Menu

Pozycjonowanie stron internetowych
SEO marketing w sieci

Marketing SEO to proces, który ma na celu osiągnięcie przez serwis internetowy wysokiej pozycji w naturalnych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania dla określonych fraz i słów kluczowych.
„Definicja SEO marketingu”

  • Wysoką i stabilną pozycję strony w wyszukiwarce Google na długi czas,
  • Większy ruch w witrynie. Ciekawe i użyteczne treści na stronie przyciągają Internautów i są podstawowym działaniem marketingowym,
  • Wyższą konwersję. 75% klientów podejmuje decyzje zakupowe na podstawie informacji znalezionych w Internecie,
  • Nową jakość leadów sprzedażowych. Dłuższy czas spędzony na stronie zwiększa ilość i poprawia jakość zapytań o Twoją ofertę,
  • Większą rozpoznawalność i świadomość marki w Internecie która wzbudza zaufanie. Na to klienci zwracają szczególną uwagę,
  • Ograniczenie wydatków reklamowych bezpośrednio związanych z pozyskaniem klienta. Możesz skupić się na reklamie wyłącznie produktów i usług,
  • Skuteczność. Działania promocyjne trafiają do precyzyjnie określonej grupy odbiorców. Dzięki temu łatwiej osiągasz założone cele biznesowe.

Tworzenie i pozycjonowanie
stron internetowych

Budowa sklepów online,
marketing w sieci

Tworzenie stron promocji produktów i usług

Budowa i optymalizacja techniczna serwisów

Optymalizacja techniczna witryny

  • Zapewnienie pełnej dostępność na wszystkich urządzeniach a szczególnie na platformach mobilnych, ponieważ wyszukiwarki preferują strony dostosowane do smartfonów i tabletów,
  • Poprawa szybkości wczytywania strony. Wpływa na pozytywne doświadczenia użytkowników i pozycje w wynikach wyszukiwania,
  • Analiza struktury witryny i adresów URL, optymalizacja kodu strony oraz odpowiednie opisy obrazów to rozwiązania dbające o indeksację wszystkich zasobów,
  • Zastosowanie odpowiednich meta znaczników (schema markup) pomaga wyszukiwarkom lepiej rozumieć treść strony,
  • Mapa XML i plik robots.txt to dwa niewielkie pliki, które umieszczone w katalogu głównym pomagają wyszukiwarkom w nawigacji po stronie i szybszym indeksowaniu jej zawartości.

Przygotowanie witryny pod konkretny cel biznesowy

  • Dokładne określenie persony, czyli grupy docelowej i zbadanie, w jaki sposób wyszukuje ona produkty i usługi,
  • Zaplanowanie treści i dobór najtrafniejszych słów oraz fraz kluczowych dla Twojej strony,
  • Analiza trendujących fraz z największym potencjałem, które ściśle wiążą się z Twoim biznesem i stworzenie wysokiej jakości contentu, który przyciągnie uwagę odbiorców i zatrzyma ich na dłużej,
  • Pozyskanie linków z powiązanych tematycznie, zaufanych portali, które prowadzą do Twojej strony i w sposób naturalny podnoszą jej autorytet w oczach robotów Google.

Monitoring pozycji strony w wynikach wyszukiwania

  • Systematycznie aktualizowane strony internetowe mają większe szanse na utrzymanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Aktualizacje mogą obejmować istniejące treści, rozbudowę strony o dodatkowe sekcje oraz dodawanie nowych artykułów na blogu firmowym,
  • Algorytmy wyszukiwarek bardzo dobrze rozumieją intencje użytkowników. Wiedzą, czego odbiorcy poszukują, analizując nie tylko znaczenie zapytań, ale także ich kontekst. Warto tworzyć treści, które jednoznacznie odpowiadają na różne intencje na przykład informacyjne albo zakupowe,
  • Dla firm działających na rynku lokalnym istotna jest optymalizacja profilu Google Moja Firma. Wizytówka musi zawierać aktualne informacje. Cenne jest również pozyskiwanie pozytywnych recenzji od klientów. Zwiększa to ruch na stronie oraz ma wpływ na konwersję.

Jakimi wskaźnikami mierzymy skuteczność SEO?

Widoczność witryny na różne słowa kluczowe w Google

80%

Liczba pozyskanych leadów

50%

Zaangażowanie

75%

Czas spędzony na stronie

40%

Zwrot z inwestycji (ROI)

25%

Google Search Console. Narzędzie udostępniane przez Google umożliwiające monitorowanie widoczności każdej podstrony Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. Możesz w nim śledzić liczbę wyświetleń i kliknięć, pozycje w rankingu oraz identyfikować problemy techniczne.

Google Analytics. To jedno z najlepszych i najpopularniejszych narzędzi do analizy danych internetowych. Google Analytics pozwala mierzyć wiele różnych wskaźników. Między innymi ruch organiczny, czas spędzony na stronie, współczynnik konwersji czy przegląd zdarzeń w witrynie. Dzięki temu możesz precyzyjnie monitorować efekty działań SEO.

Semrush. Jest kompleksową platformą służącą do badania słów kluczowych, monitorowania działań i analizy konkurencji, audytów witryn, śledzenia i oceny jakości linków przychodzących oraz szczegółowej analizy widoczności w Internecie.

  • specyfiki branży i konkurencyjności Twojej oferty,
  • dotychczasowych działań marketingowych i potencjału strony,
  • działań konkurencji oraz budżetu reklamowego,
  • oczekiwanych rezultatów biznesowych i marketingowych.

Od czego zacząć pozycjonowanie SEO?

Podstawą skutecznego SEO jest audyt witryny i przegląd dostępnych danych. Od tego należy zacząć. Są to szczegółowe analizy słów kluczowych i działań konkurencji.

Co jest najważniejsze w SEO marketingu?

Składa się na to wiele istotnych czynników, ale najważniejszy jest dobór słów i fraz kluczowych odpowiadający treści na stronie, prawidłowe indeksowanie kluczowych podstron, dostosowanie strony do urządzeń mobilnych, wartościowe linki przychodzące, szybkość ładowania witryny oraz wykluczenie błędów technicznych.

Czym są słowa i frazy kluczowe?

Frazami kluczowymi są grupy wyrazów, które w wynikach wyszukiwania mają znaleźć naszą stronę w wyszukiwarce. Frazy kluczowe muszą być dopasowane do tematyki strony tak, aby była ona łatwa do odnalezienia.

Gdzie znaleźć i jak dobrać słowa kluczowe?

Szukając fraz kluczowych dla swojego serwisu, podejrzyj słowa konkurencji. Zrób szczegółowy research, analizując kilku największych konkurentów. Słowa kluczowe, na które konkurenci są widoczni w Google, z dużym prawdopodobieństwem powinny się znaleźć także na Twojej liście fraz.

Jak sprawdzić skuteczność działań SEO?

Najważniejsze informacje znajdziesz w Google Analytics. Przechodząc do sekcji Raporty > Zaangażowanie > Przegląd, zobaczysz informacje dotyczące liczby wejść na poszczególne podstrony, średni czas odwiedzin aktywnych użytkowników oraz wskaźnik regularnego korzystania w ujęciu procentowym. To świetny sposób na to, jak sprawdzić czy strona jest pozycjonowana skutecznie.

Ile czasu zajmie osiągnięcie efektów w SEO?

Efekty pozycjonowania zależą od takich czynników jak: konkurencyjność branży, aktualny stan strony i budżet. Zazwyczaj pierwsze efekty widoczne są po 3 miesiącach. Na długofalowe rezultaty można liczyć w przeciągu pół roku.