Menu

YouTube doskonałym narzędziem
marketingowym Twojej firmy


Każdy, kto zaczyna przygodę z wideo marketingiem zastanawia się, gdzie najlepiej publikować swoje materiały. Odpowiedź wydaje się być oczywista: YouTube oraz Facebook. Te dwa serwisy społecznościowe cieszą się niesłabnącą popularnością i posiadają swoje platformy do publikacji filmów wideo. Wideo marketing to przede wszystkim działania na Youtube. Tuż obok plasuje się Facebook. Film udostępniony bezpośrednio na Facebooku odtworzy się automatycznie na osi czasu użytkowników, podczas przewijania aktualności. To może przykuć ich uwagę. Konieczne jest jednak wgranie napisów, ponieważ standardowo filmy odtwarzają się bez dźwięku. Ta sama zasada dotyczy publikacji wideo na LinkedIn.
Ponadto, według statystyk 58% użytkowników twierdzi, że swoją wiedzę o nowych produktach bierze z filmów na Instagramie. Na tym portalu reklamują się tak znane marki jak Adidas, Puma, Volkswagen czy McDonald’s.

Rozważ także obecność na platformach takich jak Twitter i TikTok. Ta ostatnia mobilna aplikacja sprawdzi się szczególnie gdy nawiążesz współpracę z TikTokerami w kontekście lokowania produktu.

Przede wszystkim ustal, kto stanowi Twoją grupę docelową. Miej na uwadze, że użytkownicy portali społecznościowych to głównie pokolenie „Z” czyli osoby w wieku od 14 do 35 lat. Swoją strategię marketingową opieraj na autentyczności i zaangażowaniu. Publikuj w ciekawy, wesoły i niecodzienny sposób, który przemawia do tej grupy odbiorców.

Pod względem zdobywanych zasięgów organicznych YouYube pozostaje niekwestionowanym liderem. Popularność tego serwisu filmowego związana jest ze wsparciem udzielanym od Google. Osoby szukające odpowiedzi na istotne pytania znacznie częściej korzystają z popularnej wyszukiwarki, niż z pozostałych portali. Opublikowane na YouTube filmy, odpowiadające na konkretne pytania i rozwiązujące jakieś problemy, zawsze będą lepiej pozycjonowane, niż te z konkurencyjnych serwisów.

Możliwość wyszukania filmu za pomocą Google jest jedną z największych zalet YouTube. To sprawia, że bez ponoszenia kosztów promocji zainteresujesz swoim materiałem wiele osób chcących zapoznać się z konkretnym tematem. Filmy na YouTube oglądane są przez osoby, które chcą je zobaczyć. Po to wyszukiwali je w Google. Dzięki temu, możesz liczyć na dużą ilość wyświetleń i większą uwagę odbiorców.
Dodatkową zaletą tego serwisu jest możliwość wstawienia filmu na swoją stronę internetową albo do artykułu na blogu. Odbiorcy mogą je obejrzeć bez opuszczania Twojej witryny.

Reklama za pomocą filmów jest jednym z podstawowych elementów skutecznej kampanii marketingowej. Dostępna jest dla każdego. Wystarczy jedynie dobry pomysł, telefon z aparatem i trochę chęci.
W zależności od potrzeb, reklama wideo może mieć różne formy: od krótkich, kilku sekundowych prezentacji danego miejsca lub produktu, poprzez filmy z przemyślaną fabułą, aż do dłuższych kreacji z wypowiedziami ekspertów, którzy w ten sposób przekazują odbiorcom swoją szeroką wiedzę na dany temat. Wykorzystanie wideo marketingu to dobry i niedrogi sposób na dotarcie do szerokiego grona odbiorców więc warto w to zainwestować.

Płatna reklama na YouTube w postaci filmów promocyjnych przyjmuje zazwyczaj jedną z dwóch postaci. Z pewnością miałeś z nimi styczność:

❯  TrueView Discovery – wyświetlanie reklam obok filmów YouTube w wynikach wyszukiwania albo na stronach wydawców filmów w sieci reklamowej Google. W tym przypadku wyświetlenie reklamy wideo wymaga kliknięcia przez użytkownika miniatury obrazu,

❯  Precyzyjne targetowanie – kampanie reklamowe na YouTube bardzo precyzyjnie skierujesz do grup docelowych określonych na podstawie: kryteriów demograficznych, zainteresowań (konkretne filmy czy kanały), miejsca zamieszkania, kategorii tematycznych lub słów kluczowych. Mogą być również kierowane na zasadzie remarketingu do osób, które już wcześniej odwiedziły stronę www reklamodawcy lub jego kanał.

❯  Atrakcyjność cenowa – koszt przygotowania i wyświetlenia reklam na YouTube jest dużo niższy niż kampania reklamowa w Google Ads. Z reguły cena za obejrzenie reklamy na YouTube przez użytkownika wynosi od kilkunastu do kilkudziesięciu groszy. Za pominięte reklamy opłaty nie są naliczane, co jest bardzo korzystne dla reklamodawców.

❯  Pomiar skuteczności reklam – jedną z głównych zalet tego kanału jest możliwość szczegółowego mierzenia efektów kampanii reklamowej, co w przypadku tradycyjnych form reklamowych jest prawie niemożliwe. Tutaj łatwo ustalisz, czy udało się (i w jakim zakresie) dotrzeć do docelowych odbiorców. Dzięki Google AdWords masz bezpłatny dostęp do raportów analitycznych. Obejmują one liczbę osób, które obejrzały film oraz nowych klientów, którzy nawiązali kontakt z firmą za pośrednictwem tego filmu.

❯  Zainteresowania – kategorie odbiorców definiowane są na podstawie interesujących ich tematów, podczas przeglądania stron internetowych o danej tematyce,

❯  Odbiorcy o podobnych zainteresowania – metoda wykorzystywana do zwiększania świadomości marki, produktu lub usługi wśród użytkowników, którzy wskazują wyraźne zainteresowanie Twoją ofertą,

❯  Niestandardowi odbiorcy o podobnych zainteresowaniach – pozwala zawęzić grupy odbiorców o podobnych zainteresowaniach. Reklamy będą wyświetlane na podstawie pasji, zwyczajów i zainteresowań użytkowników. Ta forma pozwala również wykorzystać dane o ostatnich zamiarach zakupowych odbiorców,

❯  Zdarzenia z życia – takie jak ślub, przeprowadzka czy ukończenie studiów to tylko niektóre ze zdarzeń, które bardzo często wiążą się ze zmianą tendencji zakupowych,

❯  Odbiorcy na rynku – dzięki odpowiedniemu przygotowaniu kampanii możesz za pomocą tego rozwiązania znajdować klientów poszukujących informacji i będących na etapie rozważania zakupu lub skorzystania z usług które oferujesz,

❯  Niestandardowi odbiorcy o podobnych zamiarach – ta opcja polega na wysokiej efektywności reklamy, która dociera w momencie podejmowania decyzji o zakupie. Algorytmy wykorzystują słowa kluczowe, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarce Google.

❯  Remarketing wideo – kierowanie reklam na grupy remarketingowe pozwala dotrzeć do użytkowników na podstawie ich wcześniejszych interakcji z Twoimi reklamami lub mieli już styczność z Twoją witryną albo aplikacją mobilną. Gdy prawidłowo połączysz konto YouTube i GoogleAds niestandardowe listy remarketingowe użytkowników utworzą się automatycznie,

Kierowanie reklam na treść sprowadza się do wybrania miejsca docelowego, w którym reklamy mają się wyświetlać. Podobnie jak w przypadku kierowania na odbiorców, Google Ads oferuje kilka możliwości. Część z nich pozwala mocno zawęzić przestrzeń w której się wyświetlamy.

❯  Tematy – to bardzo dobra metoda kierowania jeśli reklamy mają być kierowane na powiązane tematycznie filmy i kanały na YouTube w sieci reklamowej Google. Dzięki temu Twoje reklamy będą pojawiać się w wielu różnych miejscach na YouTube związanych z Twoim biznesem,

❯  Słowa kluczowe – reklamy będą się wyświetlać na określone wcześniej słowa kluczowe zawarte na danym kanale czy też filmie YouTube. Dzięki tej metodzie możesz ściśle sprecyzować ustawienia kampanii,

Aby śledzić postępy i efekty kampanii, pamiętaj, że musisz połączyć konto na YouTube z kontem Google Ads z którego są emitowane reklamy. Dzięki temu będziesz mógł obserwować cały ruch na swojej stronie lub wyodrębnić jedynie ten, pochodzący z kampanii wideo. Dane dotyczące kampanii znajdują się w statystykach dostępnych bezpośrednio na Twoim koncie YouTube.

Pamiętaj o tym, że algorytmy z kampanii Google Ads wykorzystują dane pochodzące z Google Analytics i uczą się, do jakich odbiorców najlepiej wysłać przekaz reklamowy znacznie szybciej. To pozwala mierzyć wyniki kampanii w zależności od wybranego celu. Jeśli szukasz specjalistów od reklam na YouTube skontaktuj się z nami.


Jak oceniasz ten artykuł?

Średnia ocena: 5 / 5. Ilość ocen: 79

No votes so far! Be the first to rate this post.