Cechy charakterystyczne internetowych stron promocji produktu
typu Landing Page
Spis treści

Autor: Jacek
Data publikacji: 22.06.2020 | Aktualizacja: 23.11.2024

Landing Page to samodzielna strona docelowa stworzona na potrzeby realizacji pojedynczego celu. Jest to witryna, na którą użytkownik trafia najczęściej po kliknięciu banera czy linku w wiadomości e-mail, reklamy w Google Ads lub posta na portalach społecznościowych.
W przeciwieństwie do rozbudowanych stron internetowych Landing Page posiada tylko jedną, jasno określoną funkcję. Celem strony docelowej jest wezwanie do działania, zwane Call To Action.
Nazwa tego typu stron nawiązuje do miejsca lądowania, czyli docelowego punktu skupienia uwagi klienta. Projekt takiej strony zawsze opiera się na jednostronicowej strukturze i pozbawiony jest dodatkowych podstron czyli zakładek odsyłających w inne miejsca serwisu. Poruszamy się po niej przewijając stronę.
Taka prosta witryna jest dużo tańsza niż strony firmowe czy portale zawierające szereg zakładek i komponentów wchodzących w skład kompletnego serwisu. Jesteśmy w stanie bardzo szybko wykonać projekt oparty na tej konwencji.
Strona docelowa promocji produktu lub usługi to podstawowe narzędzie marketingowe w Internecie.
Landing Page jest popularnym formatem marketingowym, stosowanym podczas zapowiedzi nadchodzących wydarzeń kulturalnych, zbliżających się konferencji, imprez okolicznościowych albo konkursu, który planujemy przeprowadzić. To także optymalne rozwiązanie dla promocji nowego produktu gdy potrzebujesz miejsca, w którym odbiorca dowie się o nim więcej.

Ten dość specyficzny typ strony skupia się tylko i wyłącznie wokół jednego celu. Jest nim najczęściej sprzedaż, pozyskanie danych kontaktowych, generowanie połączeń telefonicznych, pobranie e-booka czy zapis na newsletter.
Taka strona docelowa ma ściśle określone wymagania dotyczące treści, które w znaczny sposób pomagają podnieść jej skuteczność. Prawdopodobnie będzie się dobrze pozycjonowała w wyszukiwarkach internetowych ze względu na spore nasycenie frazami kluczowymi w swojej niewielkiej strukturze. Gdy zamierzasz promować jakiś unikatowy produkt albo niepowtarzalne wydarzenie będzie to sprzyjać rywalizacji z konkurencją o czołowe miejsca w wynikach wyszukiwania.
Kiedy Landing Page jest najbardziej skuteczny?

Strona docelowa jest również często przygotowywana pod konkretną kampanię reklamową w Google Ads reklamującą określony produkt. Kieruje odbiorców reklamy na taką jednoznaczną witrynę. Ważne, żeby był to jeden konkretny produkt, ponieważ im większy dajesz klientowi wybór, tym trudniej będzie mu się zdecydować. Jeśli prowadzisz live na YouTube albo Facebooku możesz opublikować link z adresem do takiej strony, zamiast prosić o kontakt w prywatnej wiadomości.
W jaki sposób prawidłowo tworzymy taką stronę?
Przygotowanie strony docelowej opiera się na dobrej znajomości branży, analizie konkurencji i elastycznym dopasowaniu do potrzeb rynku. Oznacza to, że stworzony projekt powinien ewaluować wraz z rosnącą ilością zebranych danych na temat zainteresowania produktem i kluczowych cech potencjalnych klientów. Testuj różne rozwiązania swojej strony docelowej i zmieniaj ją wraz z tym, w jaki sposób reagują na nią odbiorcy.

Gdy oferujesz kilka produktów, umieszczanie ich wszystkich na jednym Landing Page zdecydowanie nie ma sensu. Każdy z nich powinien posiadać dedykowaną stronę. Prawdopodobnie, eksponowane produkty charakteryzują się innymi atutami i są przeznaczone dla odrębnej grupy docelowej.
Strona Landing Page powinna być wizytówką tylko jednego produktu, usługi albo określonego celu.
Cechy charakterystyczne skutecznej strony docelowej
Nagłówek z hasłem reklamowym
W związku z tym, że masz bardzo mało czasu na przyciągnięcie uwagi odbiorcy, pierwszy nagłówek powinien przyjąć formę hasła reklamowego. Powinien być przekonujący, łatwy do zapamiętania i utożsamiać się z twoją propozycją. Jeśli pierwszy zwrot, jaki zobaczy odbiorca treści, będzie dla niego wystarczająco pozytywny, wykona kolejne, oczekiwane przez Ciebie kroki.
Odpowiednie rozmieszczenie treści
Aby publikowana przez Ciebie treść została zrozumiana i przeczytana do końca musi wyróżniać się odpowiednią strukturą. Podział na nagłówki, wypunktowania, zastosowanie pogrubień i akapitów jest bardzo istotne. Właśnie te elementy przyciągają uwagę użytkownika i sprawiają, że chce poznać więcej szczegółów. Planując układ treści najważniejsze punkty przekazu umieszczaj jako pierwsze, na samej górze strony.
Przemyślany cel
Głównym celem stron Landing Pages jest pozyskiwanie nowych odbiorców, którzy wykonają konkretne działanie. Aby taka strona spełniła swoje zadanie powinna być:
Skuteczne wezwanie do działania (Call To Action)
Wezwanie do działania na stronie docelowej to element, który bardzo często decyduje o tym, czy Twój odbiorca wykona oczekiwaną od niego czynność. Przycisk CTA ma przyciągać uwagę w najbardziej zrozumiały sposób. Jest to krótka i jasna dla każdego komenda typu:
Kliknięcie w przycisk wzywający do działania jest równoznaczne z osiągnięciem zamierzonego celu strony. Spraw, aby odbiorca korzystając z tego przycisku w pełni zdawał sobie sprawę z dokonanego wyboru.
Wyeksponowanie korzyści dla klienta
Korzyści, na jakie można liczyć korzystając z oferty warto specjalnie wyeksponować. Zrób to w taki sposób, aby odbiorca ich niechcący nie przegapił i aby faktycznie przemawiały do wyobraźni. Dobrym i polecanym rozwiązaniem jest przedstawienie ich w formie listy wypunktowanej. Dzięki temu będą one bardziej konkretne i przejrzyste.
Społeczny dowód słuszności
Jest to jedna z technik marketingowych, z której korzystają marketerzy na całym świecie. Wpływa ona na decyzję klienta, poprzez uświadomienie mu jakie zdanie o danym produkcie mają inni. Mogą to być opinie lub recenzje sporządzone przez użytkowników, oceny w postaci gwiazdek, albo też pozostawione przez nich komentarze bezpośrednio na Twojej stronie lub w mediach społecznościowych. Zdjęcia potwierdzające udaną współpracę również są dobrym dowodem społecznego poparcia Twojej koncepcji.
Wykorzystanie remarketingu
Na swoje strony docelowe możesz ściągać ruch wszelkimi dostępnymi metodami ale to remarketing w wielu przypadkach odpowiada za najwyższy współczynnik konwersji. Część odbiorców potrzebuje więcej czasu by podjąć oczekiwane od nich decyzje. Czasami wracają do Ciebie kilkukrotnie zanim przekonasz ich do pozostawienia swoich danych kontaktowych czy pobrania przygotowanych wcześniej materiałów. Remarketing polega na kierowaniu ponownego przekazu do odbiorców, którzy już wcześniej odwiedzili Twoją stronę internetową, ale nie podjęli decyzji zakupowej i opuścili witrynę.
Skuteczna strona docelowa produktu posiada wiele cech przyciągających uwagę odbiorców.
Zalety stron lądowania Landing Page
Strony docelowe skoncentrowane są na jednym celu – promocji produktu lub usługi. W związku z tym generują duży ruch w sieci, dostarczając informacji o konkretnej, wyszukiwanej ofercie lub przedmiocie. Mają prostą strukturę i ograniczoną nawigację, a to sprawia, że odwiedzający skupiają się na cechach eksponowanego produktu lub usługi. Dostarczanie odpowiednich i zwięzłych informacji poprawia doświadczenie użytkownika, bezpośrednio wpływając na podejmowanie decyzji.
Strony docelowe typu Landing Page mają niewątpliwie szereg zalet, ale nie są idealne do realizacji każdego przedsięwzięcia biznesowego. Na naszej stronie dotyczącej projektów witryn znajdziesz wyczerpujące informacje, które rozwiązanie najlepiej zrealizuje Twój cel. Skorzystaj z naszej oferty a zajmiemy się wszystkim za Ciebie. Zapraszamy do współpracy.