Menu

Potencjał marketingowy i kampanie reklamowe na TikToku


TikTok jest poważnym konkurentem największych platform społecznościowych na rynku reklam, więc jak najszybciej wykorzystaj to miejsce na promowanie Twojej marki. Z platformy korzystają osoby w dużym przedziale wiekowym, o różnej płci i zainteresowaniach, dzięki temu, dotrzesz do szerokiej grupy odbiorców która doceni autentyczne treści i chętnie podzieli się swoimi opiniami na temat Twoich produktów czy usług.

Na TikToku swoje konta mają tacy medialni giganci jak Telewizja Polska, Polsat czy TVN, gwiazdy sportu, na przykład Robert Lewandowski albo Iga Świątek, znani politycy, tacy jak Mateusz Morawiecki i Rafał Trzaskowski a także pierwsza dama Agata Kornhauser-Duda.

Największą przewagą TikToka nad innymi platformami społecznościowymi jest sposób analizowania danych przez aplikację, czyli jego algorytm. TikTok takich danych gromadzi całkiem sporo! Każdy krótki film obejrzany przez użytkownika to informacja, na ile spodobał się ten materiał, czy został udostępniony znajomym, jak długo oglądał i czy dotrwał do końca. A może wywołał na tyle złe odczucia, że użytkownik rezygnuje z tego typu treści?
Poza tymi podstawowymi spostrzeżeniami, aplikacja zna również nasz wiek, płeć, lokalizację, wie, jakie są nasze zainteresowania oraz zachowania wobec znaczników (#hashtagów) znajdujących się pod obejrzanymi filmami.

Dysponując taką ilością danych, precyzyjne dopasowanie treści do odbiorców nie powinno wywoływać wielkiego wrażenia.
Dla reklamodawców ogromną zaletą tak doskonale stworzonego systemu jest możliwość dotarcia (targetowania) do ściśle określonej grupy osób. Pamiętaj, że ponad 58% użytkowników TikToka to kobiety, a grupa wiekowa 26+ stale wzrasta. Na tej platformie osoby z tej grupy są najbardziej aktywne.

Zanim uruchomisz swoją pierwszą kampanię reklamową musisz najpierw utworzyć darmowe konto PRO. Może je włączyć każdy, bez żadnych ograniczeń. Konto firmowe uruchomisz w ustawieniach profilu na zakładce „Zarządzaj kontem”. Tam decydujesz czy chcesz korzystać z tego konta jako twórca, czy na potrzeby biznesu.
Struktura reklam w TikTok Ads Manager wygląda w następujący sposób:

  • Kampania – na początku określasz cele reklamowe, ustalasz budżet i tworzysz grupy reklam,
  • Grupa reklam – następnie wybierasz miejsca docelowe, konfigurujesz harmonogram, określasz grupę docelową oraz metodę ustalania stawek,
  • Reklama – przechodzisz do tworzenia reklam, przesyłasz stworzone treści (zdjęcia i filmy), dodajesz tekst i przyciski CTA, wykorzystujesz narzędzia do tworzenia filmów.
  • Zasięg reklamy – dotarcie do jak największej liczby odbiorców z wybranej grupy docelowej, emisja reklamy w odpowiednim czasie z określoną częstotliwością, budowa świadomości marki i znajomości produktu,
  • Ruch na stronie – to cel reklamowy umożliwiający kierowanie użytkowników do Twojej strony internetowej lub aplikacji oraz wyświetlanie nowych przekazów osobom, które już korzystają z Twoich usług,
  • Instalacja aplikacji – umożliwia wykorzystanie Twoich wydatków reklamowych na pobranie aplikacji mobilnej ze sklepów App Store i Google Play a w przypadku urządzeń marki Huawei z witryny AppGallery. Określenie takiego celu skłania do wyboru Twojej aplikacji przez bezpośrednie połączenie z witryną sklepu z aplikacjami,
  • Konwersja – to typ kampanii w której sam określasz swój cel. Dzięki temu pozyskasz użytkowników skłonnych do rejestracji nowego konta, zapisu na newsletter czy zakupu w Twoim sklepie internetowym.

Ciekawy i przykuwający uwagę przekaz sprawi, że zainteresujesz swoją reklamą każdego użytkownika. W ten sposób zbudujesz rozpoznawalność marki, zaangażujesz różnych twórców a w konsekwencji osiągniesz znaczną przewagę nad konkurencją. To zadanie ułatwia TikTok Ads udostępniając właściwe formaty reklamowe odpowiednie dla firm czy marek zainteresowanych pozyskaniem klientów.

❯  Brand Takeover – emituje reklamę dynamiczną (wideo bez dźwięku) albo statyczną w formie zdjęć (JPG lub PNG) przez 3 do 5 sekund na pełnym ekranie. Wyświetla się jako pierwszy materiał który widzi użytkownik po uruchomieniu aplikacji oraz w zakładce „Dla Ciebie”,

❯  Hashtag Challenge – skłania społeczność TikToka do aktywnego udziału poprzez tworzenie treści związanych z motywem kampanii, które następnie oznaczone są hashtagiem pod reklamą,

❯  In-Feed Ads – film reklamowy pojawi się w zakładce “Dla Ciebie” przez maksymalnie 60 sekund. Odtworzy się automatycznie wraz z dźwiękiem i będzie umożliwiał pozostawienie komentarza,

❯  Branded Effects – w ramach takiej reklamy przekażesz użytkownikom filtry, naklejki i efekty specjalne, skłaniając w ten sposób do kreatywnej aktywności związanej z reklamą Twojej marki,

Nadszedł czas abyś ustalił swój dzienny budżet oraz optymalną stawkę za kliknięcie, konwersję albo odsłonę Twojej reklamy, bez względu na cel kampanii. Aplikacja określa wymagany, minimalny budżet który musisz przeznaczyć na reklamę. Aktualnie wynosi on 80 złotych dziennie.

Kolejnym krokiem jest ustalenie harmonogramu emisji reklam oraz wskazanie kiedy ta emisja ma się rozpocząć. W tym miejscu zdecydujesz także, czy reklama będzie się wyświetlała proporcjonalnie przez cały dzień, czy tylko w określonych przedziałach czasowych. Jeśli wiesz, w jakich porach dnia Twoja grupa odbiorców jest najbardziej aktywna, ten drugi sposób będzie korzystniejszy. Dodatkowo możesz tu również określić, czy budżet ma wystarczyć na cały czas trwania kampanii, czy powinien zostać wykorzystany tak szybko, jak to możliwe. Ta druga opcja ma sens w przypadku dużego zaangażowania w taki model reklamy.

❯  wykorzystaj gotowy szablon z grafiką i podkładem muzycznym, dodaj tylko własny tekst,

❯  przygotuj wideo z materiałów które zamieściłeś na swoje stronie internetowej,

❯  zacznij pracę z kreatorem Smart Video (kreator stworzy kompilację z przesłanych wcześniej Twoich materiałów) lub Smart Video Soundtrack. Ta opcja dopasuje podkład dźwiękowy do przesłanego przez Ciebie gotowego filmu, na podstawie fabuły.

Twoja reklama może być w postaci filmu albo obrazu. Wybierz tą pierwszą formę, ponieważ taki format jest najbardziej popularny na TikToku. Platforma akceptuje większość popularnych formatów wideo np. MP4, AVI, MOV czy GIF. Maksymalna wielkość pliku to 500 MB.
Jeśli nie masz gotowego materiału, wykorzystaj filmy dostępne w bibliotece mediów TikToka albo szybko go stwórz za pomocą przycisku „Create a video”.

Za chwilę dowiesz się jak nagrać atrakcyjny i poprawny wizualnie krótki film reklamowy. Będziesz także wiedział jak dodać podstawowe efekty specjalne, które sprawią, że twój klip stanie się bardziej intrygujący.

Uruchom TikToka wybierz przycisk plusa (+) na dole ekranu. Aplikacja zmieni się w przystosowaną do nagrywania filmów kamerę. Przy pierwszym użyciu zezwól TikTokowi na robienie zdjęć, nagrywanie filmów i dźwięku oraz dostęp do nich. Podczas nagrywania możesz ustawić kilka podstawowych parametrów:

❯  Przerzuć – pozwala na nawigację pomiędzy przednim i tylnym aparatem smartfona,
❯  Zegar – wstrzymuje rozpoczęcie nagrywania na 3 do 10 sekund. Przydatna funkcja gdy ustawiasz telefon w odpowiednim miejscu zamiast trzymać go w ręce,
❯  Prędkość – ustalasz spowolnienie lub przyśpieszenie nagrania przed jego rozpoczęciem,
❯  Popraw – jeśli nagrywasz przednią kamerą (selfie) narzędzie to poprawi wygląd twarzy wygładzając skórę i nakładając wirtualny makijaż,
❯  Filtry – zestaw gotowych ustawień, które zmienią barwy, kontrast oraz jasność filmu. Tutaj dodasz także zabawne naklejki oraz odpowiednie tło muzyczne.

Nad czerwonym kółkiem nagrywania znajduje się znacznik czasu. Za jego pomocą określ długość swojego filmu. Domyślnie jest to 15 sekund, możesz jednak ustawić własny czas w przedziale od 60 sekund do 3 minut. Nagranie zakończy się automatycznie po upływie ustalonego czasu. Gdy chcesz przerwać je w dowolnym momencie, ponownie naciśnij czerwony guzik.

W czasie trwania kampanii warto monitorować jej wydajność. Dzięki temu dowiesz się, które reklamy (jeśli opublikowałeś kilka) mają największą konwersję i są najchętniej wyświetlane przez użytkowników. Takie dane analityczne możesz przeglądać bezpośrednio na pulpicie nawigacyjnym TikTok for Business. Pomoże Ci to określić, które wideo ma pozostać aktywne i w ten sposób zoptymalizujesz swój budżet reklamowy.

Ta druga metoda integracji umożliwia szybkie i automatyczne aktualizowanie fragmentów kodu śledzenia. Oto w jaki sposób intuicyjnie i bez problemu ją wdrożysz:

❯  Zaloguj się do swojego konta Google Tag Manager,
❯  Wybierz kontener oraz obszar roboczy w którym zostanie dodany oraz automatycznie opublikowany piksel TikToka,
❯  Przejdź do narzędzia „Testowanie zdarzeń” aby sprawdzić, czy implementacja piksela przebiegła pomyślnie.

Jak widzisz, korzystanie z aplikacji i tworzenie krótkich materiałów reklamowych na TikToku jest niezmiernie proste. Optymalizacja kampanii i śledzenie konwersji może jednak okazać się dość kłopotliwe. Jeśli to zadanie trochę Cię przerasta, odwiedź naszą stronę webstudio.com.pl i skontaktuj się z nami. Zrobimy to za Ciebie albo doradzimy i pomożemy w administrowaniu kontem.

❯  Duży zasięg – dotarcie do wielu osób, nie ogranicza Cię miejsce w którym działasz,

❯  Pomiar skuteczności – na podstawie danych z Piksela monitorujesz na bieżąco skuteczność kampanii i możesz optymalizować wyświetlanie reklam,

❯  Śledzenie konwersji – wybierasz zdarzenia i mierzysz konwersję na podstawie wybranej czynności użytkownika,

❯  Targetowanie – określasz grupę docelową odbiorców na podstawie demografii, zainteresowań, zachowań, urządzeń z których korzystają, możesz stworzyć bazę danych użytkowników którzy zainteresowani są reklamowanym produktem oraz listę klientów,

❯  Dodawanie tagów – dzięki tagom algorytm TikToka dopasuje reklamę do zainteresowanych osób,

❯  Elastyczność budżetu – masz do wyboru dwie opcje, dzienny i całkowity oraz cztery sposoby rozliczania kampanii: CPM (Cost per mille, CPM) – koszt za tysiąc wyświetleń, CPC (cost per click) – opłata za kliknięcie w reklamę, CPV (Cost Per View) – koszt naliczany za obejrzenie filmu reklamowego i oCPC (optimized cost per click) – zoptymalizowany koszt za kliknięcie,


Jak oceniasz ten artykuł?

Średnia ocena: 5 / 5. Ilość ocen: 245

No votes so far! Be the first to rate this post.