Spis treści

Autor: Ewelina
Data publikacji: 15.04.2019 | Aktualizacja: 04.12.2024
Umawianie spotkań w usłudze Kalendarz Google

Automatyczne rezerwowanie wizyt albo konsultacji za pomocą kalendarza Google połączonego z pocztą Gmail to najprostsza i darmowa metoda. Gdy na Twoją skrzynkę pocztową przyjdzie e-mail z prośbą o rezerwację terminu spotkania albo wizyty, klikasz „Odpowiedz”, następnie rozwijasz więcej opcji (trzy kropki po prawej stronie) a z menu rozwijalnego wybierasz „Ustal termin spotkania” i „Zaproponuj wolne terminy”.
Automatycznie otworzy się Kalendarz Google w którym najpierw określasz ile czasu będzie trwała usługa a następnie zaznaczasz wolne terminy w wybranych godzinach. Nadajesz nazwę dla tego wydarzenia i precyzujesz w jaki sposób ma odbywać się to spotkanie. Do dyspozycji masz cztery opcje:
❯ Rozmowa wideo w Google Meet,
❯ Spotkanie stacjonarne,
❯ Rozmowa telefoniczna,
❯ Do określenia później.
Na koniec klikasz niebieski przycisk „Dodaj do e-maila”. W przygotowanej wiadomości pojawia się czytelne okno z sugerowanymi przez Ciebie terminami. Wybrane terminy spotkań zostaną dodane do wiadomości. Wiadomość wysyłasz do klienta, który po prostu kliknie dany termin, aby go zaakceptować.
Po wybraniu dogodnego terminu przez klienta i uzupełnieniu informacji kontaktowych (Imię i nazwisko, e-mail i numer telefonu) klika „Potwierdź” i w tym momencie w Twoim kalendarzu zaznaczony zostanie ten dokładny termin, jako nowe wydarzenie. Jednym kliknięciem wysyłasz e-mail z podsumowaniem terminu i spotkanie zostaje ustalone.
Bookero – popularny system rezerwacji online
Bookero jest doskonałym systemem wykorzystywanym do rezerwacji online. Jest to polski produkt. Na rynku pojawił się już w 2017 roku i spełnia swoje zadania niezawodnie do dziś. Umożliwia integracje za stronami internetowymi wykonanymi w wielu popularnych technologiach (HTML, WordPress, integracja z Facebookiem).
Aplikacja oferuje elastyczny system rezerwacji, skierowany nie tylko do konkretnych branż, ale i do wszystkich rodzajów biznesów. Platforma nie pobiera prowizji od transakcji. Za pośrednictwem Bookero można też zarezerwować wizytę w niektórych urzędach państwowych.

Zakładanie konta, rejestracja i logowanie
Zakładając konto w Bookero, w formularzu rejestracyjnym wprowadzamy nazwę firmy, adres mailowy i hasło. Warto zapoznać się też z regulaminem i polityką prywatności i jeśli nie mamy żadnych zastrzeżeń zaznaczamy ikonę akceptacji. Teraz wystarczy tylko potwierdzić wszystko klikając w przycisk „Zarejestruj się”. Jesteśmy od razu przekierowywani do panelu zarządzania Bookero. Bezpośrednio po rejestracji uruchamia nam się czternastodniowy okres testowy w wersji Premium. Po upływie tego czasu musisz wybrać i opłacić któryś pakiet. Konto nie przedłuża się automatycznie i staje się wtedy nieaktywne.
Funkcjonalności systemu Bookero
Oferta funkcji bezpośrednio powiązanych z rezerwacją terminów jest tak szeroka, że aż trudno wymienić wszystkie w tym artykule. Przyjrzyjmy się tym najistotniejszym które pomagają w organizacji i usprawnieniu procesu rezerwacji.
❯ Warunki rezerwacji – określanie warunków i limitów rezerwacji,
❯ Reguły cen – opcja stworzenia własnego rozbudowanego cennika,
❯ Harmonogram otwarcia – możliwość ustalenia godzin pracy, dni wolnych oraz urlopów poszczególnych członków zespołu,
❯ Zakres usług – możliwość przedstawienia pełnej oferty i dodatkowych usług,
❯ Kody rabatowe – tworzenie rabatów na przypisane usługi w konkretnym terminie,
❯ Płatność online – możliwość dokonania płatności online i anulowanie rezerwacji w przypadku braku przelewu,
❯ Formularz rezerwacji – wykorzystanie jednej z wtyczek w celu podglądu ostatecznego wyglądu formularza,
❯ Konta pracowników – możliwość dodania członków zespołu do systemu Bookero i przypisania im kont do zarządzania własnymi rezerwacjami,
❯ Wirtualna recepcja – konto organizacyjne, usprawniające zarządzanie,
❯ Integracje systemu – szerokie możliwości integracji z innymi narzędziami,
❯ Powiadomienia email – opcja stworzenia własnego komunikatu mailowego,
❯ Powiadomienia SMS – możliwość wysyłania przypomnień do klientów, którzy złożyli rezerwacje,
❯ Anulowanie rezerwacji przez klienta – z powiadomieniem SMS lub email,
❯ Kalendarz – różne formy podglądu, filtrowanie i możliwość dodawania rezerwacji,
❯ Podsumowanie – podgląd do podsumowania rezerwacji na dany dzień,
❯ Wyszukiwarka terminów – wyszukiwanie wolnych terminów oraz konkretnych usług i pracowników,
❯ Google i Outlook – integracja z kalendarzami, odznaczenie rezerwacji dokonanych w Bookero w Google lub i Outlook,
❯ Rezerwacje z wyprzedzeniem – dokonywanie rezerwacji z wyprzedzeniem i możliwość ustalenia przedziału czasowego,
❯ Formy akceptacji rezerwacji – możliwość wyboru czy rezerwacje akceptowane są ręcznie, czy automatycznie,
❯ Płatności – Wysyłanie linku do płatności.
Jak wygląda proces rezerwacji w Bookero
Z perspektywy klienta dokonanie rezerwacji jest bardzo proste. Sprowadza się do zaznaczenie interesującego terminu oraz godziny lub zakresu czasowego. Następnie należy uzupełnić niezbędne dane, o które zostaniemy poproszeni w formularzu. To nikomu nie sprawa trudności. Po zatwierdzeniu, informacja o rezerwacji zostanie przekazana do właściciela oferty.
Osoby lub firmy korzystające z wdrożonego systemu Bookero, mają do dyspozycji czytelny panel narzędzia w którym przebiega cały proces zarządzania rezerwacjami.
Integracja Bookero ze stroną internetową
Aby korzystać z narzędzia na swojej stronie musisz wejść w zakładkę „Integracje” i pobrać kod konfiguracji. Teraz w kodzie swojej strony wklej skopiowany wcześniej nowy element HTML. Dodatkowo, w miejscu gdzie ma wyświetlać się formularz rezerwacji umieść następujący fragment: div id=”bookero”. Pamiętaj o odpowiednim dostosowaniu wielkości pola, na którym będzie znajdował się formularz. Standardowo jest 775 X 800 pikseli. Możesz to dowolnie modyfikować w arkuszu CSS. Na konie zapisujesz wszystkie zmiany i sprawdzasz czy publikacja działa prawidłowo.

W których branżach na pewno sprawdzi się ten system:
❯ szkoły choreografii i kursy tańca,
❯ hotele, pensjonaty i inne ośrodki wypoczynkowe,
❯ trenerzy personalni,
❯ prawnicy, psychologowie,
❯ floryści i poczty kwiatowe,
❯ salony fryzjerskie, gabinety kosmetyczne, styliści paznokci,
❯ warsztaty samochodowe,
❯ wypożyczalnie samochodów,
❯ baseny i kluby rekreacyjne fitness,
❯ rezerwacja wizyt w wybranych urzędach państwowych.
W lipcu 2023 roku Bookero ogłosiło integrację z popularną funkcją Zarezerwuj z Google. Firmy, które korzystają z systemu, otrzymają dodatkowy niebieski przycisk „zarezerwuj” widoczny na wizytówce, Mapach lub w Wyszukiwarce Google. Dzięki temu za pośrednictwem Bookero będzie można dokonać rezerwacji już z poziomu Wyszukiwarki lub Map Google. To rozwiązanie zapewni proste i wygodne bukowanie konkretnych terminów i usług potencjalnym klientom a firmy zyskają nowy kanał interakcji z klientami.
Zalety systemu Bookero
❯ Łatwa konfiguracja i integracja z innymi systemami,
❯ Szybka i skuteczna pomoc techniczna,
❯ Możliwość darmowego testowania planu Premium,
❯ Brak reklam (na stronie nie wyświetla się informacja o tym, że wykorzystano program zewnętrzny),
❯ Nie ma limitu liczby rezerwacji.
Słabe strony Bookero
❯ Do pakietu Standard i Premium otrzymujemy opcje powiadomień SMS ale musimy za nie płacić (cena wynosi 15 gr.).
❯ Niektóre funkcje są „ukryte” i mogą być niezauważone więc trzeba dopytać o nie konsultanta,
Ceny pakietów Bookero
W ofercie Bookero nie ma wersji darmowej. Pakiet Basic, dostarcza najpotrzebniejsze funkcje, a jego cena wynosi 12,90 złotych miesięcznie. Jeśli system rezerwacji online pełni w Twoim biznesie istotną rolę, to możesz wybrać kolejny Plan Standard za 39,90 zł który jest poszerzony o powiadomienia SMS, ankiety, integrację z fakturownią i kilka innych funkcjonalności. Najwyższy Plan Premium kosztuje 69,90 zł. i poza tym co oferują te poprzednie, daje również:
❯ możliwość zamówienia dodatkowo płatnych indywidualnych modułów systemu.
❯ integracje z kalendarzem Google i Outlookiem (ta ważna funkcja pojawia się dopiero tutaj),
❯ opcje korzystania z wielu wariantów językowych,
❯ zarządzanie regułami cen oraz rabatów,
System rezerwacji na stronę z WordPressem
Jeżeli posiadasz stronę internetową wykonaną w WordPressie to wiesz, że za pomocą odpowiedniej wtyczki wzbogacisz serwis o dowolny element. Dotyczy to również modułów rezerwacji, które są dostępne w oficjalnym repozytorium WordPressa. Skorzystaj przede wszystkim z systemu rezerwacji, który:
❯ Umożliwia rezerwację wizyt przez stronę www oraz fanpage na Facebooku. Powinien być to jeden system bez względu na źródło kontaktu z klientem. Kalendarz wizyt jest jednakowy dla wszystkich,
❯ Ułatwia zarządzanie wizytami za pomocą intuicyjnego panelu, co jest przydatne, gdy jesteś poza firmą,
❯ Dostępny jest w wersji mobilnej, więc umożliwia sprawdzenie kalendarza wizyt na smartfonie,
❯ Udostępnia bramkę płatniczą do opłacania rezerwacji i wizyt i w ten sposób motywuje klientów do pojawienia się w salonie czy biurze.
Wdrożenie takiego systemu rezerwacji nie jest trudne. Są dostępne rozwiązania, które oferują gotowy pakiet funkcji do zarządzania wizytami. Wystarczy kilka minut, aby odpowiednio skonfigurować system dla swoich potrzeb oraz wymagań klientów.
Popularne wtyczki rezerwacji dla WordPressa
Booking Calendar

Wtyczka posiada wiele funkcjonalność i intuicyjny interfejs, który dostosowuje się do wielu potrzeb rezerwacji niezależnie od branży. Posiada polską wersję językową. Wszystkie otrzymane rezerwacje i ustawienia wtyczki są przechowywane w lokalnej bazie danych, dlatego nie ma potrzeby korzystania z kont zewnętrznych. Nikt nie ma wglądu do Twoich danych. Konfigurowalny wygląd kalendarza oznacza, że możesz z łatwością dopasować go do projektu Twojej strony. Co ważne, wtyczka dostosowuje się do urządzeń mobilnych, co wbrew pozorom nie jest wcale takie oczywiste w tego typu pluginach. Dodatkowo, wtyczkę możesz zsynchronizować z kalendarzem Googla.
Booking Calendar ContactForm

W znakomitej większości stron opartych na WordPressie, ContactForm jest wtyczką odpowiedzialną za formularz kontaktowy. Można dodać do niej możliwość dokonania wyboru terminu. W komplecie otrzymasz integrację z PayPal co umożliwi od razu pobieranie opłat za rezerwacje. W formularzu rezerwacji jest wbudowany moduł antyspamowy, w pełni konfigurowalne teksty wiadomości email oraz obsługa rezerwacji dziennych, godzinowych i tygodniowych.
WP Simple Booking Calendar

Ta wtyczka sprawdzi się przede wszystkim przy wynajmowaniu pokoi noclegowych. Klient zobaczy dostępność kwatery, noclegu ze śniadaniem, indywidualnego pokoju, biura, a nawet wyposażenia pokoju. Darmowa wersja tej wtyczki zawiera wszystkie podstawowe informacje potrzebne do śledzenia rezerwacji w Twojej witrynie. Jeśli interesują Cię zaawansowane opcje edycji i publikowania lub niestandardowe elementy, możesz łatwo uaktualnić do wersji Premium.
WordPress Hotel Booking Plugin

Wtyczka płatna. Cena zaczyna się od $49 za licencją dla 1 strony. Jak twierdzą twórcy jest to kompletne rozwiązanie do tworzenia pięknych ofert zakwaterowania i umożliwiających natychmiastowe rezerwacje online. Może być używana do hoteli, apartamentów, pensjonatów, kwater prywatnych itp. Wtyczka jest łatwa w użyciu, nawet dla osób niezwiązanych z technologią WordPressową.
Funkcje jakie otrzymujemy to między innymi, dostępny w czasie rzeczywistym formularz wyszukiwania plus obsługa widżetów, możliwość przedstawienia wszystkich szczegółów zakwaterowania: udogodnienia, liczba osób, ilość łóżek, galeria zdjęć, dodatkowe wyposażenie, widok itp. Elastyczny system cenowy: sezonowe i pozasezonowe stawki. Płatności online i offline – PayPal, Stripe i wiele innych. Powiadomienia e-mail administratora i użytkownika. Możliwość realizacji kuponów zniżkowych.
Wtyczka Bookly

W pełni zautomatyzowany system rezerwacji i planowania online dla WordPressa. Zachowuje w pełni konfigurowalny formularz rezerwacji z powiadomieniami, płatnościami online i synchronizacją Kalendarza Google. System płatności obsługuje PayPal oraz karty kredytowe. Wtyczka jest przystosowana do urządzeń mobilnych, a jej cena to $89. Wtyczka jest naprawdę rozbudowana i posiada wiele opcji, możliwości i ustawień, których brakuje w pozostałych pozycjach. Dlatego tez cena jest nieco wyższa.
Podsumowanie
W prowadzeniu działalności i udostępnianiu tym samym usług niezwykle istotna jest sama organizacja. Oczywiście na mniejszą skalę jesteśmy w stanie zapanować na wszystkim na własną rękę, ale jeśli mówimy o większym formacie lub po prostu zależy nam na wygodzie i oszczędności czasowej, to w takim przypadku wykorzystanie systemu rezerwacji może okazać się pomocne i zdecydowanie usprawnić cały proces.