Spis treści

Autor: Jacek
Data publikacji: 15.04.2023 | Aktualizacja: 26.11.2024
X – do kogo skierowane jest to medium społecznościowe?

Jak twierdzi Elon Musk, Twitter został przejęty przez X Corp. aby zapewniać wolność słowa i stworzyć aplikację „od wszystkiego”. To nie jest tylko zmiana nazwy. Aplikacja będzie miała cechy zarówno Twittera, jak i YouTube, Amazona, Netflixa i wielu innych platform. Teraz można publikować wszystko, nawet pełnometrażowe filmy. W nadchodzących miesiącach dodane zostaną narzędzia do usług finansowych i zakupów. Potencjał marketingowy serwisu X jest wobec tego ogromny. Aby rozpocząć działania reklamowe, przejdź na stronę Twitter Ads i wypełnij krótki formularz. Ale najpierw przeczytaj do końca ten poradnik 😎.

Kiedyś Twitter był miejscem, na którym dziennikarze pisali o bieżących wydarzeniach a politycy dzielili się najnowszymi doniesieniami z kuluarów. Później dołączyli do nich aktorzy, muzycy i celebryci publikując nowości ze świata show-biznesu. Dziś jest to sieć społecznościowa, z której korzysta ponad 6 milionów Polaków, z czego większość ma powyżej 25 lat.
Wraz z rosnącą liczbą użytkowników, coraz więcej nowych możliwości zyskują także reklamodawcy. Od września 2015 roku również polskie firmy mogą korzystać z płatnej promocji na Twitterze. Wykorzystaj ten doskonały sposób, aby dotrzeć do szerokiej i wartościowej grupy odbiorców która jest naprawdę zainteresowana tym, co masz do zaoferowania.
Reklama na Twitterze. Od czego zacząć?
Podstawowym krokiem jest utworzenie konta. Platforma, w odróżnieniu od Facebooka czy Instagrama, nie klasyfikuje kont jako firmowe i prywatne, każde z nich zakłada się tak samo. Cały proces jest szybki, intuicyjny i sprowadza się do wpisania kilku swoich danych. Gdy założysz już konto, przejdź do panelu reklamowego. Składa się on z czterech sekcji:
❯ Campaigns – tu zobaczysz swoje kampanie reklamowe,
❯ Creatives – wyświetla wszystkie Twoje posty i statystyki o nich,
❯ Analytics – panel analityczny do zbierania i analizy danych,
❯ Tools – zestaw narzędzi, które wykorzystasz do zwiększenia konwersji.
Twitter pozwala na precyzyjne określenie odpowiedniej grupy docelowej Twoich reklam. Platforma umożliwia kierowanie na wybrane słowa kluczowe, lokalizację, płeć oraz do followersów konkretnych profili.

Twitter, tak jak każda inna platforma social media, oferuje różne rodzaje i formaty reklam. Podczas tworzenia kampanii wybierz jeden spośród trzech podstawowych celów reklamowych:
❯ Świadomość – zwiększenie zasięgu i rozpoznawalności marki,
❯ Zainteresowanie – pozyskiwanie followersów, promocja tweeta, reklama wideo,
❯ Konwersja – wykonanie przez użytkownika pożądanej akcji (kliknięcie w link, przejście na stronę).
Dostępne formaty i rodzaje reklam na Twitterze
Reklama na Twitterze służy do realizacji różnych celów reklamowych. Możesz zwiększać zasięgi swojej strony internetowej, wypromować swoją markę, albo dotrzeć do określonego grona odbiorców. Do dyspozycji masz wiele formatów reklamy. Najpopularniejsze to: promowane tweety, promowane konta i promowane trendy. Najlepsze wyniki osiągniesz oczywiście łącząc te wszystkie sposoby.
Promowane tweety

Tweety (wpisy) promowane za pomocą płatnych reklam wyświetlają się znacznie częściej niż standardowe posty i docierają do znajomych oraz określonego grona odbiorców. Do wpisów możesz dołączyć też linki lub zdjęcia. Promowane tweety pojawiają się w różnych miejscach jednocześnie. W wynikach wyszukiwania, na osi czasu oraz w profilach użytkowników.
Promowane konta
Dzięki temu promujesz swoje konto na Twitterze, a nie konkretny wpis. Dotrzesz do użytkowników, którzy mogą być zainteresowani Twoją marką, ale jeszcze Cię nie znają. To idealny typ reklamy, jeśli chcesz zwiększyć liczbę obserwujących na Twitterze. Wyświetla się jako pierwsza propozycja w sekcji „Kogo obserwować” na kanale użytkownika. Reklamy tego typu obsługują różne formaty mediów:

❯ Grafika,
❯ Wideo,
❯ Karuzele – możesz zamieścić maksymalnie 6 zdjęć obok siebie,
❯ Momenty – to zbiór wybranych tweedów,
❯ Reklamy tekstowe – to proste reklamy podobne do treści na Twitterze.
Promowane trendy
Promocja trendu trwa tylko 24 godziny. Taka szybka kampania marketingowa pomimo ograniczeń czasowych ma jednak kilka zalet. Możesz dotrzeć dziennie nawet do 1,5 miliona użytkowników w całym kraju. Ta forma promocji doskonale sprawdza się w przypadku większych wydarzeń takich jak koncert, mecz, czy premiera filmu. Twój promowany trend pojawi się w widocznym miejscu na górze sekcji trendy dla Ciebie.
Ciekawe funkcje reklam na Twitter Ads
Twoja reklama na Twitterze będzie jeszcze skuteczniejsza dzięki dodatkowym opcjom. Twitter oferuje rozbudowany zestaw funkcji, które możesz zastosować przy każdym rodzaju reklamy:
❯ Ankiety – pozwalają użytkownikowi na interakcję. Zdobędziesz informacje i poznasz opinie followersów,
❯ Przyciski konwersacji – zwiększają zaangażowanie i zachęcają ludzi do tweetowania o promowanej treści. Twitter oferuje przyciski CTA i konfigurowalne hashtagi,
❯ Przyciski witryny – pojawiają się na zdjęciu lub wideo i przekierowują użytkowników na stronę docelową (landing page),
❯ Przyciski aplikacji – przenoszą użytkowników do strony z aplikacją gotową do pobrania w App Store lub Google Play,
❯ Hashtagi marki – pozwolą Ci budować świadomość marki,
❯ Powiadomienia marki – użytkownicy będą otrzymywać treści bezpośrednio od wybranych brandów.
Najważniejsze korzyści z reklamy na Twitterze
❯ Treści publikowane na tym portalu są indeksowane w Google. To sprawia, że nawet ci internauci, którzy nie korzystają z Twittera, mogą łatwo je znaleźć,
❯ Niskie koszty kampanii. Twitter ma jedną z najniższych stawek za kliknięcie (CPC). Wykorzystaj to i dotrzyj do nowych klientów płacąc niewielkie pieniądze,
❯ Kilka modeli rozliczeń – platforma oferuje między innymi CPE (cost per engagement): płacisz tylko wtedy, gdy użytkownik wykona określone zdarzenie, oraz CPL (cost per lead): płacisz prowizję za dostarczenie swoich treści,
❯ Szczegółowy pomiar skuteczności działań marketingowych i dokładna analiza reklam,
❯ Mniejsza popularność w porównaniu z innymi portalami społecznościowymi może być, wbrew pozorom jedną z większych zalet platformy. Pozwoli Ci zbudować przewagę konkurencyjną tam, gdzie jeszcze nie ma innych. Reklama na Twitterze to również świetne uzupełnienie działań marketingowych w social mediach.
Ile kosztuje kampania reklamowa i czy warto inwestować w Twittera?

Jeszcze do niedawna założenie profilu i prowadzenie kampanii na Twitterze w Polsce było możliwe wyłącznie przez dedykowaną agencję i wymagało sporego nakładu finansowego. Obecnie utworzysz reklamę samodzielnie, sam wyznaczysz określony budżet, metodę płatności oraz określisz cel i rodzaj kampanii.
Do dyspozycji masz szereg narzędzi a cena reklamy jest znacznie niższa, niż w przypadku Instagrama albo Facebooka. Już nie potrzebujesz dużego budżetu a płacisz tylko za wyniki. Za kilkadziesiąt złotych dotrzesz do wielu odbiorców w całej Polsce.
Dlaczego szczególnie warto założyć swój profil na Twitterze?
Ten portal, pomoże Ci w pozycjonowaniu strony internetowej albo sklepu e-commerce który zbudujesz razem z nami. Jeśli jeszcze nie masz tych podstawowych narzędzi skontaktuj się z nami.