LinkedIn – serwis społecznościowy dla specjalistów


W odróżnieniu od innych sieci społecznościowych LinkedIn służy budowaniu strategicznych relacji biznesowych. Profil na LinkedIn pomoże Ci uzyskać cenne zasoby i wsparcie w rozwoju kariery i biznesu. Tutaj zdobędziesz nowych klientów, zbudujesz relację z partnerami oraz znajdziesz odpowiedniego pracownika.
Liczba osób, których profil dodasz do swojej sieci, jest mniej istotna, niż wysoki poziom tych połączeń. LinkedIn przestaje pokazywać rzeczywistą ilość kontaktów w sieci, gdy masz ich ponad 500, ponieważ najważniejsza jest jakość profili.

❯  Zdjęcie profilowe – odpowiada najczęściej za pierwsze wrażenie. Jego miniatura pojawia się w wynikach wyszukiwania oraz przy Twoich komentarzach i wpisach. LinkedIn rekomenduje aktualne zdjęcie o charakterze formalnym i wymiarach 400 x 400 pikseli. Format pliku: JPG lub PNG. Twoja postać powinna zajmować co najmniej 60% przestrzeni awatara a będzie wystarczająco dobrze widoczna na urządzeniach mobilnych.

❯  Nagłówek – na podstawie Twoich doświadczeń zawodowych napisz krótkie oraz atrakcyjne podsumowanie. Do dyspozycji 120 znaków, by powiedzieć o sobie coś ciekawego i dać się poznać tym, którzy odwiedzają Twój profil. Nagłówek pomaga też w pozycjonowaniu Twojego profilu w wyszukiwarce.

❯  Zdjęcie w tle – czyli cover photo jest największym elementem graficznym na Twoim profilu. Odpowiednia grafika w tle ma Cię wyróżniać wśród innych osób i zainteresować Tobą odbiorcę. Umieść tutaj to, z czym chcesz się kojarzyć. Zaprezentuj swoją osobowość, zainteresowania i osiągnięcia.

Slogan (odpowiednik nagłówka) to krótki tekst informujący czym zajmuje się firma. Może nawiązywać do misji firmy albo zawierać hasło, którym posługuje się organizacja. Musi być zrozumiały dla odbiorcy i zachęcający do odwiedzenia strony. Slogan, tak samo jak pozostałe elementy, w każdej chwili możesz zmienić. Co jakiś czas, przeprowadzaj audyt treści które prezentujesz na stronie i przemyśl, czy mógłbyś to zrobić jeszcze lepiej.

Tworząc opis, skup się na odbiorcy. Do dyspozycji masz 2000 znaków. Używaj fraz kluczowych. Opisz tu swoją działalność w interesujący sposób z punktu widzenia odbiorcy i przedstaw potencjalne korzyści ze współpracy z Tobą. Ta część przypomina trochę podsumowanie zawodowe z profilu prywatnego, ale dotyczy działalności firmy.

Aby stworzyć kampanię na LinkedIn Ads, musisz posiadać konto reklamowe. Jeśli jesteś nowym reklamodawcą, najpierw zaloguj się na swoje konto osobiste. Następnie kliknij Praca u góry strony głównej i wybierz Reklama. Dodaj nazwę konta, wybierz walutę rozliczenia i powiąż konto ze stroną na LinkedIn.

Uruchomienie reklamy to kilka prostych kroków przez które poprowadzi Cię Menedżer Kampanii. Sprowadza się do czterech podstawowych kroków:

  • Nazwij swoją kampanię i przypisz do odpowiedniej grupy,
  • Ustal cel marketingowy, format reklamy oraz grupy odbiorców,
  • Określ stawkę budżetu i harmonogram kampanii,
  • Przygotuj treść reklamy, która przyciągnie członków.

Następnie aktywuj kampanię. Jeśli potrzebujesz więcej szczegółowych informacji odwiedź stronę pomocy Menedżera Reklam.

Podstawowym zadaniem każdej reklamy jest dotarcie do potencjalnych klientów i realizacja konkretnych celów. Swój cel wybierzesz wchodząc do Menedżera Kampanii LinkedIn. Reklama w serwisie działa na trzech poziomach, które są zdefiniowane jako:

  • świadomość marki,
  • zainteresowania,
  • konwersje.

Kampania, która dąży do jak największej liczby wyświetleń reklamy. Jej celem jest zbudowanie świadomości klienta, co przełoży się bezpośrednio na lepszy współczynnik konwersji w pozostałych działaniach.

LinkedIn oferuje kilka formatów reklam znanych z innych kanałów social media, oraz takie, które są dostosowane do specyfiki tego portalu. Od budowania rozpoznawalności marki czy kierowania ruchu na stronę, aż po generowanie leadów i zwiększenie sprzedaży. Odpowiednie ich połączenie wygeneruje wzrost zysków i pomoże zrealizować różne cele biznesowe.

Jeśli zależy Ci na dotarciu do odbiorców w sektorze biznesowym, środowisko reklamowe LinkedIn jest do tego idealne. W tym portalu dla profesjonalistów nie ma przypadkowych odbiorców.

Reklamy kierujesz do grupy docelowej na podstawie kryteriów niedostępnych na innych platformach, takich jak branża, stanowisko, umiejętności zawodowe, nazwa firmy. Poza tym, masz też do wyboru tradycyjne opcje: płeć, wiek, lokalizacja, zainteresowania.

Na Facebooku i Instagramie jest więcej reklamodawców więc trudniej jest dotrzeć do swoich odbiorców. Reklama na LinkedIn, dzięki mniejszej konkurencji będzie skuteczniejsza.

LinkedIn to wiarygodny portal, w którym dominują wartościowe treści. Twoja reklama nie będzie uznana za spam, jak może mieć to miejsce w innych mediach.


Jak oceniasz ten artykuł?

Średnia ocena: 5 / 5. Ilość ocen: 46

No votes so far! Be the first to rate this post.