Budowa Stron i Sklepów Internetowych ☎   +48 885 550 000     info@webstudio.com.pl

  Budowa Stron i Sklepów Internetowych
☎   +48 885 550 000     info@webstudio.com.pl

START STRONY INTERNETOWE SKLEPY E-COMMERCE COPYWRITING GRAFIKA INTERNETOWA KONTAKT CENNIK PORADNIK

Dlaczego warto prowadzić blog?
Rozpocznij przygodę z blogowaniem

Jak zacząć przygodę z blogiem

Wybierz platformę do blogowania

Blog to taka forma strony internetowej w której dominują teksty i jest jednym z najlepszych sposobów komunikacji w Internecie. Artykuły na blogu są najczęściej powiązane ze sobą tematycznie i dotyczą określonej dziedziny. W sieci znajdziesz kilka różnych platform, które umożliwiają prowadzenie bloga. Różnią się przede wszystkim sposobem zarządzania taką usługą. Dzielimy je na dwie grupy:

  • ❯   Platformy do publikacji wpisów
  • ❯   Systemy zarządzania treścią - CMS

Platformy umożliwiające publikację wpisów

Wordpress platforma do prowadzenia bloga

Wordpress to zdecydowanie najpopularniejsza platforma do publikacji wpisów. Korzysta z niej około 35% wszystkich stron internetowych. Istnieją dwie różne wersje Wordpressa. Wersja komercyjna (wordpres.com) jest przeznaczona dla tych użytkowników, którzy nie posiadają jeszcze hostingu i własnej domeny. W darmowej ofercie ma szereg ograniczeń, ale dla osób oczekujących większych możliwości WordPress.com oferuje trzy płatne pakiety. Najtańszy pakiet Personal pozwala na spersonalizowanie domeny, usuwa niepożądane reklamy z platformy oraz zapewnia dostęp do wsparcia technicznego. Im wyższy plan, tym więcej możliwości dostosowania bloga do własnych potrzeb.

Blogger darmowa platforma do prowadzenia bloga od Google

Blogger jest darmową aplikacją przeznaczoną do publikacji artykułów w sieci. Blogger stanowi jedną z aplikacji Google, więc jeśli masz już tam konto, możesz go uruchomić logując się do dowolnej usługi. Aktywacja bloga potrwa zaledwie kilka chwil i od tej pory będziesz mógł rozpocząć tworzenie treści w subdomenie blogspot.com. Aplikacja spełni oczekiwania początkujących blogerów, którzy chcą szybko, bez inwestycji czasu i pieniędzy zacząć blogowanie. Dzięki temu nauczysz się obsługi takiej platformy, od podstawowych możliwości, do bardziej zaawansowanych funkcji i pełnej personalizacji.


Systemy zarządzania treścią - CMS

Joomla darmowy system zarządzania treścią

Joomla to jeden z dobrze znanych systemów zarządzania treścią. Chociaż nie jest on tak łatwy w obsłudze jak WordPress, to doskonale sprawdzi się w przypadku witryn, w których istotną funkcją są niestandardowe typy postów. Joomla pozwala na jednoczesne użycie kilku motywów i rodzajów treści dla różnych podstron. Jeśli posiadasz podstawowe umiejętności w zarządzaniu stroną www oraz potrafisz korzystać z internetowych interfejsów, to Joomla będzie bardzo dobrym wyborem. Posiada mnóstwo możliwości i funkcjonalności, których nie znajdziemy w innych systemach CMS.

Wordpress najlepszy system do budowy bloga

O ile Wordpress.com oferuje pisanie prostego bloga opartego na niewyszukanych szablonach, to Wordpress.org stanowi potężne narzędzie do tworzenia stron internetowych z nieprzeciętnymi możliwościami rozbudowy. Jest to aplikacja, którą instalujemy na swoim serwerze, pod własną domeną. Mnóstwo darmowych wtyczek i szablonów które zmieniają wygląd strony oraz dodają nowe funkcjonalności pozwali doprowadzić Twojego bloga do perfekcji. Gdy mówimy o WordPressie, jego zaletach czy wadach, to najczęściej mamy na myśli ten właśnie skrypt, pobierany ze strony WordPress.org. Sprawdzi się on zarówno w przypadku hobbistycznego bloga czy strony internetowej, jak i profesjonalnego e-sklepu dopasowanego do każdego rodzaju branży.

Co jeszcze warto rozważyć?

Jeśli zdecydowałeś się już na konkretną platformę, ustal harmonogram publikacji wpisów. Możesz sobie ułatwić to zadanie przy pomocy kalendarza online. Regularne prowadzenie bloga to ważna zasada która pozwoli na zachowanie ciągłości i rytmu pisania oraz przełoży się na wysoką jakość tekstów.

Stwórz własną listę mailingową. Pozyskiwanie subskrybentów to ogromna zaleta blogowania. Pozwala łatwo docierać do dużej liczby użytkowników z informacją o nowych treściach. Od samego początku zacznij kolekcjonować maile. Im szybciej zaczniesz, tym baza będzie pokaźniejsza. Pamiętaj, że e-mail marketing jest bardzo skutecznym i tanim medium reklamowym.

Aby na bieżąco śledzić ilu masz odbiorców, z jakich źródeł są odwiedziny oraz jakie treści są najbardziej poczytne, połącz bloga z usługami Google. Usługa Google Analytics zbiera i analizuje dane na temat odwiedzin użytkowników. To prawdziwa kopalnia wiedzy na temat statystyk Twojego bloga.
Drugą niezbędną usługą jest Google Search Console, która pozwala na informowanie przeglądarki Google o Twoim blogu oraz jego treściach. Po pewnym czasie będziesz miał możliwość sprawdzenia na jakie słowa kluczowe pojawia się Twój blog w wyszukiwarce Google.

Jakie są korzyści z prowadzenia bloga

Wordpress najlepszy system do budowy bloga

Gdy zaczniesz tworzyć wartościowe i merytoryczne wpisy, Twoje posty, odpowiadając wyczerpująco na konkretne zapytania, osiągną wysoką pozycję w wyszukiwarkach. W ten sposób zyskasz nowych użytkowników i pokażesz, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie, któremu warto zaufać. Jeżeli ktoś dysponuje odpowiednią wiedzą, automatycznie ufamy jego firmie, bo po prostu wie, co robi i potrafi o tym mówić. Nie bądź anonimową osobą. Wiarygodność jest zawsze kluczową cechą. Dlatego podpisuj się imieniem i nazwiskiem pod swoimi wpisami, odpowiadaj na komentarze i traktuj każdego indywidualnie. Osiągnięta w ten sposób pozycja zagwarantuje, że czytelnik zainteresuje się tym, czym zajmujesz się zawodowo.
Dzięki komentarzom otrzymasz informacje zwrotne od czytelników. Dowiesz się, co warto zmienić w produkcie, gdzie są wady i jak można coś ulepszyć. Wykorzystaj te wartościowe informacje. Dzięki prowadzeniu bloga otrzymujesz je bezpłatnie.

Podstawowe korzyści z prowadzenia bloga

  • ● Większa liczba odwiedzin Twojej strony internetowej
  • ● Budowa zaufania oraz kreowanie rola eksperta w branży
  • ● Pozytywny wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarkach
  • ● Nowy, darmowy kanał marketingu internetowego
  • ● Konwersja nowego czytelnika na Twoim blogu
  • ● Generowanie ruchu na frazy długiego ogona long tail

Dwie ostatnie zalety prawdopodobnie wymagają szerszego omówienia:

  • ● Konwersja następuje wtedy, gdy odwiedzający Twoją stronę użytkownik robi to, co chcesz żeby zrobił. Na przykład zamówił jakąś usługę, kupił promowany produkt czy przystąpił do organizowanego wydarzenia.
  • ● Frazy długiego ogona, to kilku wyrazowe zapytania wpisywane w wyszukiwarkę. Coraz większa liczba użytkowników Internetu wpisuje takie frazy w zapytaniach. W rozbudowanych artykułach, które poruszają różne aspekty opisywanego zagadnienia wkomponowanie tych fraz jest bardzo proste. Przykładami złożonych słów kluczowych są: "Tworzenie stron internetowych Warszawa", "Moda męska, trendy w 2024 roku", "Medycyna naturalna Gdańsk".
  • Blog na stronie internetowej

    Prowadzenie bloga pozwala na publikaję wartościowej treści w witrynie, oraz umożliwia interakcję z czytelnikami. Blogi są dobrze pozycjonowane w wyszukiwarkach internetowych, co pomaga w zwiększeniu ruchu na stronie i zwiększa widoczność witryny. Wpisy poradnikowe na blogu to najczęściej wyszukiwane informacje przez odbiorców. W obszernym bloku tekstu łatwo umieścić szczegółową odpowiedź na zapytanie użytkownika a to właśnie jest przesłaniem Google - Dostarczać trafnych i wyczrpujących odpowiedzi na pytania, które są wpisywane w wyszukiwarkę.

    Regularne prowadzenie bloga oraz aktualizowanie treści sprawia, że roboty muszą przeszukiwać i indeksować częściej Twoją witrynę. To naturalnie zwiększa szanse, że Google znajdzie tam coś, czego szuka użytkownik i to właśnie Twoją stronę zdecyduje mu pokazać. Nawet jeśli nie każdy odbiorca czyta bloga, to z pewnością czynią to roboty indeksujące Googla. Oceniają wartość przekazu dla użytkownika i jego jakość w kontekście zadanego pytania.

    Blog narzędziem pozycjonowania sklepu internetowego

    Umiejętnie prowadzony blog jest skutecznym narzędziem pozycjonowania strony internetowej.

    Wpływ bloga na pozycjonowanie sklepu internetowego

    Blog na stronie sklepu e-commerce zwiększa widoczność poprzez intensywniejszy ruch w Twoim sklepie. Ma więc istotny wpływ na zwiększenie sprzedaży. To bardzo dobre miejsce do szczegółowych opisów produktów, eksponowania zalet asortymentu oraz udzielania porad zakupowych. Ten ogromny potencjał jest zdecydowanie warty wykorzystania.

    Blog jest uzupełnieniem witryny sklepu wartościową dla klienta treścią. Masz sklep ze zdrową żywnością? Napisz o wartościach odżywczych, wykorzystaniem w codziennym menu czy odpowiednim przechowywaniu. Jesteś florystą i prowadzisz internetową kwiaciarnię? Napisz o roli kwiatów w przydomowym ogrodzie i jak je właściwie pielęgnować.

    Gdy będziesz odpowiadał na pytania, które odbiorcy wpisują w wyszukiwarkę, istnieje duża szansa, że użytkownicy szukający informacji na jakiś temat przy okazji zapoznają się z Twoją ofertą. Każdy z nas docenia poznanie przed zakupem konkretnej marki przez wartościowe treści, które ta publikuje.

    Popularność Twojego bloga w sieci

    Popularność bloga, większa widoczność w sieci

    Prowadząc bloga posiadasz ogromny potencjał wizerunkowy. Szerokie grono i entuzjazm czytelników muszą być Twoim nadrzędnym celem. Aby go osiągnąć, pozycjonuj swoje artykuły. Pozycjonowanie to proces, który zwiększa liczbę wyświetleń Twojej witryny w wyszukiwarkach internetowych. W ten sposób dotrzesz do osób, które rzeczywiście są zainteresowane tematyką o której piszesz. Robot wyszukiwarki potrafi stwierdzić, czy prezentowane treści w pełni odpowiadają na szukaną frazę, czy zawierają wartości merytoryczne i czy rozwiązują problem w wyczerpujący sposób. Takie posty są najwyżej oceniane przez wyszukiwarki i wyświetlane na wysokiej pozycji.

    Jak wypozycjonować bloga - istotne wskazówki

    • ● Artykuły muszą być długie i wyczerpujące dany temat.
    • ● W zdaniach o dużej wartości merytorycznej stosuj pogrubienia tekstu a cytując jakiś fragment kursywę
    • ● Wypunktowane listy są dużo ciekawszą i wygodniejszą formą, niż wymienianie elementów po przecinku
    • ● Kiedy porównujesz jakieś produkty albo usługi i chcesz przedstawić korzyści lub różnice stosuj tabele
    • ● Używaj nagłówków różnej wielkości od H2 do H6. Pamiętaj, że nagłówka o wielkości H1 możesz użyć tylko raz, więc warto aby był tytułem Twojego artykułu
    • ● Określ najważniejsze frazy kluczowe i w sposób naturalny wkomponuj je w tytuł oraz treść przekazu. Im dłuższa treść, tym więcej fraz kluczowych uda Ci się umieścić w niewymuszony sposób
    • ● Pamiętaj, że zawartość artykułu to nie tylko tekst. Chociaż dla algorytmu wyszukiwarek internetowych ma on kluczowe znaczenie, duży wpływ na pozycję mają także zdjęcia. Na podstawie zdjęć wyszukiwarka wyświetli Twojego bloga również w sekcji "Grafika" z której odbiorcy także chętnie korzystają, poszukując materiałów oraz informacji.
    Popularność bloga, większa widoczność w sieci

    Jeśli chcesz, aby algorytm wyszukiwarki wysoko ocenił całą witrynę, odpowiednia optymalizacja kodu będzie również niezmiernie istotna. Przede wszystkim zadbaj o to, by blog posiadał stosunkowo prosty, czytelny i pozbawiony błędów kod. To zadanie najlepiej powierzyć specjalistom. Gdy kod zostanie napisany w sposób amatorski, obniży ocenę Twojej witryny i przełoży się na niską pozycję.
    ● Gdy planujesz skorzystać z którejś platformy blogowej, (najpopularniejszą jest WordPress), wybierz szybki i "lekki" szablon który zapewni krótki czas ładowania strony. Im szybciej blog będzie się wyświetlał w wersji mobilnej, (na telefonach i tabletach), tym szybciej osiągniesz zadowalającą pozycję, a Twoja strona otrzyma wyższą ocenę od algorytmu.

    ● Zdobywaj linki i promuj pisane treści. Pierwszym darmowym sposobem na zdobycie linku to pozostawienie hiperłącza do swojego bloga na forach internetowych. Umieść go zarówno w treści, jak i podpisie Twojego posta. Drugi sposób to dodawanie komentarzy na innych blogach. Muszą one nawiązywać do tematu danego wpisu. Wymaga to pewnego nakładu pracy.
    ● Jeśli wolisz zapłacić i szybko zdobyć linki promujące wpisy oraz Twoją domenę, możliwości jest o wiele więcej. Możesz zlecić to zadanie firmom zewnętrznym lub freelancerom. Skutecznym sposobem jest również zamówienie artykułów sponsorowanych. Polega to na opublikowaniu Twojego artykułu lub tekstu na Twój temat w zewnętrznym serwisie albo na innym blogu. W treści znajdzie się link do Twojego bloga. Artykuły sponsorowane to jednak dużo droższy sposób zdobywania wartościowych linków.

    Jak widzisz, tworzenie bloga nie wymaga wielkiego doświadczenia, ani jakiegoś unikatowego talentu pisarskiego. Gdy będziesz przestrzegał kilku zasad, stworzysz ciekawe i angażujące treści, które przyciągną użytkowników.

Jacek

Autor: Jacek
Data publikacji: 09.11.2021 | Aktualizacja: 17.02.2024

Oceń artykuł:

>