❯  Kampania w sieci wyszukiwania Google – reklamy tekstowe,

❯  Kampania w sieci reklamowej Google i na stronach partnerów – reklamy graficzne (display),

❯  Kampania w sieci zakupowej Google – reklamy produktowe dla sklepów internetowych,

❯  Reklamy wideo w YouTube – kampanie reklamową za pomocą filmów,

❯  Reklamy w poczcie Gmail – dotarcie do Klienta przez jego skrzynkę pocztową,

❯  Kampanie lokalne – reklama firmy znajdującej się w określonej lokalizacji,

❯  Reklama w Google Discovery wykorzystująca źródła treści,

❯  Kampania Performance Max – dostęp do wszystkich zasobów reklamowych w ramach jednej kampanii.

Dopasowanie odpowiedniego rodzaju reklamy zależy od celu, jaki chcesz osiągnąć i od budżetu, którym dysponujesz. Promocja produktów w sklepie internetowym potrzebuje innej reklamy niż zwiększenie ruchu w sklepie stacjonarnym. Inny rodzaj kampanii będzie odpowiedni dla promocji filmu a inny wybierzesz do budowy świadomości marki.

Cenną zaletą tego systemu jest to, że treści reklamowe pojawiają się tylko tym osobom, które poszukują produktów czy usług, które masz do zaoferowania. Reklamy nie wyświetlają się wszędzie, każdemu i za każdym razem. Pojawiają się w sposób naturalny przez co nie irytują odbiorców.
Google Ads stwarza również możliwość ograniczenia miejsc, w których wyświetlać się będą reklamy graficzne. Wykluczyć możesz nie tylko kanały na YouTube, ale także aplikacje i strony partnerów Google.

❯  Płatności automatyczne: po uruchomieniu reklam Google Ads automatycznie obciąża Twoją formę płatności,

❯  Fakturowanie miesięczne: dostajesz od Google limit kredytowy na pokrycie kosztów reklamy. Koszty są sumowane na fakturze miesięcznej.

Sam ustalasz, jaką kwotę chcesz przeznaczyć na cele reklamowe. Może być to budżet wspólny, czyli cała kwota będzie podzielona na wszystkie kampanie i pobierana w zależności od częstotliwości wyświetlania i dopasowania do zapytań. Możesz również dopasować budżet do każdej kampanii osobno. Dodatkowo masz możliwość płacenia za konkretne konwersje, czyli za to, co jest Twoim celem reklamowym. Obecnie masz do wyboru następujące rodzaje strategii ustalania stawek:

❯  CPC (cost per click) – Koszt za kliknięcie reklamy,

❯  eCPC (Ulepszony CPC) – Ulepszony koszt za kliknięcie. Algorytmy decydują o kwocie za kliknięcie i ustalają ją w taki sposób, aby zmaksymalizować liczbę konwersji,

❯  CPM (cost per mile) – Koszt 1000 wyświetleń reklam wideo,

❯  CPV (cost per view) – Koszt za obejrzenie reklamy wideo,

❯  CPA (cost per action) – Koszt za konwersję,

❯  Odpowiednio wysoka wartość rankingu reklamy,

❯  Wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania ma priorytet do wyświetlania rozszerzeń,

❯  Rozszerzenia linków do podstron – kierują one użytkowników na określone strony w Twojej witrynie (np. na strony z godzinami pracy firmy albo z wybranym produktem). Po kliknięciu linku użytkownik od razu przejdzie w odpowiednie miejsce.

❯  Komponenty z objaśnieniami – pojawiają się tylko wtedy, gdy według prognoz mogą zwiększyć skuteczność reklamy.

❯  Rozszerzenia informacji w witrynie – dają możliwość zapoznania się ze szczegółami oferty jeszcze przed kliknięciem reklamy. Jeśli wyświetlają się w reklamach, mogą zwiększać ich trafność i współczynnik klikalności.

❯  Rozszerzenia aplikacji – pozwalają Ci umieścić w reklamie tekstowej link do aplikacji na komórki lub tablety. Użytkownicy mogą kliknąć nagłówek reklamy, aby przejść do Twojej strony, lub kliknąć link do aplikacji.

❯  Komponenty z cenami – komponenty z cenami prezentują ofertę Twojej firmy w interaktywnym formacie, który można przewijać.

❯  Komponenty z promocją – mogą ulepszyć reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania, wyświetlając informacje o wyprzedażach i promocjach klientom zainteresowanym najatrakcyjniejszą ofertą Twojej firmy.

❯  Interaktywne reklamy wideo – pozwalają zwiększyć zaangażowanie widzów dodając interaktywne elementy.

❯  Kim są – szczegółowe dane demograficzne, znajomość istotnych faktów z ich życia,

❯  Jakie mają zwyczaje i zainteresowania – możesz docierać do użytkowników z uwzględnieniem tego, czym się pasjonują, oraz kiedy znajdują się w przełomowych momentach swojego życia,

❯  Czego szukają w sieci – reklamę kierujesz do użytkowników z uwzględnieniem ich ostatnich zamiarów zakupowych,

Szczegółowe informacje na temat wizytówki w Google znajdziesz w tym artykule. Dowiesz się, jak stworzyć i zarządzać tym cennym narzędziem marketingowym.

❯  Urządzenie – porównaj skuteczność reklam na różnych urządzeniach, komputerach, telefonach komórkowych i tabletach z przeglądarką o pełnej funkcjonalności. Sprawdź, gdzie uzyskujesz lepszy zwrot z inwestycji w przypadku reklam wyświetlanych na danym rodzaju urządzenia.

❯  Położenie reklamy – sprawdź, w którym miejscu na stronach wyników wyszukiwania Google i stronach partnerów w sieci wyświetlała się Twoja reklama. Ten segment danych pomoże Ci zoptymalizować kampanie w sieci wyszukiwania przez wyświetlanie reklam w tych częściach strony, które przynoszą najlepsze wyniki.

❯  Czas – segmentacja według przedziału czasowego (dzień, tydzień, dzień tygodnia, miesiąc, kwartał lub rok) pozwoli Ci dostrzegać zmiany skuteczności. Gdy posegmentujesz dane według dnia, zobaczysz zmiany skuteczności reklam w różne dni tygodnia, dzięki czemu odpowiednio dostosujesz kampanię.

❯  Geografia i Lokalizacje użytkownika – możesz tu sprawdzić, skąd dokładnie pochodzą Twoje kliknięcia, i wykorzystać te informacje, aby ulepszyć kierowanie na te lokalizacje,

Korzystaj z różnych segmentów, wypróbuj wszystkie i sprawdzić, które oferują najważniejsze informacje o skuteczności reklam w Twoim przypadku.

❯  Nowe słowa kluczowe – dodaj wyszukiwane hasła o wysokiej skuteczności do swojej grupy reklam jako słowa kluczowe. Dostosuj stawki i teksty reklam, aby wykorzystać ruch generowany przez te hasła,

❯  Wykluczające słowa kluczowe – wyszukiwane hasła, które mają słabą skuteczność albo nie pomagają Ci osiągać założonych celów, dodaj jako wykluczające słowa kluczowe. Dzięki temu unikniesz wyświetlania reklam osobom, które szukają czegoś innego, niż oferujesz i uzyskasz większą kontrolę nad ruchem na swoim koncie,

❯  Typy dopasowania – określ odpowiedni typ dopasowania (przybliżone, do wyrażenia lub ścisłe) dla wybranych słów kluczowych. W kolumnie „Typ dopasowania” zobaczysz, w jakim stopniu wyszukiwane hasła, pokrywają się ze słowami kluczowymi na Twoim koncie. Wykorzystaj te informacje, aby wybrać najlepszy typ dopasowania dla swoich słów kluczowych i wyświetlać reklamy właściwym klientom,

❯  Tekst reklamy – dowiedz się, czego szukali potencjalni klienci lub czym byli zainteresowani, gdy wyszukiwali hasła zawierające dane słowa kluczowe. Dzięki temu lepiej dopasujesz tekst reklam do wyszukiwań użytkowników.

W panelu Google Ads przetwarzane jest mnóstwo danych. Przeanalizowanie wszystkich zgromadzonych informacji jest czasochłonne i dość trudne. Umożliwia jednak jeszcze lepsze i dokładniejsze kierowanie reklam. Dzięki temu pieniądze zainwestowane w reklamę z pewnością przyniosą spodziewane efekty. Jeśli na ogół masz mało czasu albo nie masz jeszcze odpowiednich umiejętności aby skonfigurować reklamy, zwróć się do nas za pomocą tego linku. Jeśli tylko dysponujesz odpowiednim budżetem zrobimy to za Ciebie. Pojawisz się u góry wyników wyszukiwania z większą szansą konwersji i przewagą nad firmami, które do promocji wykorzystują jedynie wyniki organiczne.


Jak oceniasz ten artykuł?

Średnia ocena: 5 / 5. Ilość ocen: 44

No votes so far! Be the first to rate this post.