Menu

Jak dotrzeć do klientów
za pomocą Tindera?


Tinder to jedna z najpopularniejszych aplikacji randkowych na świecie. Została stworzona w 2012 roku i od tego czasu zdobyła ponad miliard użytkowników na całym świecie, w tym około 2 miliony Polaków. Aplikacja jest dostępna w 190 krajach i 40 językach. Pozwala na szybkie i łatwe poznawanie nowych ludzi na podstawie ich zdjęć, wieku, lokalizacji i zainteresowań.

❯  Użytkownicy mogą filtrować wyniki wyszukiwania według płci, wieku, odległości oraz wielu innych kryteriów,

❯  Super polubienie to sposób na pokazanie drugiej osobie, że jesteś szczególnie nią zainteresowany,

❯  Boost to funkcja, która umożliwia Twojemu profilowi wyświetlanie się na szczycie wyników wyszukiwania przez 30 minut.

W podstawowym zakresie Tinder jest bezpłatny, ale do dyspozycji masz także płatne pakiety subskrypcji, które zapewniają dodatkowe funkcje, takie jak:

❯  Nieograniczone polubienia. Możesz polubić dowolną liczbę profili,

❯  Ponowny wybór. Możesz cofnąć swoją decyzję, jeśli przypadkowo odrzucisz czyjś profil,

❯  Paszport. Przeglądasz użytkowników z dowolnego miejsca na świecie,

❯  Brak reklam. Aplikacja randkowa wyświetlana jest bez reklam.

❯  Standardowa reklama na Tinderze. To reklama statyczna, która wyświetla się podczas przeglądania profili użytkowników. Przesunięcie w prawo jest równoznacznie z przeniesieniem od razu na stronę docelową.

❯  Karta wideo. Działa podobnie jak Native Display, ale zamiast statycznego obrazu pojawia się film. Efektem jest lepsze wyróżnienie się i wzbudzenie większego zaangażowania. Wideo można odtwarzać i zatrzymywać, oglądając z dźwiękiem lub bez.

❯  Sponsorowana wiadomość. Zdecydowanie największą skuteczność i najwyższy odsetek dotarcia do użytkownika zapewnia reklama typu Sponsored Inbox Message. To forma wiadomości z klikalnym przyciskiem, dostarczana bezpośrednio do skrzynki odbiorczej w aplikacji. Wiadomość zawsze pojawia się jako ostatnia i pozostaje tam do końca kampanii, chyba że użytkownik sam ją usunie. Komunikat może być czytany wielokrotnie i zapewnia możliwość bezpośredniej komunikacji marki z potencjalnym klientem.

❯  Utwórz nową kampanię, wybierz odpowiedni cel i nowy zestaw reklam,

❯  Wybierz ręczne ustawienia miejsc docelowych i zaznacz koniecznie opcję Audience Network oraz Facebook (ta druga opcja jest niestety obowiązkowa). W sieci Audience Network znajdują się aplikacje randkowe, do których należy między innymi Tinder,

❯  Dokończ konfigurowanie kampanii w tradycyjny sposób.

❯  Logujesz się na swoje konto Google Ads,

❯  Tworzysz nową kampanię, jako cel wybierasz: ruch w witrynie i typ kampanii: sieć reklamowa,

❯  Określasz grupę docelową, uzupełniasz pozostałe parametry i ustalasz budżet,

❯  Wskazujesz miejsce docelowe wpisując Tinder i wybierasz z wyświetlonej listy odpowiednie aplikacje.

❯  Jeśli prowadzisz osiedlową cukiernię z ręcznie zdobionymi słodkościami i chcesz pochwalić się swoim kunsztem, a przy okazji również zwiększyć sprzedaż, wybierz reklamę Karta Wideo. Nagraj krótki film, na którym pokazujesz, jak powstają spersonalizowane dekoracje na efektownych wypiekach.

❯  Gdy Twoja sieć restauracji to nie tylko miejsca z pysznym jedzeniem, użyj Sponsorowanej Wiadomości, aby zaprosić użytkowników na idealną pierwszą randkę z wyjątkowym menu i romantyczną oprawą. Zaproponuj rabat na dane hasło i ciesz się większą rozpoznawalnością marki oraz nowymi klientami.

❯  Jesteś właścicielem sklepu internetowego z odzieżą albo sprzętem sportowym? Ruch w witrynie i wzrost zakupów produktów pomoże Ci zapewnić reklama w formacie Karta Profilu Marki, która zachęci użytkowników do zadbania o swoje zdrowie, sylwetkę i modny wygląd z pomocą Twoich produktów.

❯  Prowadzisz salon jubilerski z biżuterią o unikalnych wzorach i chcesz, aby więcej osób się o niej dowiedziało? Zaprezentuj zestawy dla par, na przykład komplety bransoletek. Postaw na reklamę, która uzyska wiele konwersji w kampaniach z celem zasięg, świadomość marki czy ruch w witrynie.

❯  Wypożyczasz kampery z rezerwacją online? Zyskaj więcej konwersji dzięki formatowi Poll Card. Ankieta pomoże wybrać odpowiedni model kampera na weekend we dwoje, w oparciu o deklarowany cel podróży czy upodobania związane z wystrojem wnętrza. Na karcie z wynikami umieść dodatkowo kod rabatowy.

Wszystko wskazuje na to, że Tinder nie przestanie istnieć wraz z chwilowym trendem tak, jak wiele tego typu aplikacji. Twórcy rozwijają swój program i starają się zachować jego unikatowość, unikając ewoluacji w kierunku tradycyjnych portali randkowych. Prawdopodobnie Tinder będzie odgrywał coraz większą rolę w marketingu internetowym. Jest platformą opartą na danych, które pozwalają reklamodawcom precyzyjnie dotrzeć do użytkowników o określonych zachowaniach i demografii. Konto Premium, które nie limituje lokalizacji z ponad 60 milionami aktywnych użytkowników miesięcznie dodatkowo zwiększa i tak już szeroki zakres możliwości marketingowych. Czy nadal będzie on niczym Amazon wśród światowych platform sprzedaży? Zadecydują o tym marketingowcy, i single.


Jak oceniasz ten artykuł?

Średnia ocena: 5 / 5. Ilość ocen: 32

No votes so far! Be the first to rate this post.