Spis treści

Autor: WebStudio
Data publikacji: 15.10.2023 | Aktualizacja: 25.11.2024
Co to jest LinkedIn i do kogo jest kierowany?

LinkedIn to serwis społecznościowy, w którym opiszesz swoje doświadczenia zawodowe, zbudujesz sieć kontaktów lub znajdziesz nową pracę. Jest to medium, które skupia przede wszystkim specjalistów i menedżerów z którymi kontaktujesz się najczęściej w celach biznesowych. Profile zawodowe na Linkedin posiada w Polsce ponad 5mln osób w tym znakomita większość to osoby na wysokich stanowiskach kierowniczych. Posiadając swoją wizytówkę na tym portalu dotrzesz do kadry menedżerskiej większości czołowych firm. Jest o czyją uwagę zabiegać.
W odróżnieniu od innych sieci społecznościowych LinkedIn służy budowaniu strategicznych relacji biznesowych. Profil na LinkedIn pomoże Ci uzyskać cenne zasoby i wsparcie w rozwoju kariery i biznesu. Tutaj zdobędziesz nowych klientów, zbudujesz relację z partnerami oraz znajdziesz odpowiedniego pracownika.
Liczba osób, których profil dodasz do swojej sieci, jest mniej istotna, niż wysoki poziom tych połączeń. LinkedIn przestaje pokazywać rzeczywistą ilość kontaktów w sieci, gdy masz ich ponad 500, ponieważ najważniejsza jest jakość profili.
Wybór tego kanału ma jeszcze inne zalety. Liczba przejść na firmową stronę internetową jest dużo wyższa niż z innych portali społecznościowych. LinkedIn jest także wysoko pozycjonowany przez wyszukiwarki internetowe takie jak Google czy Bing, co zwiększa ruch organiczny na stronie www. Warto zaznaczyć swoją obecność na tym portalu oraz podjąć działania reklamowe co jest niezmiernie proste. Wystarczy poświęcić chwilę, żeby poznać wszystkie funkcje kreatora reklam.
Profil osobisty na LinkedIn.
Najważniejsze elementy które Cię wyróżnią

Podstawowym sposobem publikacji treści, a więc drogą komunikacji z odbiorcami jest profil prywatny. Firmy na tym kanale publikują wpisy zdecydowanie rzadziej. Każdy biznes, nawet w branży B2B (business to business), robimy z człowiekiem a nie z firmą. To ludzie podejmują decyzje w procesie zakupowym a nie firma.
Elementy odpowiedzialne za warstwę wizualną Twojego profilu:
❯ Zdjęcie profilowe – odpowiada najczęściej za pierwsze wrażenie. Jego miniatura pojawia się w wynikach wyszukiwania oraz przy Twoich komentarzach i wpisach. LinkedIn rekomenduje aktualne zdjęcie o charakterze formalnym i wymiarach 400 x 400 pikseli. Format pliku: JPG lub PNG. Twoja postać powinna zajmować co najmniej 60% przestrzeni awatara a będzie wystarczająco dobrze widoczna na urządzeniach mobilnych.
❯ Nagłówek – na podstawie Twoich doświadczeń zawodowych napisz krótkie oraz atrakcyjne podsumowanie. Do dyspozycji 120 znaków, by powiedzieć o sobie coś ciekawego i dać się poznać tym, którzy odwiedzają Twój profil. Nagłówek pomaga też w pozycjonowaniu Twojego profilu w wyszukiwarce.
❯ Zdjęcie w tle – czyli cover photo jest największym elementem graficznym na Twoim profilu. Odpowiednia grafika w tle ma Cię wyróżniać wśród innych osób i zainteresować Tobą odbiorcę. Umieść tutaj to, z czym chcesz się kojarzyć. Zaprezentuj swoją osobowość, zainteresowania i osiągnięcia.
Profil firmowy czyli promowanie marki

Istnieje pewna różnica pomiędzy promocją marki osobistej a firmowej. Zarówno jedna, jak i druga musi posiadać aktualny i autentyczny profil, prowadzony w sposób spójny, konsekwentny i systematyczny. Markę firmy można dość szybko wykreować używając przemyślanych historii oraz eksponując jej potencjał i mocne strony za pomocą bohaterów marki. Na profilu firmy prezentuj produkty i usługi, które świadczy, dziel się aktualnościami z obserwującymi stronę oraz poszukuj nowych pracowników. Strona firmowa na LinkedIn to idealne miejsce do budowania marki godnego i uczciwego pracodawcy. Podczas prowadzenia strony firmowej ważna jest regularna aktywność, bo nie każdy post dociera do wszystkich obserwujących.
Jak stworzyć atrakcyjną stronę firmową na LinkedIn?
Zanim zaczniesz publikować posty i reklamy, starannie uzupełnij wszystkie zakładki na stronie firmowej. Część informacji, takich jak nazwa firmy, branża czy adres strony firmowej niezbędnych na LinkedIn Page podałeś już podczas jej zakładania.
Baner w tle strony firmowej na LinkedIn
Zdjęcie w tle, podobnie jak w przypadku profilu prywatnego, powinno prezentować to, czym zajmuje się firma. Grafika musi być przemyślana i spójna kolorystycznie z identyfikacją wizualną firmy. Może przedstawiać siedzibę firmy lub zawierać hasło przewodnie, motto albo misję. Ten element służy do przekazania konkretnego komunikatu i odpowiada za wizerunek marki. LinkedIn rekomenduje rozmiar 1128×191 pikseli (maksymalnie 8 MB). Format: JPG, PNG lub GIF.
Slogan strony firmowej na LinkedIn
Slogan (odpowiednik nagłówka) to krótki tekst informujący czym zajmuje się firma. Może nawiązywać do misji firmy albo zawierać hasło, którym posługuje się organizacja. Musi być zrozumiały dla odbiorcy i zachęcający do odwiedzenia strony. Slogan, tak samo jak pozostałe elementy, w każdej chwili możesz zmienić. Co jakiś czas, przeprowadzaj audyt treści które prezentujesz na stronie i przemyśl, czy mógłbyś to zrobić jeszcze lepiej.
Opis firmy
Tworząc opis, skup się na odbiorcy. Do dyspozycji masz 2000 znaków. Używaj fraz kluczowych. Opisz tu swoją działalność w interesujący sposób z punktu widzenia odbiorcy i przedstaw potencjalne korzyści ze współpracy z Tobą. Ta część przypomina trochę podsumowanie zawodowe z profilu prywatnego, ale dotyczy działalności firmy.
# Hashtagi
Hashtag to funkcja która opisuje Twoją publikację. Może być również tematem, który Cię interesuje i możesz zacząć go obserwować. Hashtagi obserwują także twoi odbiorcy. Dodanie ich do posta zwiększa zasięg publikacji. Ta ciekawa funkcja daje możliwość wchodzenia w interakcję jako firma z treściami opatrzonymi obserwowanym hashtagiem.
Specjalizacje
Specjalizacje to miejsce na stronie firmowej, która znajduje się w zakładce „O nas” i służy do prezentowania mocnych stron firmy. Umieść tam słowa lub frazy kluczowe, po których użytkownicy znajdą Twoją firmę lub po których chcesz, aby można było łatwo Cię odszukać. Ta sekcja wpływa na pozycję strony firmowej na LinkedIn w wynikach wyszukiwania wewnątrz platformy, jak i w wyszukiwarce Google.
Reklama na LinkedIn krok po kroku

Aby stworzyć kampanię na LinkedIn Ads, musisz posiadać konto reklamowe. Jeśli jesteś nowym reklamodawcą, najpierw zaloguj się na swoje konto osobiste. Następnie kliknij Praca u góry strony głównej i wybierz Reklama. Dodaj nazwę konta, wybierz walutę rozliczenia i powiąż konto ze stroną na LinkedIn.
Jak tworzyć reklamy w LinkedIn Ads?
Uruchomienie reklamy to kilka prostych kroków przez które poprowadzi Cię Menedżer Kampanii. Sprowadza się do czterech podstawowych kroków:
Następnie aktywuj kampanię. Jeśli potrzebujesz więcej szczegółowych informacji odwiedź stronę pomocy Menedżera Reklam.
Cele i formaty reklam na LinkedIn

Cele reklamowe na LinkedIn Ads
Podstawowym zadaniem każdej reklamy jest dotarcie do potencjalnych klientów i realizacja konkretnych celów. Swój cel wybierzesz wchodząc do Menedżera Kampanii LinkedIn. Reklama w serwisie działa na trzech poziomach, które są zdefiniowane jako:
Świadomość marki
Kampania, która dąży do jak największej liczby wyświetleń reklamy. Jej celem jest zbudowanie świadomości klienta, co przełoży się bezpośrednio na lepszy współczynnik konwersji w pozostałych działaniach.
Zainteresowanie
W rakach tego typu kampanii możemy wyznaczać 3 różne cele:
❯ Odwiedziny witryny – kampania skieruje odbiorców do Twojej witryny lub strony na LinkedIn,
❯ Interakcje – zdobędziesz zaangażowanie odbiorców w postaci reakcji, komentarzy, czy udostępnień,
❯ Wyświetlenia wideo – kampania wyświetla wideo reklamowe określonej grupie docelowej.
Konwersje
W ramach tej grupy reklam, możesz wyznaczyć 2 różne cele:
❯ Konwersje witryny – kampania, która pozwala na zwiększenie zakupów, rejestracji czy pobrań na stronie,
❯ Kandydaci na ofertę pracy- kampania, która promuje oferty pracy.
Formaty reklam na LinkedIn Ads
LinkedIn oferuje kilka formatów reklam znanych z innych kanałów social media, oraz takie, które są dostosowane do specyfiki tego portalu. Od budowania rozpoznawalności marki czy kierowania ruchu na stronę, aż po generowanie leadów i zwiększenie sprzedaży. Odpowiednie ich połączenie wygeneruje wzrost zysków i pomoże zrealizować różne cele biznesowe.

Reklama graficzna i wideo
Ta forma reklamy prezentuje pojedynczą grafikę, karuzelę zdjęć albo krótki materiał wideo. Reklamie towarzyszy nagłówek, tekst wstępu i przycisk CTA. Jest wyświetlana w aktualnościach, czyli na głównej tablicy LinkedIna, więc dociera do wszystkich użytkowników, również z poziomu aplikacji mobilnej.
Reklama tekstowa
Wyświetla się tylko na komputerach. Składa się z nagłówka (25 znaków), krótkiego tekstu (75 znaków) i niewielkiej grafiki. Jest wyświetlana w prawej kolumnie lub u góry strony na LinkedIn.
Reklamy w wiadomościach
To komunikaty które trafiają bezpośrednio do skrzynek odbiorczych użytkowników. Mają oznaczenie, „ sponsorowane” i są widoczne pomiędzy wiadomościami od kontaktów na LinkedInie. Wyglądają jak zwykła wiadomość.
Reklama Spotlight
Jest to spersonalizowana reklama dynamiczna dopasowana do odbiorców na podstawie ich danych profilowych. LinkedIn dostosuje ten rodzaj reklamy do użytkownika biorąc pod uwagę zdjęcie profilowe, stanowisko czy nazwa firmy. Ten typ reklamy jest wyświetlany na komputerze i kieruje na Twoją witrynę lub stronę docelową.
Reklama dla pozyskania obserwujących
Ten format reklamy dynamicznej zachęci nowych odbiorców do śledzenia Twojego konta na LinkedIn. Obok zdjęcia profilowego użytkownika pojawia się logo reklamowanej firmy, któremu towarzyszy krótki tekst i przycisk CTA. Wykorzystując informacje profilowe, możesz tworzyć spersonalizowane reklamy, promujące Twoją stronę firmową na LinkedIn.
Reklama wydarzenia
Jej celem jest promocja wydarzenia utworzonego na portalu. Reklama zdarzenia to dobry sposób na zwiększenie zaangażowania odbiorców. Jest to forma sponsorowanej treści, która pojawia się bezpośrednio na pulpicie użytkownika. Reklama promuje jedno wydarzenie na Twojej stronie. Wyświetla się na komputerach i urządzeniach mobilnych i zostanie zoptymalizowana pod kątem istotnych szczegółów dotyczących wydarzenia.
Najważniejsze zalety kampanii reklamowych na LinkedIn
Świadomi odbiorcy
Jeśli zależy Ci na dotarciu do odbiorców w sektorze biznesowym, środowisko reklamowe LinkedIn jest do tego idealne. W tym portalu dla profesjonalistów nie ma przypadkowych odbiorców.
Możliwości targetowania
Reklamy kierujesz do grupy docelowej na podstawie kryteriów niedostępnych na innych platformach, takich jak branża, stanowisko, umiejętności zawodowe, nazwa firmy. Poza tym, masz też do wyboru tradycyjne opcje: płeć, wiek, lokalizacja, zainteresowania.
Mniejsza konkurencja
Na Facebooku i Instagramie jest więcej reklamodawców więc trudniej jest dotrzeć do swoich odbiorców. Reklama na LinkedIn, dzięki mniejszej konkurencji będzie skuteczniejsza.
Zaufanie do contentu
LinkedIn to wiarygodny portal, w którym dominują wartościowe treści. Twoja reklama nie będzie uznana za spam, jak może mieć to miejsce w innych mediach.
Reklama na LinkedInie — kilka słów na koniec
Temat reklam na LinkedIn jest rozległy i bardzo ciekawy. Sposobów na to, jak skutecznie wypromować siebie i firmę na LinkedIn jest wiele, a ten artykuł nie wyczerpuje wszystkich. Reklamy na tej platformie pozwalają z niezwykłą dokładnością dotrzeć do odbiorców, według kryteriów takich jak: stanowisko, branża, wykształcenie czy doświadczenie zawodowe. Pamiętaj, że podstawa to: odpowiednio uzupełniony profil na stronie firmowej, systematyczne rozwijanie sieci kontaktów i obserwujących oraz regularna aktywność.