Spis treści

Autor: Ewelina
Data publikacji: 25.06.2022 | Aktualizacja: 29.11.2024
Bramka płatnicza na stronie internetowej
Nie musisz mieć sklepu internetowego, żeby zarabiać online. Możesz sprzedawać na przykład ebooki, kursy internetowe czy webinary albo pobierać opłaty subskrypcyjne za dostęp do swoich materiałów. W takim przypadku, ważnym krokiem którego, nie można pominąć jest wybór operatora i metod płatności, które będziesz oferował swoim klientom. To decyzja, od której zależy wielkość sprzedaży, współczynnik konwersji i generowanie odpowiednich przychodów.
Bramki płatnicze oferują kilka metod płatności takich jak PayPal, akceptacja kart płatniczych czy płatności mobilne, które w prosty sposób dostosujesz do specyfiki swojego biznesu. Wygląd strony płatności możesz odpowiednio spersonalizować, dostosowując ją do wyglądu Twojej witryny internetowej.
Poza swoją podstawową funkcją realizowania płatności, bramki płatnicze posiadają kilka dodatkowych funkcjonalności.
● Przypominanie użytkownikom strony o zaległych płatnościach,
● Monit o porzuceniu koszyka przed zakończeniem sesji w witrynie,
● Automatyczne przyjmowanie regularnych płatności. Gdy w kalendarzu ustawisz termin, na kiedy przypada płatność, system pobierze ustaloną kwotę w określonym terminie,
● Wystawianie e-faktur z linkiem do płatności. Gdy wystawiasz fakturę elektroniczną zostaje dołączony link, który przenosi klienta na stronę płatności,
● Panel analityczny który pozwala na dokładny wgląd i analizę wszystkich danych sprzedażowych.
Wybierz odpowiedni sposób i operatora płatności dla swojej działalności online. Skonfiguruj bramkę płatności.
Metody płatności elektronicznych
Robiąc zakupy w sieci, konsumenci oczekują, że będą mogli zapłacić za pomocą preferowanych przez siebie opcji płatności. Zaoferuj więc jedną z wygodnych, szybkich i niezawodnych metod.
Bramka płatności. Szybki przelew przez serwis płatności
Jest to jeden z najpopularniejszych sposobów płatności w naszym kraju. Wybiera go około 75% internautów. Szybkie przelewy online w Polsce oferuje wiele firm, na przykład Przelewy24, Tpay czy PayU. Bramka płatności automatycznie przekierowuje użytkownika na stronę wybranego banku i samoczynnie wypełnia wszystkie dane potrzebne do dokonania przelewu. Jest więc intuicyjną i prostą formą użycia. Dostawcy tego typu rozwiązań pozwalają też płacić za pomocą innych metod, na przykład Blikiem czy portfelem elektronicznym. Integrują w sobie więcej, bardziej szczegółowych metody finalizowania transakcji.
● Blik
Jest to polski system płatności mobilnych, który nie wymaga obecności karty płatniczej i pozwala płacić za pomocą smartfona. Zainstalowana w urządzeniu aplikacja generuje sześciocyfrowe kody które użytkownik wpisuje je w terminal płatniczy i w ten sposób dokonuje transakcji. Bezpieczeństwo zapewnia unikalność kodów i krótki czas ich ważności. Kombinacja cyfr działa tylko przez dwie minuty. Oprócz tego Blik nie przechowuje danych użytkownika, co dodatkowo zwiększa poziom ochrony.
● Google Pay
Płatność za pomocą Google Pay odbywa się na poziomie dedykowanej aplikacji na smartfony z systemem Android. Klient pobiera aplikację Google Pay, tworzy swój profil oraz podaje dane karty płatniczej. Jeżeli proces weryfikacyjny zostanie zakończony pomyślnie, pozostaje skonfigurować płatność zbliżeniową, aby w pełni korzystać z potencjału aplikacji. Bezpieczeństwo tej metody zapewnia tokenizacja każdej transakcji oraz użycie kryptogramów, których używa się do potwierdzania płatności. To sprawia, że klient nie musi obawiać się licznych zagrożeń, które mogłyby doprowadzić do utraty środków na swoim koncie bankowym.
● Apple Pay
Apple Pay to rozwiązanie dedykowane urządzeniom z systemem operacyjnym iOS. Aplikacja wymagana do wykonywania płatności jest fabrycznie zainstalowana na każdym sprzęcie mobilnym firmy Apple. W aplikacji Wallet wystarczy skonfigurować dane karty płatniczej a autoryzację płatności wykonuje się przy pomocy dwukrotnego stuknięcia w boczny przycisk iPhone’a po zbliżeniu telefonu do terminala. Transakcje z użyciem aplikacji Wallet są całkowicie bezpieczne, ponieważ podczas przekazu środków wykorzystuje się indywidualny numer przypisany konkretnemu urządzeniu oraz unikalny kod transakcji. Dane karty nie są przechowywane wśród zasobów serwerów Apple.
Karta płatnicza lub debetowa
Ponad 70% Polaków używa z kart płatniczych podczas codziennych zakupów. Wykorzystują tą metodę także do płacenia za towary i usługi w Internecie. Płatności kartą można dokonać bezpośrednio w witrynie internetowej lub powiązać ją z odpowiednią bramką płatności. Bez względu na sposób, klient korzystający z tej metody musi wpisać swoje imię i nazwisko, numer karty, datę jej ważności oraz trzycyfrowy kod CVC/CVV, który znajduje a tyłu karty. Kartę można powiązać ze swoim kontem w sklepie internetowym, co sprawia, że przy kolejnej płatności nie trzeba będzie ponownie wpisywać danych.
Płatności kryptowalutą
Czy można dokonać płatności Bitcoinem w Polsce? Jak najbardziej i jest to bardzo proste. Wystarczy zainstalować aplikację czyli portfel do przechowywania Bitcoinów na komputerze lub telefonie. Następnie w polu adresu należy wpisać adres portfela kontrahenta, do którego przesyłamy środki a następnie dokonać płatności. Alternatywą dla aplikacji może być specjalna karta płatnicza Visa na przykład karta debetowa Binance. Działa ona tak samo jak tradycyjna karta, jednak przechowywane są na niej aktywa cyfrowe. Płatności kryptowalutowe są uważane za bezpieczniejsze niż tradycyjne metody płatności. Nie wymagają weryfikacji przez strony trzecie, a żadne dane konsumentów nie są przechowywane w scentralizowanym systemie. Przyjmowanie tych płatności wiąże się jednak z ryzykiem zmiany wartości tych walut.
Wybierając metody płatności za swoje produkty, weź pod uwagę takie czynniki jak prowizja za każdą transakcję, funkcjonalność, elastyczność obsługi i bezpieczeństwo transakcji. Dowiedz się również, jaki sposób płatności preferują Twoi klienci. Większość konsumentów porzuca swój koszyk, jeśli nie może znaleźć preferowanej metody płatności przy kasie.
Zaoferuj klientom jedną z wygodnych, szybkich i niezawodnych metod płatności online.
Wybierz odpowiedniego operatora płatności online
System płatności to oprogramowanie udostępniane partnerom, które odpowiada za obsługę transakcji i przekazywanie płatności od klientów. Operatorzy pobierają za to odpowiednie prowizje. Wdrożenie płatności elektronicznych wymaga integracji Twojej witryny z wybranym systemem płatności. Tą dość prostą czynność, ułatwiają gotowe skrypty API lub moduły, w przypadku sklepu.
● PayU

System PayU zapewnia sprawne przekazywanie środków pomiędzy kupującym a sprzedawcą. Kupujący przeleje Ci dowolną kwotę za pomocą kilku kliknięć. Z PayU nie trzeba wypełniać żadnego formularza przelewu, wszystkie dane są uzupełniane automatycznie, dzięki czemu wyeliminowane zostało także ryzyko popełnienia błędu przy podawaniu danych do przelewu. Wszystkie wpłaty są księgowane w czasie rzeczywistym, o czym jesteś niezwłocznie informowany i możesz od razu wysłać zamówienie do kupującego.
PayU często wybierany operator płatności, jednak w porównaniu do konkurentów, jest nieco droższy. Prowizje od transakcji to minimum 2,3%. Stawkę możesz negocjować, ale próg obrotów miesięcznych jest dość wysoki. Aktywacja konta wynosi 199 zł. i jest darmowy koszt wypłaty środków i koszt zwrotów.
● Przelewy24

Jeżeli chcesz mieć szeroką ofertę dostępnych rozwiązań, Przelewy24 będą bardzo dobrym wyborem. Dzięki współpracy z tym operatorem płatności będziesz miał dostęp do szybkich przelewów, płatność Blik, kart płatniczych, portfeli elektronicznych oraz płatności odroczonych. Dodatkowo operator wspiera one click, płatności cykliczne oraz przypomnienie o niedokończonej płatności. W serwisie naliczane są niewielkie opłaty:
● Rejestracja: 0 zł,
● Aktywacja konta bankowego do wypłat: 1,50 zł (opłata zwracana po weryfikacji konta w systemie),
● Zwrot transakcji wypłaconej przelewem: 0 zł (plus ewentualny koszt przekazu pieniężnego za pośrednictwem Poczty Polskiej, a przy zwrotach w walucie – koszty obu banków),
● Wypłata środków na konto polskie: 2 zł za każdą wypłatę (pierwsza wypłata w danym dniu jest darmowa),
● Wypłata środków na konto zagraniczne: 40 zł.
Prowizje w Przelewy24:
● Przelew online: 1,9%,
● Płatność Blik: 1,9%,
● Karta płatnicza i portfel elektroniczny: 1,9% + 0,30 zł.
● eService

Eservice to operator płatności, który ma w swojej ofercie usługi oparte na terminalach płatniczych oraz rozbudowaną propozycję dla e-commerce. Zapewnia wszystkie popularne metody płatności między innymi: szybkie przelewy, płatności Blik, kartą płatniczą oraz portfele elektroniczne: Google Pay, Apple Pay i PayPal. Dodatkowo oferuje możliwość skorzystania z opcji płatności cyklicznych, one click i bezpiecznych linków przekierowujących do e-płatności.
Decydując się na współpracę z Eservice, możesz skorzystać z gotowych modułów płatności, które łatwo zintegrujesz z oprogramowaniem swojej witryny internetowej. Eservice nie pobiera dodatkowych opłat poza prowizją od transakcji płatniczych.
● Opłata aktywacyjna: 0 PLN,
● Dostęp do panelu administracyjnego: 0 PLN,
● Obsługa zwrotów: 0 PLN,
● Wypłata środków w PLN: 0 PLN,
● Abonament: 0 PLN.
Operatorzy akceptujący działalność nierejestrowaną oraz freelancerów
● HotPay

HotPay działa bardzo szybko i oferuje szeroki pakiet usług do wyboru oraz bezpieczeństwo transakcji. Decydując się na współpracę z tym operatorem, wdrożysz do swojego projektu wygodne metody płatności mobilnych, w tym Blik, przelewy bankowe, karty płatnicze, a także SMS Premium, portfele elektroniczne i płatności kodem QR. HotPay obsługuje płatności internetowe działalności nierejestrowanych.
Opłaty i prowizje w HotPay:
● Aktywacja: 1 zł,
● Opłata za zwrot: 0 zł,
● Przelewy online: 0,95% – działalność rejestrowana, 2,45% + 0,30 zł – działalność nierejestrowana.
Przez pierwsze 30 dni współpracy operator nie pobierze od Ciebie płatności.
● Blue Media

Blue Media oferuje kompleksowe usługi oraz bardzo szybkie wdrożenie systemu płatności online. Nawet w 30 minut. Do wyboru masz wszystkie najbardziej popularne formy płatności oraz płatności subskrypcyjne, a także raty online. To jeden z niewielu operatorów, który oferuje systemy płatności dla działalności nierejestrowanej, jeżeli miesięczne obroty nie przekraczają 75% minimalnego wynagrodzenia w 2024 roku.
Opłaty w Blue Media:
● Opłata aktywacyjna: 19 zł – działalność rejestrowana, 150 zł – działalność nierejestrowana,
● Dostęp do panelu administracyjnego i utrzymanie systemu: 0 zł,
● Obsługa zwrotów: 0 zł,
● Wypłata środków na konto w Polsce: 0 zł,
● Opłata miesięczna działalności rejestrowanej: uzależniona od miesięcznego obrotu – minimum 1,19%,
● Opłata miesięczna działalności nierejestrowanej: 1,70% od transakcji.
● Stripe

Stripe to błyskawiczne płatności bez przekierowania na witryny zewnętrzne. Jest to innowacyjna platforma płatności online pochodząca z USA, która działa w ponad 100 krajach na świecie i umożliwia płatności w 130 walutach. Aby z niej skorzystać wystarczy zintegrować swoją witrynę z dedykowanym pluginem. W ramach ekosystemu dostawcy dostępne są różne rodzaje płatności, które zależą od lokalizacji kraju, waluty oraz urządzenia z jakiego realizujemy płatność. Korzystanie ze Stripe jest darmowe, a platforma pobiera niską, stałą prowizję od każdej transakcji która wynosi 1,4% + 1 zł.
Bezpieczeństwo transakcji i koszty wdrożenia systemu
Wdrożenie systemu płatności online na stronie internetowej wymaga przemyślenia i dokładnego zaplanowania. Gdy chodzi o pieniądze – Twoje i klientów – najważniejszym kryterium w wyborze platformy płatności online jest jej bezpieczeństwo. Musi być potwierdzone odpowiednimi certyfikatami oraz umowami partnerskimi z MasterCard lub Visa.
Mając do dyspozycji wiele różnych systemów płatności online zwróć uwagę na koszty i prowizje konkretnych operatorów. Najczęściej pobierają pewien procent wartości od danej transakcji. W przypadku niektórych platform konieczne jest uiszczenie opłaty za aktywację kont, a niektóre usługi są dodatkowo płatne.
Prowizje operatorów są istotne w kontekście obrotów firmy. Stawki często można negocjować, więc im wyższe obroty przedsiębiorstwa, tym większa szansa, że operator płatności zaoferuje korzystniejsze warunki współpracy.
Dostarczony system płatności online powinien być prosty i intuicyjny w obsłudze, zarówno dla firmy, jak i klientów. Powinien posiadać wbudowane funkcjonalności jak na przykład automatyzacja zwrotów czy możliwość wypłaty środków z firmowego konta w dowolnym momencie. Jeśli wdrożenie takiego systemu jest dla Ciebie zbyt trudnym zadaniem, zwróć się do nas, zrobimy to za Ciebie.