzeczą, która jest niezbędna, to posiadanie swojego profilu na platformie. Posłuży on wyłącznie do weryfikacji Twojej tożsamości i zapewni w ten sposób gwarancje autentyczności firmowego fanpage’a. Upewnij się, że wszystkie dane w swoim profilu prywatnym masz aktualne i prawdziwe.
Zakładając stronę firmową i podając dane swojego konta prywatnego, stajesz się administratorem konta firmowego. Dostęp do panelu „Zarządzania stronami” znajdziesz na swoim koncie lub trafisz tam bezpośrednio poprzez ten link.
Facebook nie udostępnia innym użytkownikom żadnych informacji, że to Ty jesteś właścicielem strony. Jeśli sam nie poinformujesz o tym poprzez swój profil prywatny, Twoje dane osobowe i powiązanie konta prywatnego ze stroną firmową, nie zostaną przez Facebook ujawnione. Będą widoczne jedynie dla Ciebie, jako zalogowanego użytkownika.

Strona firmowa na Facebooku w czterech krokach

Jeśli posiadasz już konto prywatne i zdecydowałeś się na stworzenie fanpage'a swojej firmy czy marki wykonaj te cztery, proste kroki:

  • ❯  Zaloguj się na swoim koncie prywatnym i w menu, które znajdziesz w prawym górnym rogu wybierz "Utwórz" a następnie "Strona". Wyświetli się przygotowany do tworzenia strony firmowej panel,
  • ❯  W menu tego panelu, po lewej stronie wypełnij trzy obowiązkowe pola:
  •  ∘  nazwa Twojej strony firmowej,
  •  ∘  kategorie najbliżej odpowiadające charakterowi Twojej działalności. Możesz dodać trzy i tak zrób,
  •  ∘  opis (biogram) najtrafniej opisujący Twoją firmę, markę albo działalność. Wypełnij te pola w sposób staranny i przemyślany, bo są to podstawy wizerunku Twojej strony firmowej.
  • ❯  Kliknij w przycisk 'Utwórz stronę". W kolejnym kroku masz możliwość dodania zdjęcia profilowego albo logo firmy (awatar 170 x 170 px), oraz zdjęcia w tle (cover photo 820 x 312 px) Jeśli je posiadasz, dodaj od razu. Nie odkładaj tego na później,
  • ❯  Teraz kliknij przycisk „Zapisz” i wszystko gotowe! Twoja strona firmowa jest już stworzona.

Po opublikowaniu firmowego profilu, udaj się niezwłocznie do karty "Ustawienia" i przejdź do zakładki "Informacje o stronie". Uzupełnij wszystkie pola zawierające adres Twojej strony internetowej, kontakt telefoniczny, pocztę e-mail, godziny pracy firmy, oraz indywidualną nazwę użytkownika.
W ten sposób Twoja strona firmowa stanie się wiarygodna w oczach użytkowników i pozwoli na nawiązanie z Tobą komunikacji w zakresie prezentowanej oferty. W zakładce informacyjnej możesz również określić zakres udostępniania lokalizacji Twojej firmy.

Najważniejsze korzyści z posiadania strony firmowej

Dzięki założeniu konta firmowego masz dostęp do wielu narzędzi marketingowych. Pozwolą Ci dotrzeć z informacją o produktach, usługach czy firmie do szerokiej grupy nowych odbiorców. Masz również możliwość konfiguracji narzędzi reklamowych i biznesowych takich jak Menedżer Reklam czy Pixel Facebooka, oraz stworzenie sklepu powiązanego z Twoją stroną firmową. Jeśli planujesz działania reklamowe na platformie Instagram, połącz swoje konto ze stroną firmową na Facebooku, uzyskasz wiele dotykowych funkcjonalności, o których przeczytasz w tym artykule.

Menedżer reklam na Facebooku i Instagramie

Menedżer reklam to narzędzie, służące do tworzenia, zarządzania, i edytowania płatnych kampanii reklamowych na Facebooku i Instagramie. Pozwoli Ci bardzo precyzyjnie ustawić i monitorować reklamy w obu tych portalach. Na początku sprawdź, czy Twoje konto na Facebooku jest kontem biznesowym połączonym z kontem na Instagramie. To bezwzględny warunek do prowadzenia dalszych działań. Jak połączyć te dwa konta i przełączyć się na profil biznesowy przeczytasz tutaj.

Jak utworzyć konto reklamowe w Menedżerze reklam?

Zaloguj się na swoje konto i kliknij w menu. Po lewej stronie przewiń kolumnę do dołu i wybierz "Menedżer reklam". Wyświetli się panel konfiguracyjny do zarządzania reklamami.
W lewym górnym rogu masz ikonkę trzech poziomych kresek obok których widnieje napis “Wszystkie narzędzia”. Po kliknięciu pokażą Ci się podstawowe opcje: Menedżer reklam, Odbiorcy, Rozliczenia, Ustawienia firmowe, Menedżer zdarzeń i Menedżer sprzedaży. Najpierw wybierz "Ustawienia firmowe", kliknij "Utwórz konto" i wypełnij trzy pola formularza:

  • ❯  Nazwa firmy i konta
  • ❯  Twoje imię i nazwisko
  • ❯  Firmowy adres e-mail

Po przesłaniu uzupełnionego formularza pojawi się monit o potwierdzenie adresu e-mail. Zrób to za pomocą swojej poczty e-mail i kliknij "Gotowe". To wszystko, jeśli chodzi o utworzenie i podstawową konfigurację konta w Menedżerze firmy na Facebooku. Od tej pory możesz korzystać z tego narzędzia we wszystkich swoich działaniach reklamowych i marketingowych.

Skuteczna reklama na Facebooku za pomocą Menedżera reklam

Dostęp do Menedżera reklam masz bezpośrednio ze swojego prywatnego konta albo za pomocą aplikacji Meta Business Suite. Menedżer reklam pozwala tworzyć reklamy dla kilku kanałów social media jednocześnie. Z poziomu tego narzędzia przygotujesz reklamy na Facebooka, Instagrama i Messengera. Oto kilka powodów, dlaczego watro korzystać z tego narzędzia:

  • ❯  Dostosowanie formatu reklamy – samodzielnie określisz miejsce wyświetlania treści i rodzaj urządzenia (komputer, smartfon, tablet),
  • ❯  Dostęp do statystyk prowadzonych kampanii – przeglądasz osiągane wyniki każdej kampanii w jednym miejscu i masz bieżącą kontrolę nad efektami swojej reklamy,
  • ❯  Duży zakres celów reklamowych – do dyspozycji masz sześć różnych opcji, dzięki czemu wybierzesz najlepszą konfigurację reklamy,
  • ❯  Nieograniczone możliwości targetowania – precyzyjnie skierujesz treści reklamowe na wybraną lokalizację, wiek, płeć, języki i zainteresowania, aby Twoje reklamy trafiały do odpowiedniej grupy docelowej.

Strategia marketingowa i cele reklamowe

Starannie dobieraj cele reklamowe

Grupa docelowa odbiorców na facebooku

Co decyduje o skuteczności reklamy i jak skonfigurować kampanie reklamowe aby przynosiły oczekiwane efekty? Poznaj bardziej szczegółowo funkcjonalności Menedżera reklam.
Właściwie wybrany cel biznesowy to podstawa skutecznych kampanii reklamowych i mniejsze koszty emisji reklam. Po najnowszych zmianach Facebook umożliwia kierowanie kampanii na:

  • ❯  Rozpoznawalność marki – wyświetlaj reklamy osobom, które jeszcze nie znają Twojej firmy, zbuduj widoczność marki, co ułatwi dotarcie do nowych klientów,
  • ❯  Promowanie aplikacji – zachęć użytkowników do zainstalowania aplikacji mobilnej dodając bezpośredni link do sklepu App Store i Google Play,
  • ❯  Większy ruch na stronie – podnieś liczbę odwiedzin Twojej strony lub sklepu internetowego,
  • ❯  Zasięg – dotrzyj z reklamą do maksymalnej liczby odbiorców w ramach ustalonego budżetu albo wybieraj wyłącznie osoby znajdujące się w pobliżu lokalizacji Twojej firmy,
  • ❯  Sprzedaż – zwiększ sprzedaż produktów z katalogu, wygeneruj ruch w sklepie internetowym, maksymalizuj konwersje,
  • ❯  Pozyskiwanie kontaktów – nakłoń odbiorców do kontaktu z Twoją firmą, nawiąż komunikację za pośrednictwem Messengera.

Rozważ, na jakich efektach najbardziej Ci zależy a następnie wybierz jeden konkretny cel kampanii, dopasowany do odpowiedniego modelu rozliczeń. Jeśli zamierzasz wygenerować większy ruch na stronie internetowej, wybierz format CPC. Zapłacisz wówczas jedynie za faktyczne kliknięcia Twojego linku. Jeżeli chcesz budować świadomość marki czy dotrzeć do odbiorców w sprecyzowanym zasięgu, bardziej sprawdzi się format CPM, gdzie koszty naliczane są za 1000 wyświetleń. Rozwiązanie to nie jest zalecane gdy dysponujesz niskim budżetem reklamowym.

Wyświetlaj reklamę precyzyjnie dobranej grupie odbiorców

Facebook umożliwia bardzo precyzyjny zakres targetowania reklam. Dokładne określenie grupy odbiorców, to większa szansa na osiągnięcie celu, przy jednoczesnym obniżeniu kosztu kampanii. Do dyspozycji masz między innymi:

  • ❯  Lokalizacje - kraj, miejscowość, dzielnica czy nawet ulica,
  • ❯  Wiek i płeć odbiorców,
  • ❯  Wykształcenie,
  • ❯  Zainteresowania,
  • ❯  Zachowania użytkowników
  • ❯  Aktywność w serwisie
  • ❯  Szczegółowe opcje targetowania - masz 3 opcje do wyboru:
  •  ∘  Uwzględnienie - do kogo ma trafiać reklama,
  •  ∘  Wykluczenia - do kogo reklama ma nie trafiać,
  •  ∘  Zawężenie - dokładniejsze sprecyzowanie punktu pierwszego.

Niestandardowa grupa odbiorców w Menedżerze reklam

Niestandardowa grupa odbiorców na Facebooku

Osoby z listy niestandardowej to potencjalnie najlepsza grupa odbiorców reklamy. Aby zdefiniować tą grupę wykorzystaj takie źródła jak: listy klientów, subskrybenci newsletterów, ruch na stronie, ruch w aplikacji oraz aktywność na Facebooku. Te osoby są zainteresowane marką i z dużym prawdopodobieństwem mogą nabyć Twoje produkty albo skorzystać z usług. Aby stworzyć taką grupę, wybierz “Lista klientów” w niestandardowych grupach odbiorców, a następnie:

  • ❯  W Menedżerze reklam kliknij w przycisk "Utwórz grupę odbiorców", a następnie "Utwórz grupę niestandardowych odbiorców",
  • ❯  Pojawią się różne opcje wyboru osób, które mają stworzyć tą grupę:
  •  ∘  osoby, które odwiedziły Twój profil,
  •  ∘  osoby, które wykonały jakąś aktywność na Twoim profilu,
  •  ∘  osoby, które wysłały wiadomość prywatną,
  •  ∘  osoby, które obejrzały Twoje wideo,
  •  ∘  osoby, które udostępniły Twój post lub film na swojej tablicy.
  • ❯  Gdy wybierzesz już dokładnie te osoby, w kolejnym kroku ustawiasz czas, w jakim odbiorcy wchodzili w interakcje z Twoim profilem. Maksymalnie możesz ustawić 365 dni,
  • ❯  Zwróć uwagę, że tworząc grupę, możesz również wykluczać pewne osoby, jeśli na przykład nie chcesz, aby w skład tej grupy weszły osoby wysyłające do Ciebie wiadomość prywatną,
  • ❯  Ostatnim, bardzo ważnym krokiem, jest nazwanie grupy. Zrób to tak, żebyś później bez problemu odszukał je wśród wielu innych, które stworzysz. Napisz, kto wchodzi w skład grupy, jaki czas obejmuje grupa oraz opcję, którą wybrałeś przy dodawaniu osób i ich wykluczaniu,
  • ❯  Następnie kliknij Utwórz grupę. Wówczas narzędzie zaczyna dodawać wszystkie osoby, które mogą wejść w skład Twojej grupy. Jeśli pojawi się komunikat, że grupa jest zbyt mała, przemyśl strategię szybkiego zwiększenia liczebności grupy.

Gdy już utworzyłeś i nazwałeś swoją grupę niestandardowych odbiorców, przejdź do ustawienia kampanii reklamowej w Menedżerze reklam.

  • ❯  Otwórz Menedżera reklam i przejdź do zakładki "Utwórz reklamę",
  • ❯  Wybierz cel kampanii zgodnie z tym, co chcesz osiągnąć tą reklamą,
  • ❯  W polu wyboru Grupy wybierz grupę niestandardowych odbiorców, którą właśnie utworzyłeś. Istotne jest odpowiednie nazewnictwo,
  • ❯  Dalej poprowadzi Cię Menedżer reklam, wykonuj kolejne kroki po kolei.

Grupa podobnych odbiorców

Stworzenie grupy podobnych odbiorców pomoże Ci zwiększyć zasięgi i dotrzeć do szerokiego grona odbiorców podobnych, do tych, którzy już Cię obserwują. Są one skuteczną opcją, aby dotrzeć do nowych użytkowników. W wielu przypadkach sprawdzą się lepiej, niż grupy odbiorców tworzone na podstawie zainteresowań lub zachowań. Ustawienia pozwalają na różne dopasowanie tej grupy. Im większy procent uczestników, tym mniej dopasowana grupa docelowa. Optymalny przedział to: od 1% do 3%. Tutaj również istotne jest stosowanie wykluczeń. Zrezygnuj z osób które jeszcze nie wiedzą o istnieniu Twojej firmy. Dzięki temu działania marketingowe będą bardziej skuteczne.

Co decyduje o skuteczności reklamy na Facebooku?

Przygotuj atrakcyjne grafiki i interesujące reklamy

Obrazy na facebooku

Umiejętna konfiguracja ustawień kampanii jest niezwykle istotna, ale ostatecznie to wygląd i treść Twojej reklamy decydują o tym, czy użytkownicy zareagują w oczekiwany przez Ciebie sposób. Na skuteczny przekaz reklamowy składa się odpowiednia grafika i prawidłowo napisana treść.

Publikuj efektowne zdjęcia o wysokiej jakości obrazu

Oryginalny, kuszący kolorystyką obraz, to pierwszy element reklamy, który dostrzega każdy, kto przegląda aktualności. Odpowiada za pierwsze wrażenie użytkownika. Na grafikę reagujemy znacznie szybciej niż na sam tekst. Dodatkowo ludzie lepiej reagują na twarze i osoby, niż na przedmioty. Umiejętnie przedstawiony obraz to 75% skutecznej reklamy dlatego musi być:

  • ❯  Wysokiej jakości i niepowtarzalny,
  • ❯  Dopasowany do przekazu reklamy,
  • ❯  Przyciągać uwagę i intrygować.

Pamiętaj również, że:

  • ❯  Zalecana wielkość obrazu w podstawowej reklamie na Facebooku to 1200 x 628px,
  • ❯  Reklama może być odrzucona, jeżeli tekst na obrazku ma więcej, niż 20% powierzchni.

Obecnie Facebook rezygnuje już z ograniczeń wynikających ze zbyt dużej ilości tekstu na grafikach reklamowych. Nadal jednak przekonuje, że najlepsze wyniki osiągają kreacje zawierające około 20% tekstu. Nie będzie w żaden sposób ograniczał wyświetlania reklam, jeśli tekstu będzie więcej. Gdy chcesz podzielić się ważną informacją, cytatem czy zachęcić do działania, warto nadal wkomponować w grafikę krótki tekst.

Udostępniaj materiały graficzne od swoich fanów

Ciekawą formą przekazu reklamowego jest udostępnianie zdjęć oraz filmów opublikowanych przez klientów. Jeśli odbiorca wstawił obraz z Twoim produktem, pozytywnie Cię zrecenzował na swoim profilu lub w jakikolwiek inny sposób nawiązał do Twojej marki - udostępnij to na swojej tablicy Facebooka. Poza wartością marketingową masz jeszcze więcej korzyści: budujesz dobre relacje z fanami, pozytywne recenzje i przykłady użycia produktu podnoszą wiarygodność i zaufanie wśród odbiorców, dostajesz wartościowy kontent bez większego nakładu pracy.
Nie zapomnij o uzyskaniu zgody autora przed publikacją czyjegoś materiału.

Utwórz reklamę wideo w Menedżerze reklam

Filmy na facebooku

Materiał wideo przyciągnie uwagę odbiorców o wiele mocniej niż inne przekazy, więc jest doskonałym narzędziem marketingowym, które sprawdzi się w każdej branży. Większość internautów przegląda media społecznościowe bardzo szybko i dość pobieżnie. Dlatego Twoje wideo promocyjne nie może być zbyt długie. Najlepiej sprawdzają się filmy trwające od 30 do 90 sekund. Po upływie tego czasu większość użytkowników Facebooka zazwyczaj przegląda następnego newsa. Najważniejsze są 3 – 4 początkowe sekundy filmu. Pierwsze sceny muszą przyciągnąć uwagę użytkownika i sprawić, aby chciał obejrzeć cały film.

Pliki bezpośrednio opublikowane na tym portalu mają zawsze większy zasięg, niż materiały udostępnione z innych stron, więc nie warto publikować filmów z YouTube. Treści audiowizualne są automatycznie promowane przez administrację serwisu, co jeszcze bardziej ułatwia wygenerowanie dużych zasięgów.
Wideo udostępnione na Facebooku odtwarza się automatycznie podczas przewijania aktualności. Film odtwarzany jest bez dźwięku, dlatego warto dodać do niego napisy. Odbiorca dowie się o czym jest ten materiał bez konieczności włączania głosu. Jest to istotne w przypadku odtwarzania na urządzeniach mobilnych. Włączenie głosu w miejscach publicznych nie zawsze jest wskazane.

Dobre praktyki dotyczące parametrów filmu na Facebooku:

  • Typ pliku: MP4, MOV lub GIF,
  • ❯  Współczynnik proporcji: 1:1 (dla komputerów lub urządzeń mobilnych) lub 4:5 (tylko dla urządzeń mobilnych),
  • ❯  Ustawienia filmu: Kompresja H.264, kwadratowe piksele, stała szybkość klatek, progresywne skanowanie, kompresja dźwięku stereo AAC, szybkość powyżej 128 kb/s,
  • ❯  Rozdzielczość: Co najmniej 1080 × 1080 pikseli,
  • ❯  Napisy do filmu: Opcjonalne, ale zalecane,
  • ❯  Dźwięk filmu: Opcjonalny, ale zalecany.

Zalecenia dotyczące tekstu

  • ❯  Podstawowy tekst: 125 znaków,
  • ❯  Nagłówek: 27 znaków,
  • ❯  Opis: 27 znaków.

Wymagania techniczne

  • ❯  Czas trwania filmu: Od 1 sekundy do 120 minut,
  • ❯  Maksymalny rozmiar pliku: 4 GB,
  • ❯  Minimalna szerokość: 120 pikseli,
  • ❯  Minimalna wysokość: 120 pikseli.

Marketing treści które publikujesz na Facebooku

Ciekawe treści na Facebooku

Obecnie, sposób odbioru treści jest bardzo szybki i pobieżny. Unikaj długiego tekstu a jeśli już musisz coś obszernie opisać, umieść na samym początku interesujące omówienie tematu. Masz tylko kilka sekund, aby zainteresować odbiorcę reklamy. Im krótszy komunikat, tym wyższy współczynnik konwersji. Twórz krótkie, chwytliwe i angażujące teksty. Zadawaj pytania, podziel się szybką poradą, poinformuj o ekstra promocji albo zaproponuj jakąś aktywność w formie zabawy.

W kontekście reklamy, tekst musi umiejętnie wpływać na emocje odbiorców. Musi również odpowiadać na podstawowe pytanie: Czego potrzebuje odbiorca? I zawierać wyjaśnienie, w jaki sposób to osiągnie dzięki Tobie. Stosuj język korzyści odpowiadający na potrzeby klienta, które są najważniejsze, a produkt, który oferujesz, ma spełnić te wymagania.

Skuteczny opis reklamy sprowadza się do odpowiedzi na cztery krótkie pytania:

  • ❯  Jaki produkt oferujesz?
  • ❯  Dlaczego Twoja oferta jest idealna dla klienta?
  • ❯  Co dzięki temu produktowi zmieni się na lepsze?
  • ❯  Jaki problem rozwiązuje?

Tworząc reklamy, nie zapomnij również o właściwym i stanowczym wezwaniu do działania (Call To Action). Wezwanie powinno być przekonujące i dostosowane do pożądanego celu przekazu: ("Dowiedz się więcej!", "Kup teraz!", "Odwiedź naszą stronę!"" itp.)

Reklama na Facebooku. Podsumowanie

Stworzenie skutecznej kreacji reklamowej na Facebooku wymaga czasu i praktyki. Powstaje dzięki umiejętnej konfiguracji ustawień kampanii, wybraniu właściwego celu i grupy odbiorców, optymalizacji zasięgu reklamy oraz stosowaniu wykluczeń. To w skrócie najważniejsze czynniki wpływające na sukces działań marketingowych w tym serwisie społecznościowym.
Atrakcyjna treść reklamy nasycona emocjami oraz angażujące grafiki maksymalnie zwiększają Twoją szansę na dużą liczbę konwersji i pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Jeśli potrzebujesz wsparcia przy tworzeniu reklam i chcesz wykreować skuteczne kampanie, chętnie pomożemy. Przejdź na naszą stronę internetową i skontaktuj się z nami.

Ewelina

Autor: Ewelina
Data publikacji: 27.06.2022 | Aktualizacja: 21.02.2024

Oceń artykuł:

>