Spis treści

Autor: Ewelina
Data publikacji: 09.05.2021 | Aktualizacja: 26.11.2024
Tinder to aplikacja, która połączyła tysiące par.
Jak to wykorzystać w marketingu internetowym?
Tinder to jedna z najpopularniejszych aplikacji randkowych na świecie. Została stworzona w 2012 roku i od tego czasu zdobyła ponad miliard użytkowników na całym świecie, w tym około 2 miliony Polaków. Aplikacja jest dostępna w 190 krajach i 40 językach. Pozwala na szybkie i łatwe poznawanie nowych ludzi na podstawie ich zdjęć, wieku, lokalizacji i zainteresowań.
Czym jest Tinder i jak działa ten portal

Po zainstalowaniu aplikacji i uruchomieniu jej po raz pierwszy zakładasz konto. Podajesz podstawowe dane osobiste, takie jak płeć, wiek, lokalizacja i zainteresowania. Dzięki możliwości integracji z mediami społecznościowymi jest to bardzo proste. Zawsze możesz uzupełnić swój profil o dodatkowe informacje. Następnie aplikacja, posługując się technologią lokalizacji, wyświetla profile osób znajdujących się w pobliżu. Zdjęcia i prezentacje widzisz na ekranie. Możesz polubić lub odrzucić prezentowany profil. Jeśli obie osoby polubią się nawzajem, oznacza to, że mają wzajemne zainteresowanie. Wtedy mogą rozpocząć rozmowę.
Co oferuje Tinder swoim użytkownikom
❯ Tinder wykorzystuje geolokalizację, aby łączyć użytkowników w ich najbliższej okolicy,
❯ Użytkownicy mogą filtrować wyniki wyszukiwania według płci, wieku, odległości oraz wielu innych kryteriów,
❯ Super polubienie to sposób na pokazanie drugiej osobie, że jesteś szczególnie nią zainteresowany,
❯ Boost to funkcja, która umożliwia Twojemu profilowi wyświetlanie się na szczycie wyników wyszukiwania przez 30 minut.
W podstawowym zakresie Tinder jest bezpłatny, ale do dyspozycji masz także płatne pakiety subskrypcji, które zapewniają dodatkowe funkcje, takie jak:
❯ Nieograniczone polubienia. Możesz polubić dowolną liczbę profili,
❯ Ponowny wybór. Możesz cofnąć swoją decyzję, jeśli przypadkowo odrzucisz czyjś profil,
❯ Paszport. Przeglądasz użytkowników z dowolnego miejsca na świecie,
❯ Brak reklam. Aplikacja randkowa wyświetlana jest bez reklam.
Opinie na temat portalu

Twórcy Tindera nie precyzują, w jaki sposób aplikacja powinna być wykorzystywana i pozostawiają użytkownikom pełną swobodę. Możesz znaleźć osoby gotowe na jedną randkę, w celu wspólnego wyjazdu, poszukiwać nowych znajomych albo partnera życiowego.
Krytyka Tindera za to, że daje możliwości, których wcześniej nie oferował inny program, jest nieuzasadniona. Może być zarówno pozytywnym, jak i negatywnym zjawiskiem w naszej kulturze. Zdecydowanie ułatwia nawiązywanie nowych znajomości i zawierania związków ale jednocześnie może przyczyniać się do propagowania erotyki i promowania wolnych związków.
Wykorzystanie Tindera w marketingu
Kto najczęściej korzysta z Tindera w Polsce

Wiedząc, kim są użytkownicy Tindera, łatwiej dostosujesz swoje działania marketingowe na tej platformie. Duże zaangażowanie i powierzchnia reklamowa całego ekranu smartfona sprawia, że skutecznie skupiasz uwagę odbiorców, bez względu na ofertę produktową. Reklama na Tinderze nie jest jeszcze tak popularna jak w Google Ads czy na Facebooku, co zdecydowanie ogranicza konkurencję i zmniejsza koszty. Do dyspozycji masz kilka formatów reklamowych:
❯ Karta profilu marki. Wyświetla się jako odpowiednik profilu użytkownika, i jest aktywna tylko w trakcie trwania kampanii. Składa się z galerii maksymalnie 6 zdjęć, a także posiada logotyp, nazwę marki i opis. Informacje stają się widoczne dla użytkownika po kliknięciu w zdjęcie profilowe. Przesunięcie w prawo oznacza połączenie się z marką. Pojawia się komunikat It’s match!, a do skrzynki odbiorczej trafia wiadomość z przyciskiem, który odsyła użytkownika do sklepu lub na Twoją stronę docelową.
❯ Standardowa reklama na Tinderze. To reklama statyczna, która wyświetla się podczas przeglądania profili użytkowników. Przesunięcie w prawo jest równoznacznie z przeniesieniem od razu na stronę docelową.
❯ Karta wideo. Działa podobnie jak Native Display, ale zamiast statycznego obrazu pojawia się film. Efektem jest lepsze wyróżnienie się i wzbudzenie większego zaangażowania. Wideo można odtwarzać i zatrzymywać, oglądając z dźwiękiem lub bez.
❯ Sponsorowana wiadomość. Zdecydowanie największą skuteczność i najwyższy odsetek dotarcia do użytkownika zapewnia reklama typu Sponsored Inbox Message. To forma wiadomości z klikalnym przyciskiem, dostarczana bezpośrednio do skrzynki odbiorczej w aplikacji. Wiadomość zawsze pojawia się jako ostatnia i pozostaje tam do końca kampanii, chyba że użytkownik sam ją usunie. Komunikat może być czytany wielokrotnie i zapewnia możliwość bezpośredniej komunikacji marki z potencjalnym klientem.
❯ Ankieta w Tinder Ads. Jest to interaktywny format reklamy. Ma postać filmu z zaproszeniem do wypełnienia ankiety. Po akceptacji, użytkownik otrzymuje zestaw maksymalnie 5 pytań, które pojawiają się po kolei. Udzielanie odpowiedzi działa analogicznie do akceptowania i odrzucania kandydatów. Na końcu ankiety pokazuje się wynik. Z reguły jest to produkt, który na podstawie odpowiedzi został przypisany jako para do ankietowanego. Rezultatem można się podzielić w social mediach, co daje dodatkową szansę na konwersję. Reklama w formacie Poll Card może się wyświetlić maksymalnie 2 razy temu samemu użytkownikowi.
Jak uruchomić reklamy na Tinderze
Reklamę na Tinderze stworzysz w podobny sposób, jak na Facebooku czy w systemie Google Ads a do uruchomienia kampanii możesz nawet użyć swoich kont na tych platformach. Najefektywniejszą metodą jest jednak reklama z poziomu panelu administracyjnego Tindera do którego prowadzi ten link. Zdecyduj o wyborze najwygodniejszej i najbardziej optymalnej opcji.
Tinder Ads z konta Facebooka
Jeśli system reklamowy Meta jest Ci dobrze znany, postępuj według poniższych kroków:
❯ Zaloguj się na konto firmowe w Menedżerze reklam,
❯ Utwórz nową kampanię, wybierz odpowiedni cel i nowy zestaw reklam,
❯ Wybierz ręczne ustawienia miejsc docelowych i zaznacz koniecznie opcję Audience Network oraz Facebook (ta druga opcja jest niestety obowiązkowa). W sieci Audience Network znajdują się aplikacje randkowe, do których należy między innymi Tinder,
❯ Dokończ konfigurowanie kampanii w tradycyjny sposób.
W przypadku uruchamiania reklam z konta Facebooka, Tinder nie będzie jedynym miejscem ich wyświetlania, więc nie masz dużego wpływu na ich skuteczność.
Reklama na Tinderze z konta Google Ads
Google Ads pozwala na wybór aplikacji Tinder jako miejsca wyświetlania reklam, ale ma to sens tylko w sytuacji, gdy jako cel kampanii wybierzemy ruch w witrynie. Cała procedura wygląda następująco:
❯ Tworzysz kreację i finalizujesz konfigurowanie kampanii.
❯ Logujesz się na swoje konto Google Ads,
❯ Tworzysz nową kampanię, jako cel wybierasz: ruch w witrynie i typ kampanii: sieć reklamowa,
❯ Określasz grupę docelową, uzupełniasz pozostałe parametry i ustalasz budżet,
❯ Wskazujesz miejsce docelowe wpisując Tinder i wybierasz z wyświetlonej listy odpowiednie aplikacje.

Tworzenie kampanii w systemie Tinder Ads
To metoda, dzięki której Twoja reklama na Tinderze zostanie precyzyjnie stargetowana i poprawnie uruchomiona. Masz bezpośredni kontakt z obsługą Tinder Ads. Gdy wyślesz wiadomość na adsales@gotinder.com, otrzymasz wsparcie przydzielonego Managera, który poprowadzi Cię przez cały proces wdrażania kampanii.
Reklama na Tinderze przygotowana przy współpracy z opiekunem konta to więcej opcji wyboru budżetu, formatu reklam oraz grupy docelowej. Możesz kierować przekaz na podstawie takich cech odbiorców, jak płeć, wiek, lokalizacja, model i system operacyjny urządzenia, sieć komórkowa oraz język, a nawet zainteresowania, wśród których jest kilka opcji.
W jakich branżach sprawdza się reklama na Tinderze
❯ W sposób naturalny i bez podejmowania wielu wysiłków branża gastronomiczna, hotelarska i eventowa trafi ze swoim przekazem do licznej grupy odbiorców Tindera, gdzie propozycja idealnego miejsca na pierwszą randkę będzie mile widziana.
❯ Jeśli prowadzisz osiedlową cukiernię z ręcznie zdobionymi słodkościami i chcesz pochwalić się swoim kunsztem, a przy okazji również zwiększyć sprzedaż, wybierz reklamę Karta Wideo. Nagraj krótki film, na którym pokazujesz, jak powstają spersonalizowane dekoracje na efektownych wypiekach.
❯ Gdy Twoja sieć restauracji to nie tylko miejsca z pysznym jedzeniem, użyj Sponsorowanej Wiadomości, aby zaprosić użytkowników na idealną pierwszą randkę z wyjątkowym menu i romantyczną oprawą. Zaproponuj rabat na dane hasło i ciesz się większą rozpoznawalnością marki oraz nowymi klientami.
❯ Jesteś właścicielem sklepu internetowego z odzieżą albo sprzętem sportowym? Ruch w witrynie i wzrost zakupów produktów pomoże Ci zapewnić reklama w formacie Karta Profilu Marki, która zachęci użytkowników do zadbania o swoje zdrowie, sylwetkę i modny wygląd z pomocą Twoich produktów.
❯ Prowadzisz salon jubilerski z biżuterią o unikalnych wzorach i chcesz, aby więcej osób się o niej dowiedziało? Zaprezentuj zestawy dla par, na przykład komplety bransoletek. Postaw na reklamę, która uzyska wiele konwersji w kampaniach z celem zasięg, świadomość marki czy ruch w witrynie.
❯ Wypożyczasz kampery z rezerwacją online? Zyskaj więcej konwersji dzięki formatowi Poll Card. Ankieta pomoże wybrać odpowiedni model kampera na weekend we dwoje, w oparciu o deklarowany cel podróży czy upodobania związane z wystrojem wnętrza. Na karcie z wynikami umieść dodatkowo kod rabatowy.
Pamiętaj, że Tinder bazuje na geolokalizacji, więc jest to doskonałe miejsce dla lokalnych kampanii. Dzięki temu łatwo jest dotrzeć do grupy docelowej okolicznych odbiorców i zwrócić uwagę na swoją markę. Reklamę na tym portalu możesz także kierować pod kątem zainteresowań tej społeczności. Każdy użytkownik, zanim zacznie korzystać z Tindera, musi wybrać kilka zainteresowań, pasji oraz hobby z listy stworzonej podczas rejestracji. Służy to lepszemu dopasowaniu par o podobnych zainteresowaniach. Wykorzystaj ten potencjał w swoich reklamach.
Przyszłość Tindera w marketingu internetowym
Wszystko wskazuje na to, że Tinder nie przestanie istnieć wraz z chwilowym trendem tak, jak wiele tego typu aplikacji. Twórcy rozwijają swój program i starają się zachować jego unikatowość, unikając ewoluacji w kierunku tradycyjnych portali randkowych. Prawdopodobnie Tinder będzie odgrywał coraz większą rolę w marketingu internetowym. Jest platformą opartą na danych, które pozwalają reklamodawcom precyzyjnie dotrzeć do użytkowników o określonych zachowaniach i demografii. Konto Premium, które nie limituje lokalizacji z ponad 60 milionami aktywnych użytkowników miesięcznie dodatkowo zwiększa i tak już szeroki zakres możliwości marketingowych. Czy nadal będzie on niczym Amazon wśród światowych platform sprzedaży? Zadecydują o tym marketingowcy, i single.